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[Strong Small Business] 엘젠아이씨티, 지능형 플랫폼 WIX-MIND 통해 AI 플랫폼 시장 도약 / ELGEN, Advanced AI platform market with intelligent platform WIX-MIND
[Strong Small Business] 엘젠아이씨티, 지능형 플랫폼 WIX-MIND 통해 AI 플랫폼 시장 도약 / ELGEN, Advanced AI platform market with intelligent platform WIX-MIND
  • 이승진 기자
  • 승인 2019.03.28 11:17
  • 댓글 0
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새로운 AI플랫폼 WIX-MIND 3
새로운 AI플랫폼 WIX-MIND 3

 

인공지능(AI)이 다양한 비즈니스 의사결정에 활용될 뿐 아니라 특히 지능형 챗봇에도 널리 사용되고 있다. AI 활용 챗봇 기술은 기계가 사람처럼 말하고 사람의 대화를 이해하는 소프트웨어다.

그러나 실제 업무 환경에서 챗봇은 기대했던 것과 같은 성과를 내지 못했다. 인간의 다양한 표현방식과 언어를 이해할 수 있을 만큼의 기술단계가 아니며, 대중이 기대하는 AI의 현실과는 거리가 있다는 문제가 있었다.

인공지능(AI) 플랫폼 및 솔루션 전문 기업인 엘젠아이씨티(대표 김남현)는 AI 기반 WIX-MIND 2.0과 이를 새롭게 업그레이드한 새로운 AI플랫폼 WIX-MIND 3.0을 출시하고 이를 통해 이 같은 문제를 해결했다고 28일 밝혔다.

엘젠아이씨티는 국내 최초로 챗봇 형태의 ‘뚜봇’을 만든 기업이기도 하다. 그동안 엘젠 AI 플랫폼 및 솔루션을 적용한 남동발전챗봇, CJ그룹의 인사봇, CGV, 롯데시네마 등의 성공적인 AI음성 챗봇 구축사례 및 성공전략과 말뭉치를 이용해 한 번에 여러 프로세스를 뛰어넘는 셋트QA의 완성 등과 AI 음성 챗봇 기반의 ‘스마트키오스크’ 라는 새로운 패러다임을 제시했다. 특히 AI 챗봇의 획을 그을 만한 롯데시네마의 AI 음성 챗봇 기반 스마트키오스크는 전국 전 지점으로 확산 중이다.

새로운 AI플랫폼 WIX-MIND 3.0을 적용한 음성, 영상과 AI를 접목한 인간의 뇌와 같은 챗봇플랫폼은 기존의 챗봇 시스템으로는 충분히 해결하지 못하는 정보제공의 문제를 획기적으로 개선하는 것이 가능해졌다. 고객들은 이 소셜 플랫폼을 사용함으로써 데이터 큐레이션이나 웨어하우징 등을 통해 오랜 시간에 걸쳐 정보를 취사선택, 수집, 관리해야 하는 수고로움에서 해방되면서 기존 활용하던 챗봇 시스템의 효율성을 끌어올릴 수 있게 됐다.

또한 WIX-MIND 3.0는 혁신적인 성공을 이끄는 AI 서비스 각각의 고유한 사용자에게 맞는 서비스를 지정하고 정확도 있는 답변율을 제공한다. 서비스를 성공적으로 제공하는 데 필요한 대화를 기획·설계하여 고객에게 차별화된 새로운 경험을 제공한다.

엘젠ICT의 대표적인 AI 플랫폼은 다음과 같다.

△WIX-MIND: 엘젠 AI의 기반이 되는 지능형 플랫폼으로 API, 챗봇UI, 엔진, 데이터레이크로 구성

△WIX-MIND 2.0을 구성하는 대표 솔루션: I-CHAT/I-VOICE/I-XEN/ProEX

△I-CHAT: 엘젠의 챗봇모듈로 챗봇UI의 구성품이며 대화처리, 연계처리, 예외처리 등을 수행하며 챗봇서비스의 기반(컴포넌트, 선택형, URL연결 등)이 되는 서비스. 주요 서비스 업무로는 상담, 업무도우미, 프로세스 처리, 서비스 가이드 등으로 자동주제 분류, 업데이트 학습, 강화학습, 지능형 검색 등을 제공

△I-CHAT Presso: 엘젠의 챗봇, 데이터분석 등을 관리하는 관리자모듈로 대화목록, 데이터셋관리, 통계/분석 등 수행

△I-VOICE: 엘젠의 챗봇에 음성을 지원하는 오프소스기반의 음성(STT, TTS)지원 및 후처리모듈로 제공되는 라이브러리( 테블릿봇, 보이스봇, 가상상담 API와 연계)이며 학습없이 90% 이상 정확률 보장. RNN(Recurrent Neural Network)방식의 최신 음성인식 엔진을 제공하여 신조어 학습이 용이. 가상에이전트 연동을 통한 음성 대화형 무인 상담 서비스 가능.

