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[Hidden Champion] 합리주의 스마트 뷰티 '시앤컴퍼니' / Rationalism Smart Beauty 'XIANCOMPANY'
[Hidden Champion] 합리주의 스마트 뷰티 '시앤컴퍼니' / Rationalism Smart Beauty 'XIANCOMPANY'
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.03.01 09:10
  • 댓글 0
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적재적소 뷰티 아이템, 창업 4년차 17개국 진출

[편집자주]참신한 아이디어로 탄생한 중소기업 우수상품에 주어지는 서울특별시 산하단체인 SBA 서울유통센터의 '서울어워드 우수상품'이 주목받고 있다. '서울어워드' 선정상품은 대한민국의 수도 '서울'이 인정한 우수상품이라는 인식이 확산하면서 국내외 유통 바이어는 물론 소비자들에게 높은 신뢰를 얻게 하고 있기 때문이다.

특히 '중소기업 제품'이라는 꼬리표 때문에 겪게 되는 상품의 공신력 문제를 '서울어워드 우수상품'이 해결해 주면서 성장 가능성이 높은 중소기업들이 도중에 실패하지 않고 창업성공의 결실을 맺게 하고 있다는 평가를 받고 있다.

이에 디지털 경제신문 '비즈니스리포트'는 서울산업진흥원(SBA) 서울유통센터의 '서울어워드' 우수상품을 탄생시킨 우수기업을 선정, 이 기업들의 창업성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

사진제공=시앤컴퍼니.
사진제공=시앤컴퍼니.

사용이 간편한 제품이 대세다. 제품의 기능은 많아도 사용법이 복잡하면 소비자들로부터 외면 받기 마련이다. 이같은 소비자들의 니즈를 반영해 니츠(Niche)코스메틱 하프문아이즈(HALF MOON EYES) 브랜드를 론칭, 운영중인 시앤컴퍼니(대표 이승현)는 어디서나 간편하고 편리하게 사용이 가능한 스마트 뷰티 제품으로 여성의 삶을 더 풍요롭게 만드는 것을 모토로 하는 회사다.

국내 굴지의 화장품 제조회사의 연구원 출신인 이승현 대표가 지난 2015년에 단돈 500만원을 갖고 1인 기업으로 창업해 현재는 해외 17개국의 수출을 하고 있는 강소기업으로 성장했다. 내수 시장보다 해외 수출에 초점을 맞춘 수출 전문 뷰티기업으로 매출 비중의 70% 이상이 해외에서 발생하고 있다.

#간편하고 지루하지 않은 화장품
시앤컴퍼니는 니츠(Niche)코스메틱을 표방하고 있다. "꼭 필요했지만 지금까지는 없었던, 디테일하고 반짝이는 아이디어로 의외의 즐거움과 만족을 주는 적재적소 뷰티 아이템"이 브랜드의 핵심 컨셉이다. 이 대표는 "하프문아이즈 제품은 기본적으로 사용이 간편한 것이 가장 큰 특징이다. 예를 들어 기초 스킨케어도 한번에 사용할 수 있도록 만드는 것이다"라며 "또한 기존의 틀 안에 있는 정형화 된 제품보다는 저희만에 방식으로 재밌고 새로운 화장품을 개발하고 있다."고 설명했다.

#국내 최초 용과 화장품 '핑크푸르티', 호지차 '슬리핑팩'
시앤컴퍼니의 대표제품은 오늘의 성장을 이끈 국내 최초 용과 화장품 '핑크푸르티'다. 제주도에서 주로 재배되는 선인장과 과일 '용과'에서 모티브를 얻은 제품으로 보습효과가 좋다는 평이다. 일명 '화장발팩' '촉촉매끈팩' '품절대란팩'이란 별칭을 갖고 있는 이 제품은 메이크업 전 10분 투자만으로 화장이 잘받게 하는 워시오프 마스크팩이다. 패키징도 어디서나 쉽게 사용할 수 있도록 캡슐팩 형태로 출시됐고, 사용자들의 상황에 따른 편의를 위해 튜브형 제품으로도 만날 수 있다.

