[기업분석]퓨리피 "신기술 한방 패치로 전세계 여성 생리통 잡는다" / [Company Analysis] PURIFEE "With a new batch of technology, we're catching female menstruation all over the world."
[기업분석]퓨리피 "신기술 한방 패치로 전세계 여성 생리통 잡는다" / [Company Analysis] PURIFEE "With a new batch of technology, we're catching female menstruation all over the world."
  • 문정원 기자
  • 승인 2019.02.22 08:00
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한국한의학연구원 특허물질 함유 생리통 완화패치 개발, 중국 진출 청신호

[편집자주]참신한 아이디어로 탄생한 중소기업 우수상품에 주어지는 SBA 서울유통센터의 '서울어워드 우수상품'이 주목받고 있다. '서울어워드' 선정상품은 대한민국의 수도 '서울'이 인정한 우수상품이라는 인식이 확산되면서 국내외 유통 바이어는 물론 소비자들에게 높은 신뢰를 얻게 하고 있기 때문이다.

특히 '중소기업 제품'이라는 꼬리표 때문에 겪게 되는 상품의 공신력 문제를 '서울어워드 우수상품'이 해결해 주면서 성장 가능성이 높은 중소기업들이 도중에 실패하지 않고 창업성공의 결실을 맺게 하고 있다는 평가를 받고 있다.

이에 디지털 경제신문 '비즈니스리포트'는 서울산업진흥원(SBA) 서울유통센터의 '서울어워드' 우수상품을 탄생시킨 우수기업을 선정, 이 기업들의 창업성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

퓨리피 김충극 대표.
퓨리피 김충극 대표.

유효한방 성분의 생리통 완화패치로 한국보다 해외에서 더욱 주목받으며 잇단 러브콜을 받고 있는 기업이 있다. 김충극 대표가 지난 2013년 정부출연연구기관인 한국한의학연구원과의 공동연구를 통해 개발한 한방 조성물 유효성분 특허기술을 제공받아, 2015년 창업한 한방 물질 함유 천연제품 생산 전문기업 퓨리피(PURIFEE)다. 해외 수출에 초점을 맞춰 설립된 퓨리피는 최근 중국 유력한 유통회사와 총판 계약을 맺는 등 해외시장 진출에도 청신호가 켜졌다.

#특허받은 통증 완화 한방원료 함유로 효과 극대화
25년 광고업계에서 종사한 김 대표는 퇴직 후 한국한의학연구원과 한방특허 물질의 효능을 시험 하던 중, 혈행 개선으로 인한 생리통완화에 효능이 있는 유효성분을 발견했다. 김 대표는 이에 곧바로 이 성분을 활용한 시제품 제조에 나섰고 약 1년 만에 퓨리피 생리통 완화패치 개발에 성공했다. 이 제품은 한국한의학연구원 발명특허 물질의 유효한방 성분이 몸 깊숙이 침투되어 자궁의 건강을 개선해 주며 생리통을 감소시켜 주는 제품이다. 평상시에 패치를 부착하여도 자궁의 건강 회복 효과가 있다.

또한 일반 파스에서 흔히 발생하는 피부트러블이나 부작용이 없는 제품으로 안전성 또한 뛰어난 획기적인 제품이라는 평가를 받고 있다. 단순히 부착하면 배를 따뜻하게만 해주는 핫파스와는 그 개념이 다른 제품으로, 한방특허 물질이 피부에 침투해 효과를 발휘하는 차별화된 아이템으로 해외 바이어들의 호평을 받고 있다.

퓨리피 주요제품.
퓨리피 주요제품.

알바트로스 스포츠 겔(信天翁凝胶)도 최근 인기를 더해가고 있다. 알바트로스 스포츠 겔은 파파야열매 추출물, 바다포도 추출물 등 Noecell complex™의 천연식물 추출물을 함유한 근육피로 및 통증완화 전문 스포츠 겔이다. 끈적임이 없고 향이 강하지 않으며 효과가 빠른 것이 특징이다. 골프, 등산, 테니스, 싸이클, 축구, 야구 등 스포츠 상해 및 근육 통증 해소에 사용하면 효과적이다.

강렬한 운동 후가 아니더라도 장시간 앉아있는 직장인, 수험생들에게 졸음 방지 등 상쾌함과 동시에 집중력을 높여주며 주부들의 신체적 피로감을 해소시켜 주는 효과를 볼 수 있다. 기존에 해외 원료를 기반으로 제조하는 제품과 비교해 볼 때, 국내 천연 식물추출물을 함유된 우수한 제품력이 강점이라는 것이 회사측 설명이다.

김충극 대표는 "한방특허 물질의 효능을 시험 하던 중, 혈행 개선으로 인한 생리통완화에 효능이 있는 것을 발견 후 수 많은 시행착오를 거쳐 제품화에 성공하게 됐다"라며 "현재 퓨리피의 전 제품은 서울시가 품질을 인정하는 '서울어워드'에 선정되어 있다"고 말했다.

#기존 핫패치와는 차원이 다른 에너지 전달 신기술 적용
퓨리피 생리통완화패치는 기존 핫패치와는 달리 해당 부위에 부착하면 한방특허 물질이 피부로 침투해 그 효능을 발휘하는 제품이다. 에너지 전달 신기술 채용으로 인한 효능의 피부전달 속도가 탁월하며, 일반 패치에서 나타나는 피부트러블이 거의 없는 획기적인 제품이다.

