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[Trend] 패션·뷰티업계, Fun한 스마트 체험형 콘셉트 매장 뜬다 / Fashion and beauty industries are going to open up a store of fun smart experience
[Trend] 패션·뷰티업계, Fun한 스마트 체험형 콘셉트 매장 뜬다 / Fashion and beauty industries are going to open up a store of fun smart experience
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.03.25 16:57
  • 댓글 0
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소비 트렌드의 중심은 ‘Me(미)코노미’, ‘나심비’, ‘포미족’

꽃샘추위로 여전히 추위가 기승이지만, 주변 사람들의 스타일링을 보면 확실히 봄은 봄이다. 봄을 맞아 모처럼 쇼핑에 나설 계획이 있다면 나만을 위한 차별화된 경험을 선사하는 체험형 매장으로 떠나보는 것은 어떨까? 최근 소비자들의 니즈에 발맞춰 단순한 제품 판매를 위한 매장을 넘어서 상품을 자유롭게 사용할 수 있을 뿐만 아니라 이를 통한 개인 맞춤형 정보를 제공해 고객을 위한 개개인별 차별화된 경험을 선사하는 신개념 오프라인 매장을 모아봤다. 

#나를 아는 신발, 3D 풋 스캐닝 컴포트화, 아베오(ABEO)

사진제공=아베오
사진제공=아베오

‘TWC(더 워킹 컴퍼니)’ 컴포트화 편집매장에서는 단순히 발 사이즈 만으로 구매하는 것이 아닌 다른 유수의 매장에서 만나볼 수 없었던 나 만을 위한 ‘풋 스캐닝 서비스’를 경험할 수 있다. 이 풋 스캐닝 서비스는 TWC 매장에서 운영 중인 미국 대표 컴포트화 브랜드 아베오(ABEO)에서 처음 개발됐다. 풋 스캐닝 서비스는 최첨단 3D 스캐닝 기술로 내 발의 타입과 신체 균형을 측정하여 이에 맞는 입체형 오쏘틱(인솔)과 신발을 추천하는 그야말로 1:1 맞춤인 ‘커스터마이즈드(Customized)’ 서비스이다.

먼저, 3D 스캐닝 측정기로 발을 측정하면, 내 발의 타입과 신체 균형을 진단받는다. 이 후 진단 결과에 맞는 아베오 오쏘틱(인솔)을 선택하면, 마지막으로 이 오쏘틱(인솔)을 신발과 매칭하여 내 발에 딱 맞는 나만의 ‘소울 메이트’ 신발을 구매하는 총 3단계로 구성된다.

아베오 신발은 프로(P.R.O)와 바이오(B.I.O) 컬렉션으로 나누어 운영된다. 프로시스템은 ‘퍼스널라이즈드 리무버블 오쏘틱(Personalized Removable Orthotic)’의 약자로 풋 스캐닝을 통해 나의 아치 타입에 맞는 오쏘틱(인솔)을 마음대로 신발과 매칭할 수 있다. 바이오시스템은 ‘빌트인 오쏘틱(Built-In Orthotic)’으로 오쏘틱(인솔)이 이미 신발에 장착되어 있는 최적화된 상태로 완벽한 피팅감과 편안함을 제공한다.

아베오 오쏘틱은 코어 캐주얼, 스포츠, 프리미엄, 맥스 퍼포먼스, 캐주얼 등 총 10여 종 이상으로 운영되는데, 아베오 오쏘틱(인솔)은 TWC에서 운영하는 전 제품에 적용 가능하다. TWC 매장에서 선택한 제품 별 1:1 맞춤 컴포트 서비스를 경험할 수 있다.

더 워킹 컴퍼니 관계자는 “아베오는 단순히 편안한 쿠션감만을 강조한 컴포트화가 아니라 인체공학적 설계에서 소재 개발까지 장기간에 걸쳐 누적된 기술 개발의 결과로 진정한 의미의 컴포트화이다”라며 “최근에는 부모님들이 선호하는 신발이라는 카테고리에서 벗어나 세련된 디자인과 젊은 감각으로 세대를 아우르는 신발로 진화하고 있다”고 덧붙였다. 

#나를 아는 화장품, 헤라 메이크업 스튜디오
뷰티 업계 또한 체험형 공간과 생생한 볼거리를 제공해 소비자의 만족감을 더하는 전략을 내세우고 있다. 특히, 나를 위한 가치소비를 중요시하는 밀레니얼 세대(1980년대~2000년대 초반 출생)의 관심을 집중시키고 브랜드 경험을 강화하고자 다양한 콘텐츠로 매장을 구성하고 있는 것.

헤라 메이크업 스튜디오.
헤라 메이크업 스튜디오.