시앤컴퍼니 주요 제품.
시앤컴퍼니 주요 제품.

두번째 야심작으로 내놓은 제품은 호지차 추출물이 70% 함유된 슬리핑팩 '호지니'다. 핑크푸르티가 메이크업 전에 화장이 잘 받게 하는 제품이라면, 호지니는 잠들기 전에 사용하는 슬리핑팩이다. 호지차 추출물 성분 함유로 피부진정 및 탁월한 보습효과가 특징이며, 폴리페놀 성분으로 피부장벽도 강화된다. 호지니 역시 핑크푸르티가 소비자들로부터 인기를 얻었던 요소인 컴팩트한 캡슐팩 형태로 선보이고 있다.

#국내는 물론 해외에서까지 인정 받는 품질력
시앤컴퍼니는 창업 4년차에 불과하지만 전세계 17개국에 수출하는 강소기업으로 성장했다. 이는 결국 시앤컴퍼니의 제품력 때문이다. 현재 시앤컴퍼니가 선보이고 있는 주력 제품 모두는 화장품 전문 제조기업 코스맥스에서 생산하고 있다. 코스맥스는 화장품 생산 분야 국내 선두 그룹의 회사로 미국 FDA 의약품 제조 및 품질관리기준(cGMP) 시설완비는 물론 국내외 시장에서 유통되는 다수의 유명 화장품 브랜드 제품을 생산하고 있는 기업이다.

시앤컴퍼니는 확실한 제품 기획과 국내 대표급 화장품 제조 기업과의 협업을 바탕으로 지난 2015년 SBA(서울산업진흥원)의 지원을 받아 중국 베이징 전시회에 참가했다. 2016년에는 오사카, 싱가폴, 베트남, 2017년에는 홍콩, LA, 영국, 미국 전시회까지 본격적으로 참가하면서 해외 진출에 성공하고 있다.

시앤컴퍼니는 수출을 전문적으로 지향하는 회사로 설립됐지만, 국내에서도 인기몰이를 하며 온라인 시장에서만 주요 제품이 200만개 판매고를 달성하는 한편 신라아이파크몰, 신세계, 롯데면세점 입점에도 성공하며 가파른 매출 성장을 이뤄내고 있다.

#동남아, 미국, 유럽 등 해외 시장 확대 및 강화
시앤컴퍼니는 기존의 대표 제품과 더불어 신제품 출시로 라인업을 확장하는 동시에 해외 시장의 확대 및 강화에 주력한다는 계획이다. 이승현 대표는 "화장품 거대 시장인 중국에 대한 집중 공략과 동남아, 인도, 일본 등 아시아 시장의 고객 저변을 확대하는 한편 동시에 미국과 유럽 등 선진국 시장의 지위도 강화할 계획이다."라며 "전세계 소비자들에게 시앤컴퍼니와 하프문아이즈가 신선한 느낌을 줬으면 좋겠다. 향후에도 저희만의 재밌고, 가성비 좋은 제품을 지속적으로 출시하겠다."라고 말했다.

 

[Hidden Champion]  Rationalism Smart Beauty  'XIANCOMPANY'

 

시앤컴퍼니 이승현 대표.
Lee Seung-hyun, CEO of 'XIANCOMPANY'

 

The 'Seoul Award Excellence' by SBA Seoul Distribution Center, an organization affiliated with the Seoul Metropolitan Government, is drawing attention. This is because the "Seoul Awards" selection product is gaining high trust from consumers as well as domestic and foreign distribution buyers as well as the widespread perception that it is an excellent product recognized by the South Korean capital, "Seoul."

In particular, the "Seoul Awards' excellent products" address the public trust of products that are subject to the label of "small and medium-sized companies," which is said to be making small and medium-sized companies with high growth potential bear the fruits of their business success without failing along the way.


In response, the digital economic newspaper 'Business Report' will select excellent companies that gave birth to the "Seoul Awards" excellent products at the Seoul Distribution Center of the Seoul Industrial Promotion Agency and publish a series of planning and special articles on the success stories of these companies.

