[기업분석] 안다미로 전통한복 "조선중기풍 전통한복 대중화 나선다" / [Company Analysis] The Korean traditional clothes "Joseon Junggi-style Traditional Korean Clothes" will be popularized by the Korean traditional clothes of Anda
[기업분석] 안다미로 전통한복 "조선중기풍 전통한복 대중화 나선다" / [Company Analysis] The Korean traditional clothes "Joseon Junggi-style Traditional Korean Clothes" will be popularized by the Korean traditional clothes of Anda
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.02.08 08:30
  • 댓글 0
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실용성에 멋스러운 맵시 더한 전통한복으로 전 연령층에 인기

[편집자주]참신한 아이디어로 탄생한 중소기업 우수상품에 주어지는 SBA 서울유통센터의 '서울어워드 우수상품'이 주목받고 있다. '서울어워드' 선정상품은 대한민국의 수도 '서울'이 인정한 우수상품이라는 인식이 확산되면서 국내외 유통 바이어는 물론 소비자들에게 높은 신뢰를 얻게 하고 있기 때문이다.

특히 '중소기업 제품'이라는 꼬리표 때문에 겪게 되는 상품의 공신력 문제를 '서울어워드 우수상품'이 해결해 주면서 성장 가능성이 높은 중소기업들이 도중에 실패하지 않고 창업성공의 결실을 맺게 하고 있다는 평가를 받고 있다.

이에 디지털 경제신문 '비즈니스리포트'는 서울산업진흥원(SBA) 서울유통센터의 '서울어워드' 우수상품을 탄생시킨 우수기업을 선정, 이 기업들의 창업성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

사진제공=안다미로전통한복.
사진제공=안다미로전통한복.

넉넉하지만 맵시가 살아나는 조선중기풍 전통한복으로 '한복은 불편하다' 인식을 변화시키고 있는 브랜드가 있어 주목된다. 창업한지 2년여밖에 되지 않았지만, 조선중기풍 전통한복의 실용성과 멋을 충분히 살려 전 연령층으로부터 폭넓은 인기를 얻고 있는 안다미로 전통한복(대표 김수진)이 그 주인공이다. 안다미로 전통한복은 김수진 대표가 기존 한복과는 다른 특색있는 조선중기풍한복을 대중화하고 세계화시키고자 하는 목표를 위해 지난 2016년 11월 창업한 조선중기풍의 전통한복 전문 업체다.

#실용성, 맵시 돋보이는 조선중기풍 한복
‘담은 것이 그릇에 넘치도록 많이’라는 뜻의 순우리말이기도 한 '안다미로' 의 전통한복은 길고 넉넉한 저고리와 풍성한 치마가 특징인 조선중기풍 전통한복을 표방하고 있다. 생활 한복처럼 저고리가 길어서 실용적이면서도 기존 전통한복보다도 역사와 전통이 더 깊은 조선중기풍 전통한복으로서 타사브랜드와는 확연한 차별점이 있다. 특히 저고리가 길어서 체형이 큰 분들이나 외국인들이 입어도 잘 어울려서 세계화에 빠른 진전이 있을 것으로 전망한다는 것이 김 대표의 설명이다.

안다미로 전통한복의 주요 제품은 크게 여자전통한복과 남자전통한복으로 구분된다. 여자전통한복은 저고리가 길었던 조선중기풍 전통한복으로서 저고리가 허리까지 내려올만큼 길어서 허리선을 살려주며 활동하기에도 편하고 더욱 우아하고 기품이 있어 보인다는 특징이 있다. 또한 고름이 기존한복과는 달리 짧고 작아서 단순미가 돋보이며, 고름을 더하기(+) 모양으로 맬 수 있어서 좌우균형도 맞아보여 단정한 한복맵시를 뽐낼 수 있다. 아울러 긴 저고리를 활용해 기존 한복 대비 자수가 더 많이 들어갈 수 있다는 것도 특징이다.

사진제공=안다미로 전통한복.
사진제공=안다미로 전통한복.

남자전통한복도 밝고 은은한 스타일의 배자와 쾌자가 다양한 연령대를 아우르며 많은 사랑을 받고있다.

