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[INVEST]엘앤피코스메틱, ‘마녀공장’ 지분 70% 투자인수 완료 / [INVEST] ELAM COSTMATIC, 70 % INVESTOR
[INVEST]엘앤피코스메틱, ‘마녀공장’ 지분 70% 투자인수 완료 / [INVEST] ELAM COSTMATIC, 70 % INVESTOR
  • 박가희 기자
  • 승인 2018.12.12 16:53
  • 댓글 0
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글로벌 마스크팩 브랜드 메디힐을 보유한 엘앤피코스메틱이 자연주의 기능성 화장품 브랜드 '마녀공장'에 대한 투자 및 인수 작업을 마무리했다고 12일 밝혔다.

엘앤피코스메틱은 자연주의 기능성 화장품 브랜드 ‘마녀공장’에 투자해 지분 70%에 대한 인수 계약을 체결, 자회사로 함께 하게 됐다고 밝혔다. 마녀공장의 기업가치는 250억~300억 내외로 평가되고 있다.

엘엔피코스메틱은 인수대금에 대해 150억~200억원 규모라고 밝혔다. 이로써 마녀공장은 엘앤피코스메틱의 자회사로 편입되었으나 경영 자율성을 인정해 회사의 운영은 현재 마녀공장을 이끄는 김현수 대표·황관익 이사가 그대로 이어나갈 예정이다.

마녀공장은 2012년 설립되어 자연에서 온 순한 성분으로 만든 기능성 화장품을 표방하는 화장품브랜드다. ‘좋은 성분은 피부를 속이지 않는다'는 슬로건을 내걸고 제품력에 집중하고 있는 브랜드로서, 앰플과 클렌징 제품 등 기초 라인에 특화된 포트폴리오를 보유하고 있다. 마녀공장은 현재 공식 온라인 몰에 45만명 이상의 회원을 보유하고 있을 만큼 특히 온라인 상에서 소비자들에게 높은 인기를 얻고 있다.

엘앤피코스메틱은 이번 투자를 통해 주력 제품군인 마스크팩 이외에 제품 포트폴리오 다변화를 꾀할 수 있게 됐다. 특히 H&B 스토어, 면세점 등 기존 오프라인 판매 채널을 넘어 온라인 시장 공략을 본격화하겠다는 방침이다. 온·오프라인 시장을 아우르는 유통채널 다각화를 통해 기존 판매 채널과 신규 판매 채널 간 시너지 효과를 창출할 계획이다.

엘앤피코스메틱 관계자는 "엘앤피코스매틱과 마녀공장은 각각 온라인 시장 확대와 국내 오프라인 영업 강화에 대한 니즈가 맞물려 상호 협의 하에 투자를 완료하게 됐다”며 “앞으로 두 기업은 제품개발, 유통채널 확장, 온라인 비즈니스 협업 등 다양한 사업 분야에서 서로 윈-윈(Win-Win)하며 긍정적인 시너지 효과를 낼 것으로 기대한다”고 밝혔다.

[INVEST] ELAM COSTMATIC, 70 % INVESTOR

El&fi Cosmetics, which owns the global mask pack brand Medihill, announced on Wednesday that it has completed the investment and acquisition of the naturalistic functional cosmetics brand " Witch Factory

El&fi Cosmetics said it invested in the naturalistic functional cosmetics brand " Witch Factory " and signed a contract to acquire 70 percent of its shares as a subsidiary.

The company's value is estimated at between 25 billion and 30 billion won. Elenfie Cosmetics said the acquisition cost was between 15 billion and 20 billion won.

Although the company was incorporated as a subsidiary of El&fi Cosmetics, the company will continue its operation with Kim Hyun-soo and Hwang Gwang-yoo, who are currently leading the witch factory.

The witch factory was established in 2012 and is a cosmetics brand that represents functional cosmetics made of mild nature.

The brand focuses on product power under the slogan, " Good ingredients do not cheat skin. " It has a portfolio specialized to basic lines such as ampoule and cleansing products.

The witch factory is gaining huge popularity among consumers, especially online, as it currently has more than 450,000 members in its official online mall.

Through this investment, El&fi Cosmetics can diversify its product portfolio besides mask packs.

In particular, the company plans to go beyond the existing offline sales channels such as H&B stores and duty free shops to go after the online market in earnest.

By diversifying distribution channels that cover on and offline markets, it is planning to create synergy effects between existing channels and new channels.

 


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