[PowerInterview] 임선영 솔안개코스메틱 실장 "해외에서 인정받은 품질, 한국 소비자들에게 인정받겠다" / [PowerInterview] Lim Sun-young, director of Solange Cosmetics, said, "Quality recognized abroad, will be recognized by Korean consumer
[PowerInterview] 임선영 솔안개코스메틱 실장 "해외에서 인정받은 품질, 한국 소비자들에게 인정받겠다" / [PowerInterview] Lim Sun-young, director of Solange Cosmetics, said, "Quality recognized abroad, will be recognized by Korean consumer
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.03.15 10:30
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특허받은 천연원료 함유 화장품 브랜드, 2019년 한국 시장 활동 본격화
솔안개코스메틱 임선영 실장이 비즈니스리포트와 인터뷰를 갖고 신규 라인 론칭 등 올해를 기점으로 본격적인 국내 활동에 나서는 솔안개코스메틱의 계획을 설명하고 있다.
솔안개코스메틱 임선영 실장이 비즈니스리포트와 인터뷰를 갖고 신규 라인 론칭 등 올해를 기점으로 본격적인 국내 활동에 나서는 솔안개코스메틱의 계획을 설명하고 있다.

 

인터뷰 : 김재홍 편집국장ㅣ 정리·사진 : 문정원 기자

최근 국내 중소화장품 브랜드들이 중국은 물론 주요 해외시장에서 흥행에 성공하고 있다. 특히 대형 스타 마케팅 등이 없이도 제품력 하나로 현지 소비자들로부터 인정받는 한국의 화장품 브랜드들이 국내 론칭 소식을 전하고 있다.

비즈니스리포트는 '한국 천연성분 화장품'이란 콘셉트로 지난 2012년 론칭해 중국을 비롯한 멕시코 등지에서 인기를 얻으며 국내보다 해외에서 더욱 잘 알려진 솔안개코스메틱의 임선영 실장을 지난 11일 서울시 용산구 본사에서 만났다. 그동안 해외에서 인정받은 베스트셀러는 물론 국내 20~30세대를 위한 신규 라인 론칭 등 올해를 기점으로 본격적인 국내 활동에 나서는 솔안개코스메틱의 계획을 들어봤다.

- 솔안개코스메틱, 한국에서는 아직 생소한 브랜드다. 간단하게 브랜드 소개를 한다면.

"솔안개코스메틱(SOLFOG)는 지난 2012년 천연성분 화장품을 콘셉트로 중국을 비롯한 해외 시장에 초점을 맞춰 론칭된 K-BEAUTY 브랜드다. 기초스킨케어 제품을 중심으로 하고 있으며, 올해부터 본격적으로 국내 시장 확대에 나설 계획이다."

- 한국보다 해외에서 더욱 잘 알려진 것으로 알고 있다. 해외 시장 현황은.

"해외에서 인지도가 더 높은 것이 맞다. 국내 화장품 시장의 경쟁이 극한에 달한 상황에서 K-beauty가 전 세계적으로 위상이 높아졌기 때문에 해외에서 기회가 있다고 판단했다. 무엇보다 천연원료에 기반 한 제품력에 확신이 있었기 때문에 해외시장에 특화시켜 브랜드가 기획됐다."

"해외진출이 가장 활발한 곳은 중국으로 현재 지사가 설립되어 있다. 솔안개코스메틱의 주요 12품목이 중국의 위생허가를 모두 획득했다. 중소 화장품 회사로서 비용, 시간적인 면에서 상당한 노력이 필요하지만 까다로운 중국의 위생허가를 획득한 것이다. 특히 젊은 사람들이 많이 이용하는 위챗 등 SNS나 온라인 채널에서 상당히 입지가 강한 편이고 오프라인 채널도 확대중이다. 그 외에도 멕시코를 필두로 남미 시장 진출에 박차를 가하고 있으며, 동남아 시장 등 중화권 아세안 국가에도 진출에도 속도를 내고 있다."

 

- 국내 론칭 배경과 핵심 경쟁력은.

"지난 6년 동안 중국 등 해외에서 인정을 받은 만큼 이제는 아시아는 물론 미주, 유럽에서도 시장 테스트를 하기 위해 찾아온다는 '한국' 시장에서 신제품 등을 본격적으로 론칭하고 브랜드를 소비자들에게 선보여도 된다고 판단했다."