김 대표는 "저고리가 짧아서 활동하기 불편하고 고름이 크고 거추장스럽고 예쁘지 않아서 한복은 입기 불편하다는 인식이 많은 기존 여자전통한복의 단점을 극복하고자 개발하게 됐다"라며 "대중적으로 알려진 조선후기한복은 치마말기가 보일정도로 저고리가 짧아서 활동하기에도 불편하고 몸이 다소 뚱뚱해보이고 허리도 짧아보인다는 단점이 있는데 안다미로의 전통한복은 이같은 단점을 완벽히 보완했다."고 설명했다. 

#온라인 유통 공략 및 미디어 협찬 통한 빠른 인지도 상승
안다미로 전통한복은 창업 2년차의 신생 회사지만 온라인 전통한복 쇼핑몰로서 다양한 판매채널 구축을 통해 매출이 지속적으로 확대되고 있다. 현재 안다미로 전통한복은 자사몰을 시작으로 옥션, 지마켓, 11번가, 인터파크, 네이버 스마트스토어, 위메프, 티몬, 쿠팡, GS샵, 롯데아이몰, NS몰, AK몰, 멸치쇼핑 등 국내에서 내로라 하는 주요 온라인 쇼핑몰에는 대부분 입점해 있는 상태다. 아울러 싱가폴과 미국 시장에도 진출해 현지에 수출을 진행하고 있다. 지난해에는서울시와 서울산업진흥원이 주최한 '서울어워드'에도 아이디어상품으로 선정돼 현재 SBA전시장에서도 만나볼 수 있다.

안다미로 전통한복은 연예인 한복협찬 등 홍보마케팅에도 적극적으로 나서고 있다. 현재는 각종 미디어에 많은 노출이 되면서 안다미로 전통한복 브랜드에 대한 소비자들의 인지도가 빠르게 상승하고 있다.

#아동한복 등 신상품 출시 예정, 오프라인 채널 확대
안다미로 전통한복은 기존 고객들이 제품에 만족하면서 아동한복도 구매하고 싶다는 바람을 토대로 올해말까지 아동한복을 출시할 예정이다. 아울러 기존의 남녀성인전통한복도 추가로 신상품을 출시할 계획이다. 

유통확대 전략에도 적극 나설 계획이다. 기존의 온라인 유통채널이 강했던만큼 신세계몰,웰스토리몰 등 온라인 판매처를 확대해 나가면서 동시에 소비자들과 직접 소통할 수 있는 오프라인 매장도 개설할 예정이다.

김수진 대표는 "조선중기풍 전통한복의 컨셉을 고수하면서 소비자들이 원하는 부분도 반영하면서 브랜드를 유지해 나가자는 것이 신념이자 원칙이다."라며 "온라인몰,오프라인매장을 동시에 운영해 판매와 대여에 있어서 소비자가 더욱 편리하게 이용할 수 있도록 할 계획이다"라고 말했다. 이어 "해외영업도 확대해 나가고, 전통한복 패션쇼를 개최해 보다 더 많은 사람들에게 안다미로 전통한복의 우수성을 알리고 싶다."고 덧붙였다.

 

[Company Analysis] The Korean traditional clothes "Joseon Junggi-style Traditional Korean Clothes" will be popularized by the Korean traditional clothes of Andamiro

안다미로 전통한복은 각종 미디어 및 연예인들에게 의상협찬을 하는 등 브랜드 인지도 상승에 적극적으로 나서고 있다.

 

The SBA Seoul Distribution Center's "Seoul Award Excellence" is drawing attention. The reason is that the "Seoul Awards" selection product is gaining high trust from consumers as well as distribution buyers at home and abroad due to the widespread perception that it is an excellent product recognized by the South Korean capital, "Seoul."

In particular, "Seoul Awards" solves the credibility problem of products that are subject to the label "Small and Medium Business Products," which is said to be causing small and medium-sized companies with high potential to grow to bear the fruits of their start-up success without failing along the way.

