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[Hidden Champion] 50년 화장품 퍼프기술 집약시킨 '이지파우더' / Easypowder which is a product of cosmetics puff technology in 50
[Hidden Champion] 50년 화장품 퍼프기술 집약시킨 '이지파우더' / Easypowder which is a product of cosmetics puff technology in 50
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.03.13 07:55
  • 댓글 0
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新개념 파우더 '이지파우더' 개발, 자체 브랜드 '마이톡' 론칭

[편집자주]참신한 아이디어로 탄생한 중소기업 우수상품에 주어지는 서울특별시 산하단체인 SBA 서울유통센터의 '서울어워드 우수상품'이 주목받고 있다. '서울어워드' 선정상품은 대한민국의 수도 '서울'이 인정한 우수상품이라는 인식이 확산하면서 국내외 유통 바이어는 물론 소비자들에게 높은 신뢰를 얻게 하고 있기 때문이다.

특히 '중소기업 제품'이라는 꼬리표 때문에 겪게 되는 상품의 공신력 문제를 '서울어워드 우수상품'이 해결해 주면서 성장 가능성이 높은 중소기업들이 도중에 실패하지 않고 창업성공의 결실을 맺게 하고 있다는 평가를 받고 있다.

이에 디지털 경제신문 '비즈니스리포트'는 서울산업진흥원(SBA) 서울유통센터의 '서울어워드' 우수상품을 탄생시킨 우수기업을 선정, 이 기업들의 창업성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

이지파우더 '마이톡'.
이지파우더 '마이톡'.

"화장용 퍼프 안에 파우더가 들어 있다고?" 아모레퍼시픽이 '쿠션'제품으로 전세계 화장품 업계를 놀라게 했다면, 이지파우더(주)(대표 임성욱)는 파우더가 퍼프 안에 내장된 일체형 제품을 전세계 최초로 출시하며 화장품 업계의 주목을 받은 기업이다.

#50년 전통의 퍼프 전문 생산 기업
이지파우더는 화장용 퍼프 및 일체형 파우더 퍼프 제조를 전문으로 하는 기업이다. 임성욱 현 대표이사의 모친이 지난 1963년 설립한 대현공예가 모태다. 대현공예 설립 당시부터 화장용 퍼프(분첩)제조를 전문으로 하며 당시 유한양행, 오스카 등 초창기 화장품 업계에 제품을 공급했다.

모친의 사업으로 화장품 역사와 함께해 온 임 대표는 7살 때부터 화장품 퍼프(분첩)를 지켜보며 자라왔다. 항상 장인정신을 강조하며 끊임없는 제품 개발과 연구에 힘썼고, 예전 바느질과 미싱으로 수공예 작업을 하던 시절부터 현재 자동화 공정에 이르기까지 어떻게 하면 생산성을 향상시키고 고품질의 제품을 만들 수 있을까 고민해왔다.

그 결과 초음파 작업, 라미네이팅 등 최첨단 기계를 도입함과 동시에 제조 방법에 대한 특허도 보유해 현재는 자사의 주력제품인 '이지' 제품에 대한 세계 특허를 보유한 명실상부 한국 화장품 업계의 대표적인 중소 기업으로 자리잡게 됐다.

이지파우더 공장.
이지파우더 공장.

#화장품업계 놀라게 한 이지파우더
이지파우더의 핵심 주력 제품은 크게 세가지다. 우선 화장품 업계를 깜짝 놀라게 한 일체형 파우더 퍼프를 들수 있다. 파우더가 퍼프 안에 내장된 일체형 제품으로 바쁜 현대 여성들의 빠른 메이크업을 위한 아이디어 제품이다. 부피가 작고 가벼워 휴대하기 좋으며 언제 어디서나 간편하게 메이크업이 가능한 것이 특징이다.

이지파우더 주요 제품.
이지파우더 주요 제품.

지난 5월 자사 브랜드 제품으로 출시한 ‘마이톡’ 라인(4종)도 주목할만 하다. 기존 ‘이지파우더’ 브랜드 제품에 비해 가볍고 심플해진 패키징으로 재탄생했다.

퍼프 제조 전문 회사인 만큼 특허받은 기술력으로 생산하고 있는 밴드형 '루비셀 퍼프'도 핵심 상품이다. 이 제품은 퍼프의 손잡이 부분이 미싱타입이 아닌 일체형 우레탄 밴드로 되어 있어 다양한 디자인 적용이 가능하며, 밴드형 손잡이가 손가락에 감기면서 사용감이 훨씬 좋은 특징이 있다.

이지파우더 관계자는 "화장품의 역사와 같이 걸어온 분첩 전문 제조업체로서 소비자들의 니즈와 최신 트렌드를 반영해 효율적인 메이크업이 가능하도록 일체형 제품을 연구 개발했다"라며 "기존 파운데이션에서 휴대하기 용이한 쿠션제품으로 트렌드가 변화하면서 파우더 제품 또한 휴대용으로 하면 쿠션 메이크업에서 파우더 메이크업으로 예전처럼 파우더 강세 시장이 될 수 있을 것 같아 연구개발에 주력했다"고 설명했다.

#트렌드 선도하는 기술력...'신개념 파우더' 소비자가 알아볼 것
이지파우더는 제조 기반의 기업인만큼 제품 생산 기술력을 최대의 경쟁력으로 꼽고 있다. 이지파우더는 현재 자사의 주력제품인 '이지' 제품에 대한 세계 특허는 물론 다수의 퍼프 관련 기술 특허, 품질경영시스템인증, 기술혁신형 중소기업 등록을 마쳤다.