"국내외에 수많은 천연 화장품 브랜드가 있지만, 특허 받은 천연원료를 함유한 화장품은 많지 않다. 화장품은 결국 신뢰 받을 수 있는 원료가 중요한데 솔안개 화장품은 미국 FDA는 물론 특허청 등 국내외 유수의 신뢰도 높은 기관에서 특허 및 인증을 받은 원료를 함유한 화장품을 선보이고 있다. 실제 제품에 포함되는 원료와 제품 기획은 창업주가 직접 지리산 등 한국 곳곳을 찾아다니며 찾아내고 개발한 제품들이다."

"국제적으로 인정받는 제조시설(ISO9001)을 갖춘 화장품사라는 점에서 R&D력에서 우위를 점하고 있으며 소비자들을 위한 합리적인 가격으로 제품을 선보일 수 있다는 점도 솔안개화장품의 강점이다."

- 주력 핵심 제품을 꼽는다면.

"솔안개코스메틱의 주요 제품은 크게 '데일리 스킨케어', '스폐셜 케어', '스폐셜 앰플' 등 세가지로 구분이 가능하다. 우선 매일매일 피부 관리를 할 수 있는 데일리 스킨케어는 올인원 에센스 스킨, 시크릿 에센스 세럼, 영양크림 등 6종으로 구성되어 있으며 천연보습인자 세라마이드와 히알루론산 등이 함유된 기초제품으로 솔안개 화장품의 대표적인 기초케어 라인이다. 스폐셜 케어에는 BB, CC크림과 수분과 보습에 효과적인 손팩, 발팩, 마스크팩 등이 포함된다. 미백과 진정, 탄력 효과가 탁월한 스폐셜 앰플은 집중케어라인으로 보면 이해가 쉬울 것 같다."

"그 외에도 미국 FDA등록 제품인 '순식물성 한방발효 샴푸&바디'도 해외에서 높은 인기를 얻고 있다."

- 솔안개코스메틱의 국내 론칭 시점에 맞춰서 임선영 마케팅 실장이 발탁됐다. 인스타 셀럽 등 임 실장의 이력이 독특한 것으로 안다.

"화장품 마케팅을 지속적으로 해왔다. 이름을 대면 알만한 국내 미인대회, 동안 대회에서도 입상한 이력도 있고 의류, 화장품, 광고 회사도 운영했다. 그렇다보니 자연스럽게 인스타셀럽이 되기도 했고, 아프리카 TV, 유튜버로 활동하기도 했다."

"개인적으로는 민감한 아토피성 피부이기도 해서 시중에서 판매되는 일반 화장품을 마음대로 사용하지는 못하는데, 솔안개코스메틱 화장품은 피부에 전혀 자극적이지 않아서 믿고 사용한다. 회사에서 실장 제안이 왔을 때, 합류해야겠다는 생각을 하게 된 가장 큰 이유이기도 하다."

- 솔안개코스메틱의 올해 주요 계획은.

"무엇보다 국내 론칭을 본격적으로 하는만큼 다양한 마케팅 활동을 펼칠 계획이다. 현재 운영 중인 자사몰을 토대로 주요 온라인 몰 입점과 더불어 오프라인 채널 확대에도 적극 나설 계획이다. 하지만 소비자는 물론 협력사들의 혼돈을 줄이기 위해 일관된 가격 정책을 유지할 것이다."

"20~30대 여성을 타겟으로 한 신규 라인도 상반기 중 론칭할 계획으로 국내 소비자들을 위한 다양한 시도들이 있을 계획이다."

 

[PowerInterview] Lim Sun-young, director of Solange Cosmetics, said, "Quality recognized abroad, will be recognized by Korean consumers."

Director Lim Sun-young of Solange Cosmetics held an interview with Business Report and explains Solange Cosmetics' plan to start full-scale activities in Korea starting this year, including launching new lines.

Interview: Editorial Writer Kim Jae-hong, Editorial Writer Moon Jung-won


Recently, Korean small and medium cosmetics brands have been enjoying success in major overseas markets as well as in China. In particular, Korean cosmetics brands, which are recognized by local consumers by their product capabilities without the need for big star marketing, are reporting news of their launch in Korea.