아모레퍼시픽은 지난해 12월 서울 송파구 롯데월드타워에 ‘헤라 메이크업 스튜디오’를 열었다. 이 매장에서는 메이크업 아티스트가 상주하며 메이크업 쇼 등이 진행된다. 태블릿 기기를 설치한 ‘서울리스타 룩스 9’에서는 헤라가 제안하는 트렌디한 9가지 룩과 함께 고객들이 셀프 메이크업을 직접 체험할 수 있다. 여기에, 개인의 취향과 라이프 스타일에 맞춰 나만의 향수를 찾아주는 디지털 서베이 프로그램을 운영해 고객의 디지털 체험 요소 또한 강화했다. 

#나를 아는 여행 플래너, 샘소나이트 트래블 플래너

빅데이터와 인공지능(AI) 등 첨단 기술을 활용해 소비자에게 체험 기회를 제공하는 브랜드도 있다. '샘소나이트'는 롯데백화점 잠실점과 부산본점에 46인치 터치 화면을 활용한 '트래블 플래너'를 설치해 맞춤형 큐레이션 서비스를 제공하고 있다.

이 서비스는 소비자들이 간편하게 여행 정보를 확인할 수 있는 것이 특징. 여행에 관해 인원, 기간, 예산 등을 입력하면 빅데이터를 통해 추천 여행지와 해당 지역의 날씨, 관련 관광 상품 등을 개인 이메일로 받을 수 있다. 매 시기 여행하기 좋은 장소를 간편하게 파악할 수 있고, 이를 참고해 여행 계획을 보다 쉽게 기획할 수 있도록 도와준다.

 

 

[Trend] Fashion and beauty industries are going to open up a store of fun smart experience

 

샘소나이트 트래블플래너.
샘소나이트 트래블플래너.

It's still cold from the cold of the flower spring, but when you look at the styling of the people around you, spring is definitely spring. If you are planning to go shopping for the first time in spring, why don't you go to an experience store that offers a differentiated experience for yourself? Recently, we gathered a new concept of offline stores that not only allow consumers to freely use products but also provide personalized information to customers.


#Swear that knows me, 3D Foot Scanning Comfort, ABEO

At the compilation store of "The Walking Company," visitors can experience a "foot scanning service" for myself, which they could not meet at other leading stores, rather than simply purchasing it in foot size alone. The foot scanning service was first developed by ABEO, a leading U.S. Comfortization brand operating at TWC stores. Foot scanning is a one-to-one customized service that measures the type and balance of my feet with state-of-the-art 3D scanning technology and recommends the right three-dimensional osotics and shoes.

First, if you measure your feet with a 3D scanning gauge, you will be diagnosed with the type of inner foot and body balance. Then, if I select Aveo Osotik (Induction), which fits the diagnosis results, it will finally consist of three stages in which I purchase my own "Soul Mate" shoes that match the shoes.

The Aveo shoes are operated in a collection of pro (P.R.O) and bio (B.I.O). Pro Systems stands for Personalized Removable Orthotic, which allows me to match my arched type with my shoes at will through foot scanning. BioSystem is "Built-In Orthotic," which offers the perfect fitting and comfort with the optimized Osotic already mounted on shoes.

The Aveo Ossetic operates a total of more than 10 types, including core casual, sports, premium, Max performance and casual, while the Aveo Osotic is applicable to all products operated at the TWC. You can experience 1:1 customized comfort service for each selected product at TWC store.

"Aveo is not just a comforting cushioning but a real comforting compilation as a result of the long-term accumulation of technology from ergonomic design to material development," a source from The Walking Company said. "In recent years, it has evolved from the category of shoes favored by parents to shoes that span generations with refined design and a younger sense."


# Cosmetics that know me, Hera makeup studio
The beauty industry also boasts strategies that add to consumer satisfaction by providing hands-on space and live viewing. In particular, they are organizing stores with diverse contents to focus attention on the millennials (born in the 1980s and early 2000s) who value consumption for themselves and to enhance their brand experience.

In December last year, AmorePacific opened its "Hera Makeup Studio" at Lotte World Tower in Songpa-gu, Seoul. Makeup artists will be stationed at the store and makeup shows will be held. At the "Seoul Listar Lux 9," where tablet devices are installed, customers can experience self-makeup in person, along with nine trendy look suggested by Hera. On top of that, the company also strengthened its customers' digital experience elements by operating a digital survey program that helps them find their own nostalgia according to their personal tastes and lifestyles.

# A travel planner who knows me, Samsonite Travel Planner

There are also brands that use cutting-edge technologies such as big data and artificial intelligence to provide consumers with opportunities to experience. "Samsonite" has set up a "Travel Planner" using a 46-inch touch screen at Lotte Department Store's Jamsil and Busan headquarters to provide customized curation services.


This service is characterized by consumers' easy access to travel information. If you enter the number of people, period and budget for travel, you can receive recommended travel destinations, weather conditions in the region, and related tourism products through your personal email. You can easily identify a good place to travel each time, and refer to it to help you plan your trip more easily.


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