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[월드리포트] P&G, 긍정적 영향 고취에 중점 둔 새로운 지속가능성 목표 발표
[월드리포트] P&G, 긍정적 영향 고취에 중점 둔 새로운 지속가능성 목표 발표
  • 김성수 기자
  • 승인 2018.04.17 17:25
  • 댓글 0
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브랜드·공급망·사회·P&G 직원들을 아우르는 ‘포부 2030’의 목표

 

[미국 신시내티 = 외신종합] = 프록터 앤 갬블(Procter & Gamble Company, 이하 P&G) (뉴욕증권거래소: PG)이 2020년 연한의 환경적 지속가능성 목표들 중 대부분을 달성했으며 이제 나머지 목표와 2030년 연한의 새로운 광범위한 목표 달성을 위한 계획을 수립했다고 16일(현지시각) 발표했다.

‘포부 2030(Ambition 2030)’이라고 이름 붙인 새로운 목표들은 회사와 소비자들을 위해 가치를 창출하면서 환경과 사회에 긍정적인 영향을 미치고자 하는 염원을 담고 있다.

P&G의 이사회 의장, 사장 겸 최고경영자 데이비드 테일러(David Taylor)는 “우리는 P&G가 선함을 실천하고 성장을 이루는 힘이 될 수 있다고 믿는다”며 “우리는 개념 있는 소비를 진작하면서 동시에 소비자들을 기쁘게 하는 접근 방식을 택하고 있다”고 말했다.

이어 “소비자들은 그들이 신뢰하는 브랜드가 우수한 성능을 보여주면서 이 세상의 가장 복잡한 문제들을 해결하는 데 도움을 줄 것으로 기대한다”며 “우리는 세계적인 영향력, 50억 소비자들에 대한 이해, 혁신 역량을 바탕으로 세상에 긍정적인 영향을 줄 수 있는 독특한 능력을 갖추게 됐다”고 밝혔다.

# P&G의 ‘포부 2030’ 목표들

· 브랜드: 올웨이즈(Always), 에어리얼(Ariel), 돈(Dawn), 페어리(Fairy), 페브리즈(Febreze), 헤드 앤 숄더(Head & Shoulders), 팬틴(Pantene), 팸퍼스(Pampers), 타이드(Tide) 등 P&G의 20대 주요 브랜드들은 보다 지속가능한 혁신을 시작하고 투명성과 안전 과학 공유를 통한 신뢰를 구축하는 한편 100% 재활용 또는 재사용 가능한 포장을 통해 개념 있는 소비를 진작하고자 한다.

· 공급망: P&G 제조 시설은 온실 가스 방출량을 절반으로 줄이고 우리 공장에 100% 전력을 공급할 수 있을 만큼 충분한 량의 재생 가능한 자원으로 생산된 전기를 구입할 예정이다. 또한 P&G는 순환 가능한 수원에서 최소한 50억 리터의 물을 공급할 계획이다.

· 사회: P&G는 플라스틱이 해양으로 흘러 들지 못하게 막고 숲을 보호 및 강화하며 흡수성 위생 제품을 위한 재활용 솔루션을 확대하고 전세계 주요 유역의 물을 보호하는 등 사람들과 지구, 우리 사업의 번창을 위한 획기적인 제휴 관계를 계속 구축할 예정이다.

· 직원: P&G는 직원들이 일상 업무에서 지속가능성을 염두에 둔 생각과 실천을 할 수 있도록 격려, 지원, 보상하고자 한다. 또한 진행 상황에 대한 보상을 하고 지속가능성에 대한 인식을 성과 평가에 반영할 예정이다.

# P&G의 ‘포부 2030’ 목표

일찍부터 환경 보호에 앞장 서온 P&G는 기후(2010년 이래로 절대적 온실 가스 방출량 16% 감소), 물(2010년 이래로 제조 시설에서 물 사용량 27% 감소), 폐기물(제조 현장의 80% 이상을 제조 폐기물 매립지로 만들지 않음) 등 핵심 분야에서 2020년 연한의 지속가능성 목표들 중 대부분을 이미 달성했다.