△I-Voice-Box: 기존의 STT/TTS의 한계인 운영비, 학습에 대한 제약사항을 라이브러리 형태로 구현하여 90% 이상의 정확률과 라이센스 및 운영비 부담을 해소시킨 음성전문 솔루션

△I-XEN: 지능형 수집기를 중심으로 데이터 수집, 분산, 처장, 저장 및 구조화, 분석, 적용을 수행함으로써 고객에게 최적의 데이터 활용능력을 제공하는 솔루션. 정형, 비정형 데이터의 추출 및 상호 연관성을 사차원으로 분석하여 가치 있는 정보 및 예측정보를 제공하는 솔루션

△ProEX: 인공지능 기반의 프로세스분석/설계를 통한 솔루션 적용 및 프로세스 단축학습모델 적용 솔루션

한편 엘젠아이씨티 김남현 대표는 “현재 엘젠의 인공지능 플랫폼 Wix는 홈쇼핑의 성공을 위해 움직이고 있다”고 밝혔다. 이어 “AI 챗봇은 진화한다. 그리고 결국 만들어질 것이다. 음성과 영상과 AI를 접목하며 뇌와 같은 챗봇플랫폼을 최전선에서 만들어 갈 때도, 언제나 아무도 걷지 않는 눈길에 발자국을 내며 선도해왔고 언제나 고객과 함께하며 다양한 문제를 해결해왔으며, 앞으로도 현장에서 엘젠의 기술력을 축적하며 고객과 함께 성공을 이뤄낼 것”이라고 포부를 덧붙였다.

 

[Strong Small Business]   ELGEN, Advanced AI platform market with intelligent platform WIX-MIND

 

Not only is artificial intelligence used in making variety of business decisions, it is also widely used especially for intelligent chatbots. Chatbot technology that utilizes AI is a software that allows machines to talk like humans and understand people's conversations.


However, Chatbot failed to produce the same results as expected in the actual work environment. There was a problem that it was not a technological stage enough to understand the various expressions and languages of humans, and that it was far from the reality of AI that the public expected.

Elzen Aiciti (CEO Kim Nam-hyun), which specializes in artificial intelligence platforms and solutions, announced on the 28th that it has released AI-based WIX-MIND 2.0 and a new AI platform that has newly upgraded it, and solved this problem through this.

LG Eisiti is also the first company in South Korea to create a chatbot-type "tootbot." Until now, the company suggested a new paradigm of 'smart kiosk' based on AI voice chatbot, CJ Group's successful AI voice chatbot, CGV, and Lotte Cinema that surpasses multiple processes at once by using corpus. In particular, Lotte Cinema's AI voice chatbot-based smart kiosks are spreading to all branches nationwide.

Chatbot platform such as voice, video and human brain, which are applied with new AI platform WIX-MIND 3.0, has become possible to drastically improve information supply problems that cannot be solved sufficiently with current chatbot systems. By using the social platform, customers will be able to increase the efficiency of the chatbot system they used to use as they are freed from the hassle of having to choose, collect and manage information over a long period of time through data curation or warehousing.

In addition, WIX-MIND 3.0 designates services tailored to the unique users of each AI service that leads to innovative success and provides accurate response rates. Provide customers with a differentiated new experience by planning and designing the dialogue required to successfully deliver the service.

ENGENICT's flagship AI platform is as follows:

,WIX-MIND: Intelligent platform that forms the foundation of Elzen AI, consisting of API, ChatbotUI, Engine, and Datalake

,the flagship solution that comprises WIX-MIND 2.0: I-CHAT/I-VOICE/I-XEN/ProEX

I-CHAT: A service that is a component of ChatbotUI with Elzen's Chatbot Module and serves as a basis for chatbot service (component, optional, URL connection, etc.) by performing dialogue processing, linkage processing and exception processing. Major service tasks include consultation, job assistance, process processing, and service guides, which provide automatic subject classification, update learning, enhanced learning, and intelligent search.

·I-CHAT Pesso: Manager module for managing chatbot and data analysis of Elzen. Conducts dialogue list, dataset management, statistics/analysis, etc.

—I-VOICE: Off-Source-based voice (STT, TTS) support for Eisen's chatbot and a library provided with post-processing modules (linked to tabletbots, voicebots, virtual counseling APIs) to ensure over 90% accuracy without learning. It offers the latest voice recognition engine in RNN (Recure Neural Network) to facilitate the learning of new words. Voice interactive, unattended counseling service available through Virtual Agent Interworking.

—I-Voice-Box: A voice-specialized solution with over 90% accuracy and licensing and operational cost savings by implementing learning constraints in the form of libraries, which are the limitations of traditional STT/TTS

—I-XEN: A solution that provides customers with optimal data utilization by collecting, distributing, dressing, storing, analyzing, and applying data around intelligent collectors. Solution provides valuable information and predictive information by analyzing the extraction and interrelationships of structured and unstructured data in a four-dimensional manner.

—ProEX: solution application through artificial intelligence-based process analysis/design and process reduction learning model application

Meanwhile, LG's artificial intelligence platform Wix is currently moving for the success of home shopping, said Kim Nam-hyun, CEO of Elzen ICity. "AI Chatbot evolves, and will eventually be made. "When we combine voice and video with AI, we've always been a leader in the way no one walks, and we've always been with our customers to solve various problems, and we'll continue to build up our skills and achieve success with our customers in the field," he added.


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