 

Easy-to-use products are popular; even though they have many functions, they are often shunned by consumers when their use is complex. Reflecting the needs of consumers, the company launched the "Niche" Cosmetics Harmon EYES brand, which operates the "HALF MOON EYES" brand, and is based on "smart beauty products" that are simple and convenient to use everywhere. Lee Seung-hyun, a former researcher at South Korea's leading cosmetics maker, started his own business in 2015 with just 5 million won, and has grown into a small and medium-sized company that now exports to 17 foreign countries. It is an export-specialized beauty company that focuses on overseas exports rather than the Korean market, with more than 70 percent of its sales taking place overseas.


#Simple, non-boring cosmetics
'XIANCOMPANY' is advocating Niche Cosmetics. "The right-to-good beauty item, which was necessary but never before, is the brand's core concept, with detailed, shiny ideas that give us unexpected pleasure and satisfaction." "The biggest feature of Harpoon Ice products is that they are basically easy to use," said CEO Lee Seung-hyun. "Basic skincare, for example, makes it possible to use it all at once," he said. "We're also developing new and fun cosmetics in our own way, rather than the stereotyped products in the existing frame."I explained."

# First domestic dragon and cosmetics 'pinkpurty' and 'slip pack'
The flagship product of 'XIANCOMPANY' is the nation's first dragon and cosmetics "Pinkpurty," which led to today's growth. The product obtained motifs from the fruit "Yonggwa" of the cactus family, which is usually grown on Jeju Island, and is excellent for moisturizing effects. The product, which is nicknamed "Make-up Foot Pack," "Catalyst Strap Pack" and "Self-Ended Ran Pack," is a wash-off mask pack that makes make-up look better with just 10 minutes of investment before making-up. Packaging has also been released in capsule form for easy use anywhere, and can be met with tube-type products for convenience according to users' situations.

The second ambitious product is "Hojini," a slippage pack that contains 70 percent of Hodg's tea extract. If Pinkfurti is a product that makes your makeup look good before you make up, Hodgney is a slippage pack that you use before you go to sleep. The skin treatment and excellent moisturizing effects are characterized by the inclusion of the ingredients of Hodgicha extract, and the skin barrier is also reinforced with polyphenols. Hodgins is also presenting Pinkfurti in compact capsule packs, an element that has gained popularity from consumers.


#Quality recognized not only within the country but also abroad
Although it is only in its fourth year of business, it has grown into a small and medium-sized company that exports to 17 countries around the world. This is ultimately due to the company's product capabilities. Currently, all of the main products being introduced by C&C are produced by Cosmax, a cosmetics manufacturing company. Cosmax is a company of the nation's leading group in cosmetics production, producing a number of well-known cosmetics brand products distributed in and out of the domestic market as well as the facility maintenance of CGMP.

Based on solid product planning and collaboration with Korea's leading cosmetics maker, C&C participated in the Beijing Exhibition in 2015 with the support of SBA (Seoul Industry Promotion Agency). In 2016, it has been successful in making inroads into overseas markets by participating in Osaka, Singapore, Vietnam, and Hong Kong, LA, Britain and the U.S. in earnest in 2017.

Although 'XIANCOMPANY' was established as a company that specializes in exports, it has been popular in Korea and achieved 2 million sales of its major products in the online market alone, and has succeeded in entering Shilla I'Park Mall, Shinsegae and Lotte Duty Free stores, achieving steep sales growth.

#Expanding and strengthening overseas markets such as Southeast Asia, the United States and Europe
Along with its existing flagship products, 'XIANCOMPANY' plans to expand its lineup with the launch of new products, while focusing on expanding and strengthening overseas markets. "We will focus on China, the cosmetics giant, and expand the base of our customers in Asian markets such as Southeast Asia, India and Japan, as well as strengthen the status of advanced markets such as the U.S. and Europe," CEO Lee Seung-hyun said. "We hope that 'XIANCOMPANY' and Half Moon Ice will give consumers around the world a fresh feeling." We will continue to release our own fun, caustic products in the future."


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