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[INVEST]신세계그룹, 온라인 사업 1조 투자 유치 / [INVEST] Shinsegae Group to attract 1 trillion won in online business
[INVEST]신세계그룹, 온라인 사업 1조 투자 유치 / [INVEST] Shinsegae Group to attract 1 trillion won in online business
  • 박가희 기자
  • 승인 2018.11.01 08:44
  • 댓글 0
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2023년 매출 10조, 국내 ‘온라인 1위 기업’ 발판 마련
31일, 해외 투자 운용사와 ‘온라인 신설 법인 신주 인수 계약’ 체결
각사 온라인사업 연내 물적 분할, 내년 1분기 통합 신설법인 출범
물류, 상품, IT에 대한 공격적인 투자로 그룹 핵심 유통채널로 육성

신세계그룹이 지난 31일 해외 투자운용사 ‘어피니티(Affinity)‘, ‘비알브이(BRV)’ 등 2곳과 온라인 사업을 위한 투자 유치를 확정했다.

이날 열린 ‘온라인 신설 법인 신주 인수 계약 체결 발표식’에는 정용진 신세계그룹 부회장과 이철주 어피니티 부회장, 윤관 비알브이 대표이사 등이 참석했다.

이번 계약을 통한 투자금액은 총 1조원, 온라인 신설 법인 출범 시 7천억원이 1차적으로 단행되고, 이후 3천억원이 추가적으로 투자될 예정이다.

이번 계약 체결로 온라인 사업 육성을 위한 디딤돌을 마련한 신세계그룹은 올 연말까지 ㈜신세계와 ㈜이마트로부터 온라인 사업을 각각 물적 분할한 후, 내년 1분기 이 두 법인을 합병해 새로운 온라인 법인을 신설할 계획이다.

이를 위해 양사는 오는 12월, 분할계획서 승인을 위한 임시 주주총회를 개최할 예정이다.

신세계그룹의 온라인 신설 법인은 출범과 동시에 국내 이커머스 시장의 핵심 기업으로 도약할 것으로 기대된다.

신세계그룹의 온라인 통합 플랫폼 SSG.COM 내 핵심 콘텐츠인 신세계몰과 이마트몰의 완전 통합 체계가 완성돼 통합 투자, 단일화된 의사 결정, 전문성 강화 등 시너지 효과가 극대화 될 것으로 기대되기 때문이다.

투자도 지속적으로 확대해 나간다는 방침이다.

신세계그룹은 온라인 신설 법인의 물류 및 배송인프라와 상품경쟁력, IT기술 향상에 1조 7천억을 투자, 2023년까지 매출 10조원을 달성해 국내 온라인 1위 기업으로의 도약대를 마련한다는 전략이다.

또, 시장상황 등을 면밀히 살펴 고속 성장을 위해 필요할 경우 M&A도 고려한다는 방침이다.

이중 온라인 사업의 핵심 경쟁력 강화를 위해 물류 및 배송 인프라 확대에 투자를 우선적으로 집중키로 했다.

보정과 김포에 운영중인 대규모 온라인 전용 물류센터(NE.O)를 확대하는 것은 물론, 점포 내 운영 중인 P.P센터 역시 기능을 강화할 계획이다.

현재, 김포에 신설중인 최첨단 온라인 전용 물류센터 ‘NE.O 003’은 약 30%의 공정율로, 내년 하반기 본격 가동을 시작, 온라인 사업 성장에 힘을 보탤 예정이다.

또, 이마트 전략상품과 신세계백화점의 프리미엄 상품은 물론, SSG.COM만의 온라인 전용상품을 대폭 확대해 상품 경쟁력을 높이고, 이커머스 관련 IT기술력 개발에도 투자를 집중, 상품 선택부터 결제까지 최적화된 쇼핑 환경을 구축할 계획이다.