Business Report met Lim Sun-young, chief of Solange Cosmetics, which was launched in 2012 under the concept of "Korea's Natural Components Cosmetics," which gained popularity in China, Mexico and other countries, and is better known abroad than in Korea, at its headquarters in Yongsan, Seoul on Wednesday. We have heard of Solange Cosmetics' plans to start full-scale activities in Korea starting this year, including launching new lines for the 20s and 30s, as well as best sellers that have been recognized overseas.

- Solange Cosmetics, a brand that is still unfamiliar in Korea. Let's introduce the brand briefly.

"SOLFOG (SOLFOG) is a K-BEAUTY brand that was launched in 2012 with a focus on overseas markets including China. It is focusing on basic skin care products and is planning to expand its domestic market in earnest starting this year."

- I know it is better known abroad than Korea. The current status of overseas markets.

It`s right to have a higher profile abroad. With competition in the local cosmetics market reaching an extreme level, K-beauty has judged that there are opportunities abroad because of its rising status around the world-wide. Above all, the brand was designed by specializing it in overseas markets because it was confident in its product capabilities based on natural materials."

The most active place for overseas advancement is China, where branch offices are currently established. The main 12 items of Solange Cosmetics have all won Chinese sanitary permits. As a small and medium-sized cosmetics company, the company needs considerable effort in cost and time, but it has acquired a demanding Chinese sanitary license. In particular, social networking sites and online channels such as WeChat, which are widely used by young people, are also expanding offline channels. In addition, we are speeding up our foray into the South American market with Mexico, and we are also speeding up our inroads into the ASEAN countries in China, including the Southeast Asian market."

- Its domestic launch background and core competitive edge.


"As we have gained recognition from overseas countries such as China over the past six years, we can now launch new products and introduce our brand to consumers in the "Korea" market, which is said to be coming to conduct market tests in the U.S. and Europe as well as in Asia.""

There are numerous natural cosmetics brands at home and abroad, but not many cosmetics that contain patented natural ingredients. Cosmetics are important in the end, with Solange introducing cosmetics containing patented and certified materials from leading domestic and international trust-rich institutions such as the U.S. FDA as well as the Korean Intellectual Property Office. Raw materials and product planning that are included in actual products are products that were found and developed by start-ups visiting various parts of Korea, including Mt. Jiri."

Its strength is that it has an edge in R&D power in terms of being a cosmetics company with an internationally recognized manufacturing facility (ISO9001), and it can introduce products at reasonable prices for consumers."

- If you choose a core product.

"The main products of Solange Cosmetics are available in three categories: Daily Skin Care, Social Care and Social Ampl. First of all, the Daily Skin Care, which allows daily skin care, consists of six types of all-in-one essence skins, Secret Essence Serum and Nutrition Cream. It is a basic product that contains natural moisturizer ceramide and hyaluronic acid and is a representative basic care line for Solangae cosmetics. The antisocial care includes BB, CC cream, hand packs, foot packs and mask packs that are effective in moisturizing and moisturizing. The special ampule, which has excellent whitening, sedation and elasticity, will be easy to understand from the focus care line."

In addition, the U.S. FDA-registered product, "Sampoo & Body," is also gaining high popularity abroad."

- Marketing chief Lim Sun-young was selected in time for Solange Cosmetics' launch in Korea. I know that Lim's career is unique, including Instagram and Caleb.

We have continued to market cosmetics. He also has a history of winning beauty contests in Korea, competitions during which he also ran clothing, cosmetics and advertising companies. As a result, he became an Instagram account, and worked as an African TV and a YouTuber."

"Personally, it's also sensitive atopic skin, so we don't have the free use of general cosmetics sold on the market, but we trust and use them because they are not irritating to the skin at all. It's also the biggest reason I came to think about joining when the company offered me a job."

- Solange Cosmetics' main plan for this year.

We`re planning to launch more marketing activities in Korea than anything else. Based on its current operation, the company plans to actively expand offline channels along with major online malls. However, it will maintain a consistent price policy to reduce confusion among consumers as well as their partners."

The new line, which targets women in their 20s and 30s, also plans to launch during the first half of the year, and there will be various attempts for local consumers.


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