P&G는 바이오 기반 성분을 포함하는 타이드 퍼클린(Tide purclean)과 해변에 버려진 플라스틱을 사용한 헤드 앤 숄더 포장재 같은 제품들, 풍력 발전으로 생산된 전기와 바이오매스 연료로 만든 증기로 공장을 가동시키는 제조 변화, 매년 수 톤의 플라스틱 재활용으로 P&G 뿐만 아니라 전체 산업에 이익을 주는 연구 혁신 등 다양한 진전을 통해 브랜드와 지역 곳곳에 영향을 주고 있다.

이러한 진전에 관한 자세한 내용은 P&G의 2017년 사회적 책임 보고서(2017 Citizenship Report) 에서 볼 수 있다.

P&G의 글로벌 지속가능성 부문 부사장 버지니 헬리아스(Virginie Helias)는 “지금까지 이뤄낸 진전을 바탕으로 우리는 세상을 압박하는 가장 큰 환경 문제인 ‘한정된 자원과 증가하는 소비’ 문제를 2030 목표를 통해 해결하고자 한다”고 말했다.

이어 “우리는 P&G 혼자서는 모든 문제를 해결할 수 없다는 것을 알고 있다”며 “의미 있는 진전을 이루기 위해서는 제휴 관계와 협력이 필요하다”고 밝혔다. 또한 “우리 브랜드들은 개념 있는 소비를 한 단계 끌어올리기 위해 혁신적인 솔루션을 개발할 예정이다”고 덧붙였다.

세계 지속가능 발전 기업위원회(World Business Council for Sustainable Development) 의장 겸 최고경영자 피터 바커(Peter Bakker)는 “P&G는 지속가능한 발전을 주도하는 리더 역활을 해왔다”며 “P&G의 전략은 사업에서 지속가능성을 중요시해야 더 큰 성공을 거둘 수 있다는 우리의 믿음과 일치한다”고 말했다. 이어 “우리는 전세계 주주들, 환경, 사회에 긍정적인 영향을 줄 수 있는 ‘포부 2030’에 박수를 보내고 싶다”고 덧붙였다.

# P&G의 사회적 책임에 대한 접근 방식

환경적 지속가능성은 윤리 및 기업 책임, 공동체 영향, 성평등, 다양성 및 포용과 함께 P&G가 중점을 두는 사회적 책임 분야 중 하나다. P&G의 사회적 책임 프로그램은 빈곤을 해소하고 지구를 보호하며 모두의 번영을 보장하기 위한 유엔의 지속가능한 발전목표(Sustainable Development Goals)를 지원한다. P&G의 사회적 책임에 관한 자세한 정보는 P&G의 2017년 사회적 책임 보고서에 나와 있으며 여기 를 클릭하면 읽을 수 있다.

# 프록터 앤 갬블(Procter & Gamble) 개요

프록터 앤 갬블(P&G)은 신뢰성 있고 품질이 우수하며 시장을 주도하는 가장 강력한 브랜드 포트폴리오를 갖추고 전세계 소비자들에게 제품을 공급하고 있다. 회사 브랜드 포트폴리오는 올웨이즈(Always®), 앰비퓨어(AmbiPur®), 에어리얼(Ariel®), 바운티(Bounty®), 차민(Charmin®), 크레스트(Crest®), 돈(Dawn®), 다우니(Downy®), 페어리(Fairy®), 페브리즈(Febreze®), 게인(Gain®), 질레트(Gillette®), 헤드 앤 숄더(Head & Shoulders®), 레노(Lenor®), 올레이(Olay®), 오랄-비(Oral-B®), 팸퍼스(Pampers®), 팬틴(Pantene®), SK-II®, 타이드(Tide®), 빅스(Vicks®) 및 위스퍼(Whisper®) 등이다. P&G는 전세계 70여 개국에서 사업체를 운영하고 있다. P&G및 브랜드에 관한 최근 소식과 상세한 정보는 http://www.pg.com 에서 볼 수 있다.