In response, the digital economic paper "Business Report" selected excellent companies that gave birth to the "Seoul Awards" of the Seoul Business Agency's Seoul Distribution Center and published their success stories as special articles for planning purposes.

 

It is a traditional Korean dress with a rich but stylish style that is gaining attention as there are brands that are changing their perception of "hanbok is uncomfortable." Although it has been only two years since its foundation, the main character is Andami Hanbok (CEO Kim Soo-jin) who has gained wide popularity from all age groups by fully utilizing the practicality and style of traditional Korean clothes of the Joseon mid- and mid-term style. It is a traditional Korean clothing company founded by Kim Soo-jin in November 2016 to popularize and globalize Joseon's mid- and long-term hanbok, which is different from traditional hanbok.


#Free availability, stylish Korean traditional clothes
The traditional Korean dress of Andamiro, also known as the pure Korean word meaning "a lot of stuff in a bowl," features a long, generous jeogori and a rich skirt. As it is a traditional Korean dress with a deep history and tradition, it has a distinct distinction from other brands as it is like a traditional Korean dress, but it has a distinct difference from other brands. Kim explained that he expects rapid progress in globalization as it suits people with large physique and foreigners because of its long low hooks.

The main products of traditional Korean clothes are largely divided into women's traditional Korean clothes and men's traditional Korean clothes. Women's traditional Korean clothes are traditional Korean clothes of the Joseon Dynasty, where the jeogori used to be long, and the jeogori is long enough to come down to the waist, making them easier to keep the waistline alive, and more elegant and elegant. In addition, it is short and small unlike traditional Korean clothes, so it can be displayed in a simple style, adding to the pus, and with a balance between the left and the right, it can show off a neat Hanbok map. In addition, they can use long low-rings to make more embroidery than traditional Korean clothes.

Men's traditional Korean clothes are also loved by many people, with their bright, silky style of porcelain and jangja spanning various ages.


"Because of its short waist, we have developed the traditional Korean clothes to overcome the disadvantages of traditional Korean clothes, which are perceived to be uncomfortable to wear because they are short, because they are short-necked, and have a short waist," CEO Kim said. "We know that the clothes are very similar to the traditional clothing of the skirts of the late Joseon Dynasty are too short to be seen."I explained."

#Faster recognition through online distribution and media sponsorship
Although Andamiro traditional hanbok is a start-up company in the second year of its start-up, its sales have continued to expand through the establishment of various sales channels as an online traditional hanbok shopping mall. Currently, most of the traditional Korean clothes in Andami are located in major online shopping malls in Korea, including Auction, Gmarket, 11th Street, Interpark, Naver Smart Store, Whimpe, Timon, Coupang, GS Shop, Lotte I Mall, NS Mall, AK Mall and anchovy shopping. In addition, it has also entered Singapore and the U.S. market and is currently exporting its products there. Last year, it was also selected as an idea product for the "Seoul Awards" hosted by the Seoul Metropolitan Government and the Seoul Institute for Industrial Promotion, and is now available at the SBA market.

The traditional Korean clothes of Andami are also actively engaged in promotional marketing, such as celebrity Hanbok and Hanbok. Currently, consumers' awareness of traditional Korean clothing brands is rising fast as they are exposed to a lot of media.


#New products such as children's hanbok are to be released, and offline channels are expanded
Based on the desire of existing customers to buy children's hanboks while being satisfied with their products, the traditional Korean clothes of Andami will be released by the end of this year. In addition, the company also plans to release additional men's and women's traditional Korean clothes.

It also plans to actively engage in strategies to expand distribution. As the existing online distribution channels were strong, the company will expand online sales outlets such as Shinsegae Mall and Well Story Mall, while at the same time opening offline stores that can communicate directly with consumers.

"It is a belief and principle that we should maintain the brand while keeping to the concept of the traditional Korean clothes of the Joseon Dynasty and reflecting what consumers want." said CEO Kim Soo-jin of the company. "We are planning to operate online malls and offline stores at the same time so that consumers can use them more conveniently in sales and lending." "We want to expand our overseas operations and promote the excellence of traditional Korean clothes to more people by holding traditional Korean dress fashion shows," he added.


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