정용진 신세계그룹 부회장은 “지금까지 신세계그룹의 성장을 신세계백화점과 이마트가 담당해 왔다면, 앞으로의 성장은 신설되는 온라인 신설 법인이 이끌게 될 것”이라며,

“그룹의 핵심 역량을 모두 집중해 온라인 사업을 백화점과 이마트를 능가하는 핵심 유통 채널로 성장 시킬 것” 이라고 말했다.

한편, 신세계그룹이 1조원의 대규모 투자를 성공적으로 유치하게 된 배경은, 해외투자자들이 신세계그룹 온라인 사업의 성장세와 발전 가능성을 높이 평가했기 때문이다.

특히, 2014년, SSG.COM으로 그룹 내 온라인 사업을 통합한 이후, 지난해 매출 2조원을 돌파 하는 등 해마다 20~30%의 가파른 성장세를 이어가고 있다는 점이 이번 투자 유치에 긍정적 영향을 준 것으로 평가된다.
 
또한, ▲굿모닝 쓱배송 등 업계를 선도하는 새로운 서비스, ▲신선식품을 중심으로 한 장보기 전용몰로서의 높은 경쟁력, ▲신세계몰의 프리미엄 브랜드 이미지 등 역시 투자를 이끌어내는데 보탬이 됐다는 분석이다.

[INVEST] Shinsegae Group to attract 1 trillion won in online business

Shinsegae Group on Thursday decided to attract investment for its online business with two foreign investment management companies, "Affinity" and "BRV."

Shinsegae Group Vice Chairman Chung Yong-jin, Affinity Vice Chairman Lee Chul-joo, and Vialvi CEO Yoon Kwan attended the ceremony.

A total of 1 trillion won will be invested through the deal, with 700 billion won to be made in the first place when the new online corporation is launched, and an additional 300 billion won will be invested later.

Shinsegae Group, which has prepared a stepping stone for fostering its online business with the signing of the deal, plans to split its online business from the New World and E-Mart, respectively, by the end of this year, and merge the two corporations in the first quarter of next year to create a new online corporation.

To that end, the two companies will hold an extraordinary shareholders' meeting in December to approve the split plan.

Shinsegae Group's new online corporation is expected to become a key player in the local e-commerce market upon its launch.

SSG, the online integration platform of Shinsegae Group.This is because the complete integration system of Shinsegae Mall and E-Mart Mall, the core contents of COM, is expected to maximize synergy effects such as integrated investment, unified decision making and enhanced professionalism.

It is also planning to continue to expand its investments.

Shinsegae Group is planning to invest 1.7 trillion won in improving logistics and delivery infrastructure, product competitiveness and IT technology of its new online corporation, and achieve 10 trillion won in sales by 2023, paving the way for the company to become the nation's No. 1 online company.

It also plans to take into account M&A if necessary for rapid growth by closely monitoring market conditions.

To strengthen the core competitiveness of the dual online business, the company will first focus its investment on expanding logistics and delivery infrastructure.

P in-store operations, as well as expanding a large online logistics center (NE.O) operating in Kyeonpo.P Center is also planning to strengthen its functions.

Currently, the state-of-the-art online logistics center NE.O 003 in Gimpo is about 30 percent fair and will start full-scale operations in the second half of next year to help the company grow its online business.

In addition, SSG as well as E-Mart's strategic products and Shinsegae Department Store's premium products.It is planning to increase competitiveness of its products by greatly expanding its online products, and also focus its investments on developing IT technology related to e-commerce, and establish an optimized shopping environment from product selection to payment.

"If Shinsegae Department Store and E-Mart have been responsible for Shinsegae Group's growth so far, future growth will be led by a new online corporation," said Chung Yong-jin, vice chairman of Shinsegae Group.

We will focus on all of the group`s core capabilities to grow our online business into a core distribution channel that surpasses department stores and e-mart, said the company.

Meanwhile, the reason why Shinsegae Group has successfully attracted 1 trillion won in large investment is because overseas investors have praised the growth and development potential of Shinsegae Group's online.

In particular, the fact that the group's online business was consolidated into 성장세를 in 2014 and surpassed 2 trillion won in sales last year is considered to have had a positive impact on attracting investment.
 


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