퓨리피는 기존에 시중에 나와 있는 제품과는 확연이 다른 제품력을 바탕으로 서울산업진흥원 장년센터에서 1인 기업으로 시작한지 불과 2년만에 3억 매출을 올리며 괄목할만한 성장세를 보이고 있다. 설립 3년 8개월만에 10억 매출 달성을 눈앞에 두고 있으며, 최근 탄탄한 자금력을 가진 중국의 ‘云南乔盛进出口貿易有限公司’와 총판 계약 체결로 인해 중국시장 안착과 함께 1000만달러 수출 목표의 조기 진입을 기대하고 있다.

김충극 대표는 "중국 시장과 더불어 아세안 시장으로 해외진출을 확대할 계획이다. 중기적으로는 GMP시설 자가공장을 확보하고, 장기적으로는 천연물질을 통한 통증완화 전문 브랜드를 만드는 것이 목표다"라고 말했다. 이어 "회사 운영에 있어서 고객과 파트너에 대한 '신의'를 최우선으로 삼고 있다. 고객이 기대하는 이상의 제품, 파트너가 기대하는 이상의 수익을 지키기 위해 항상 최선의 노력을 다하겠다"고 덧붙였다.

 

 [Company Analysis] PURIFEE "With a new batch of technology, we're catching female menstruation all over the world."

해외바이어와 미팅후 기념 촬영을 하고 있는 김충극 대표.(사진제공=퓨리피.)
Kim Choong-keuk, who is shooting a commemorative photo with an overseas buyer after the meeting

The SBA Seoul Distribution Center's "Seoul Award Excellence" is drawing attention. The reason is that the "Seoul Awards" selection product is gaining high trust from consumers as well as distribution buyers at home and abroad due to the widespread perception that it is an excellent product recognized by the South Korean capital, "Seoul."

In particular, "Seoul Awards" solves the credibility problem of products that are subject to the label "Small and Medium Business Products," which is said to be causing small and medium-sized companies with high potential to grow to bear the fruits of their start-up success without failing along the way.

In response, the digital economic paper "Business Report" selected excellent companies that gave birth to the "Seoul Awards" of the Seoul Business Agency's Seoul Distribution Center and published their success stories as special articles for planning purposes.

 

Some companies are drawing more attention overseas and are receiving a series of love calls due to their sanitary pad relief patches that are valid room ingredients. CEO Kim Choong-keuk was provided with patent technology for the validity of herbal products developed through a joint research with the government-funded Korea Institute of Oriental Medicine in 2013, and is a company specializing in producing natural products containing oriental medicinal substances that was established in 2015. Established with a focus on overseas shipments, the company has recently signed a distributor agreement with a leading Chinese retailer, which has also given a green light to its advance into overseas markets.


#Maximum effect by containing patented pain relief herbal medicine
Kim, who has worked in the advertising industry for 25 years, was testing the efficacy of oriental medicine patent materials with the Korea Institute of Oriental Medicine after retirement, when he discovered the efficacy of the anti-menstrual pain caused by improved blood circulation. Kim immediately started manufacturing prototypes using the ingredients and succeeded in developing a "pureypi menstrual pain relief patch" for the first time in about a year. This product is a product that can penetrate deep into the body with valid room ingredients of the invention patent material of the Korea Institute of Oriental Medicine, improving the health of the uterus and reducing menstrual pain. The usual patching of the uterus has a health-relief effect.

In addition, the product has no skin problems or side effects that are common in ordinary parts and is considered to be a breakthrough product with excellent safety. The concept is different from the hot-pas, which are simply attached and warm to the stomach, and the unique items that are effective when Chinese medicine patent materials penetrate the skin, are well received by foreign buyers.

Albatross Sports Gel is also gaining popularity recently. Albatross Sports Gel is a sports gel specializing in muscle fatigue and pain relief that contains natural plant extracts of Noell complexTM, such as papaya fever extracts and sea grapes extracts. It is characterized by its lack of stickyness, strong scent and quick effect. It is effective to use golf, mountain climbing, tennis, cycling, soccer and baseball to relieve muscle pain.


Even if it is not after intense exercise, it can help workers who sit for a long time, such as preventing sleepiness, increase concentration, and relieve the physical fatigue of housewives. Compared to products manufactured on the basis of raw materials overseas, the company explains that its excellent product power with natural plant extracts in Korea is its strength.

"While testing the effectiveness of the Korean medicine patent material, we found it effective in menstrual pain reduction due to improved blood circulation, and after a number of trial and error, all of the products of Pulipi have been selected as "Seoul Awards," which recognizes the quality of the product," said CEO Kim Choong-keuk.

#Applies new energy delivery technologies that are different from traditional hot patches
Unlike previous hot patches, Pulipi's sanitary pad is a product that penetrates into the skin of a Chinese medicine patent when attached to the affected area and has its effect. It is a breakthrough product that has excellent skin delivery speed and little skin trouble in general patches due to general patches.

Based on its distinct product capabilities, the company has shown remarkable growth with 300 million sales in just two years since it started as a one-man company at the Seoul Institute for Industrial Promotion. The company is on the verge of making $1 billion in sales in the first three years and eight months of its establishment, and is expecting an early entry into the $10 million export target along with the settlement of a distributor agreement with China's highly-funded China.


"We plan to expand our overseas presence to the ASEAN market along with the Chinese market," said Kim Choong-keuk, CEO of the company. In the mid-term, our goal is to secure our own plants at GMP facilities and create brands specializing in pain relief through natural materials in the long term," he said. He went on to say that he puts "God" on top of the list for customers and partners in running the company. We will always do our best to keep the product above what our customers expect, and the profit above what our partners expect," he added.


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