이지파우더는 오랜 역사를 갖고 있는 만큼 기존의 거래처가 안정적으로 구축되어 있다. 여기에 더해 최근에는 일체형 이지파우더 제품의 미국 수출이 성사되는 등 해외에서도 낭보가 이어지고 있다. 현재 이지파우더는 국내에서는 자사쇼핑몰, 지마켓, 텐바이텐, W쇼핑, Kmall24 등에서 판매되고 있고 해외는 일본, 미국, 인도네시아에 진출해 있다. 내년에는 국내 온라인 채널을 확대하는 동시에 자사 브랜드에 제품 홍보를 더욱 강화해 인지도를 높인다는 계획이다.

임성욱 대표는 "앞으로 미세먼지, 황사 등 환경의 영향 등으로 메이크업 추세가 변화하면서 파우더 제품 소비가 늘 것으로 전망한다. 그런 점에서 우리 제품이 기존에 없던 새로운 유형의 아이디어 제품이라 소비자의 이목을 끌 수 있을 것으로 기대한다"고 말했다. 이어 "브랜드 제품 홍보를 통해 이지파우더 인지도를 높이고, 제품 품질력과 기술력을 널리 알려 많은 소비자들이 좋은 제품을 사용할 수 있도록 하겠다"고 덧붙였다.

 

[Hidden Champion]  'Easypowder' which is a product of cosmetics puff technology in 50

 

이지파우더 임성욱 대표.
CEO Lim Sung-wook.

 

The 'Seoul Award Excellence' by SBA Seoul Distribution Center, an organization affiliated with the Seoul Metropolitan Government, is drawing attention. This is because the "Seoul Awards" selection product is gaining high trust from consumers as well as domestic and foreign distribution buyers as well as the widespread perception that it is an excellent product recognized by the South Korean capital, "Seoul."

In particular, the "Seoul Awards' excellent products" address the public trust of products that are subject to the label of "small and medium-sized companies," which is said to be making small and medium-sized companies with high growth potential bear the fruits of their business success without failing along the way.

In response, the digital economic newspaper 'Business Report' will select excellent companies that gave birth to the "Seoul Awards" excellent products at the Seoul Distribution Center of the Seoul Industrial Promotion Agency and publish a series of planning and special articles on the success stories of these companies.

 

"There's a powder in the make-up puff?" If AmorePacific surprised the global cosmetics industry with its "cushion" product,  Easypowder (CEO Lim Sung-wook) is the first company in the world to receive the spotlight by releasing an all-in-one product whose powder is embedded in a puff.


#50 Years of Puff Specialized Production Company
Easypowder is a company that specializes in manufacturing make-up puff and integral powder puff. The mother of current CEO Lim Sung-wook was founded in 1963. Since the foundation of Daehyeon Craft, the company specialized in making puff for cremation and supplied products to the early cosmetics industries such as Yuhan Corp. and Oscar.

Lim, who has been with the history of cosmetics through his mother's business, has been growing up since he was seven years old watching the cosmetics puff. It has always stressed craftsmanship and worked hard on constant product development and research, and has been agonizing over how to improve productivity and make high-quality products, from the days when it was handcrafted with old sewing and sewing to the current automation process.

As a result, the company has adopted cutting-edge machines such as ultrasound work and lamination, while also holding patents on how to manufacture them, making it one of the leading small and medium-sized companies in the Korean cosmetics industry with global patents for its flagship " Easypowder " products.

# Easypowder that surprised the cosmetics industry
There are three major products that are important to EI-Powder. First of all, you can pick up an all-in-one powder puff that surprised the cosmetics industry. Powder is an all-in-one product embedded in the puff, and it is an idea product for the fast makeup of busy modern women. Its small and light volume makes it easy to carry and make up anytime, anywhere.

It is also noteworthy that it released its own brand product called "Miktock" Line in May. It has been reborn as a package that has become lighter and simpler compared to existing "Easypauer" brand products.


Since it is a company specializing in puff manufacturing, its band-type "Rubicell Puff," which is produced with patented technology, is also a key product. The product has an all-in-one urethane band with the handle of the puff, not the sewing type, for various design applications, and features much better use as the band-type handle winds up on the fingers.

"As a professional manufacturer of makeup products, we have researched and developed an integrated product that reflects the needs of consumers and the latest trends. As the trend changes from the existing foundation to cushion products that are easy to carry around, we also focus on research and development as we believe that powder products can become powder-strengthened markets as they used to be portable with cushion makeup."

#Trend leading technology...Consumers of the New Conceptual Powder will find out.
As the company is a manufacturing-based company, EasyPowder counts the technology of producing products as its biggest competitive edge. EasyPowder has now completed global patents for its flagship "izzie" product, as well as a number of puff-related technology patents, quality management system certification and technology innovation-type SME registration.

As long as Izipauder has a long history, his existing accounts are reliably established. In addition, the export of all-in-one Aegis powder products to the U.S. has been successful recently, leading to a flurry of overseas news. Currently, EasyPowder is sold at its shopping malls, Gmarket, Tenvayten, W Shopping and Kmall24 in Korea, while overseas operations are in Japan, the United States and Indonesia. Next year, the company plans to expand its online channels in Korea, while further strengthening its product promotion to its brands to raise its profile.

CEO Lim Sung-wook said, "We expect that consumption of powder products will increase as makeup trends change due to the impact of the environment such as fine dust and yellow dust." In this regard, we expect our products to attract consumers' attention as they are a new type of product that has never been before," he said. "By promoting brand products, we will increase awareness of EasyPowder and promote quality and technology of products so that many consumers can use good products."


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