[원본]

P&G Announces New Environmental Sustainability Goals Focused on Enabling and Inspiring Positive Impact in the World

Ambition 2030 Goals Span Brands, Supply Chain, Society and P&G Employees

CINCINNATI--(BUSINESS WIRE)--The Procter & Gamble Company (NYSE:PG) today announced it has achieved many of its 2020 environmental sustainability goals, has plans in place to meet the rest and has established new, broad-reaching goals for 2030. The new goals, titled “Ambition 2030,” aim to enable and inspire positive impact on the environment and society while creating value for the Company and consumers.

“We believe P&G can be a force for good and a force for growth, and we are taking a more deliberate approach to delighting consumers while enabling responsible consumption,” said David Taylor, P&G’s Chairman, President and Chief Executive Officer. “Consumers expect the brands they trust to deliver superior performance and to also help solve some of the most complex challenges facing our world. Our global reach, our understanding of the five billion consumers we serve, and our innovation capabilities give us a unique ability to make a positive difference.”

P&G’s “Ambition 2030” goals include:

• Brands: P&G’s 20 leadership brands including Always, Ariel, Dawn, Fairy, Febreze, Head & Shoulders, Pantene, Pampers, and Tide will enable and inspire responsible consumption through packaging that is 100% recyclable or reusable, launching more sustainable innovations, and building trust through transparency and sharing our safety science.

• Supply Chain: P&G manufacturing sites will cut greenhouse gas emissions in half, and will purchase enough renewable electricity to power 100% of our plants. The Company will also source at least 5 billion liters of water from circular sources.

• Society: P&G will continue to create transformative partnerships that enable people, the planet and our business to thrive, including those that stem the flow of plastic into the world’s ocean, protect and enhance forests, expand recycling solutions for absorbent hygiene products, and protect water in priority basins around the world.

• Employees: P&G will engage, equip and reward employees for building sustainability thinking and practices into their everyday work. We will reward progress and integrate recognition into performance assessments.

Further details about P&G’s “Ambition 2030” goals can be found here.

Building on its legacy of environmental leadership, P&G has already achieved many of its sustainability goals for 2020 in its focus areas of climate (reduced absolute greenhouse gas emissions by 16% since 2010), water (reduced water use in manufacturing facilities by 27% since 2010), and waste (achieved zero manufacturing waste to landfill for more than 80% of manufacturing sites).

The impact of the Company's progress can be seen across brands and geographies, including products like Tide purclean that include bio-based ingredients and Head & Shoulders that use beach plastics in packaging; manufacturing changes that power our plants with wind electricity and steam from biomass; and research innovations that will transform the recyclability of tons of plastic each year benefitting entire industries, well beyond the reach of P&G.

This progress is further detailed in the Company’s 2017 Citizenship Report.

“Building on our progress to date, our 2030 goals seek to address two of the world’s most pressing environmental challenges: finite resources and growing consumption,” said Virginie Helias, P&G Vice President of Global Sustainability. “We know P&G alone does not have all the answers. It will take partnerships and collaboration to make meaningful progress and our brands will develop innovations to take responsible consumption to the next level.”

“P&G has been a leader in driving sustainable development. Their strategy is aligned with our belief that businesses will be more successful by being more sustainable. We applaud their framework Ambition 2030 which has the potential to drive significant positive global impact for shareholders, the environment and societies,” said Peter Bakker, President and CEO, World Business Council for Sustainable Development.

About P&G’s Approach to Citizenship

Environmental Sustainability is one of P&G’s Citizenship focus areas, along with Ethics and Corporate Responsibility, Community Impact, Gender Equality and Diversity and Inclusion. The Company’s Citizenship programs support the United Nation’s Sustainable Development Goals to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. For more information on P&G’s Citizenship efforts, read P&G’s 2017 Citizenship Report here.

About Procter & Gamble

P&G serves consumers around the world with one of the strongest portfolios of trusted, quality, leadership brands, including Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, and Whisper®. The P&G community includes operations in approximately 70 countries worldwide. Please visit http://www.pg.com for the latest news and information about P&G and its brands.


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