[초점]LG디스플레이, 중국 OLED 대세화 박차 / [Focus]LG Display, China's OLED Large-Scale Difference
[초점]LG디스플레이, 중국 OLED 대세화 박차 / [Focus]LG Display, China's OLED Large-Scale Difference
  • 정지수 기자
  • 승인 2019.04.09 15:41
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‘제7회 중국정보기술엑스포(China Information Technology Expo) 2019’에 참가
중국 왕지군(王志军) 공신부 부부장(앞줄 왼쪽 두번째)과 LG디스플레이 CO법인장 이철구 전무(앞줄 왼쪽 네번째)가 LG디스플레이 전시장 입구에 설치된 조형물인 '더 로즈(The Rose)'를 보고 있다.
중국 왕지군(王志军) 공신부 부부장(앞줄 왼쪽 두번째)과 LG디스플레이 CO법인장 이철구 전무(앞줄 왼쪽 네번째)가 LG디스플레이 전시장 입구에 설치된 조형물인 '더 로즈(The Rose)'를 보고 있다.

LG디스플레이가 새로운 가치의 OLED로 세계 최대 TV시장인 중국 공략에 나선다.

LG디스플레이(대표이사 부회장 한상범)가 9일부터 11일까지 중국 광둥성 선전에서 열리는 ‘제7회 중국정보기술엑스포(China Information Technology Expo) 2019’에 참가, 최첨단 OLED 제품 등을 선보였다.

올해로 7회째를 맞는 ‘CITE 2019’은 중국 공신부와 선전 지방정부가 공동 주최하는 아시아 최대 정보/전자 전시회로, 매년 1,600여 업체가 참여하고 16만명의 방문객이 참관한다.

LG디스플레이는 ‘진정한 OLED 중국 시대 도래’라는 슬로건을 바탕으로 화질뿐만 아니라 디자인, 확장성 측면에서도 가능성이 무궁무진한 OLED 제품을 전시하여 중국 소비자들의 마음을 사로잡을 계획이다.

전시장 입구 전면에 65인치  UHD OLED 디스플레이 4장을 엇갈리게 붙인 후 끝부분을 둥글게 말아 장미꽃 형태로 구현한 디스플레이인 ‘더 로즈(The Rose)’와 88인치 이형 상업용 디스플레이를 함께 전시해 OLED만이 가능한 다양한 디자인 잠재력을 과시할 예정이다.

CITE 2019에 전시된 LG디스플레이 88인치 크리스탈 사운드(Crystal Sound) OLED.
CITE 2019에 전시된 LG디스플레이 88인치 크리스탈 사운드(Crystal Sound) OLED.

또한, 별도 스피커 없이 화면에서 직접 소리가 나는 ▲88인치 8K 크리스탈 사운드(Crystal Sound) OLED도 선보인다. 이 제품은 3.2.2 채널 사운드를 지원하며, ‘돌비 애트모스® (Dolby Atmos®)’ 적용으로 화면 내 사물의 움직임이나 위치에 따라 상/하/좌/우에서 입체적이고 생동감 넘치는 사운드를 구현한다. 지난 3월 14일 중국 상하이에서 열린 중국 최대 가전 전시회인 AWE(Appliance & electronics World Expo)에서 중국가전제품협회가 선정한 올해의 최고 혁신상(Best Component Award)을 수상한 바 있다.

아울러, 3,300만여개의 자발광 화소 컨트롤로 진정한 8K를 구현한 ▲88인치 8K OLED, 현존 TV 디스플레이 중 가장 빠른 3.5ms의 응답속도를 구현해 스포츠나 액션 영화 감상 시 더욱 실감나는 시청이 가능한 ▲65인치 UHD 크리스탈 모션(Crystal Motion) OLED, 벽과 완벽히 밀착시킬 수 있어 그림 한 장이 벽에 붙어 있는 듯한 ▲77인치 월페이퍼(Wallpaper) OLED 등 다양한 최첨단 제품을 선보이며 OLED만의 차별화된 프리미엄 가치를 보여줄 계획이다.  

이 밖에도, LG디스플레이는 새로운 성장동력인 상업용 디스플레이와 게이밍 모니터 시장을 공략하기 위해 인터치(In-Touch)1) 기술을 적용하여 고성능 터치 경험을 제공하는 ▲86인치 UHD LCD 전자칠판, 고투과율의 55인치 투명 OLED 디스플레이 2장을 상하로 이어 붙인 ▲투명 쇼윈도 OLED, 또렷한 화질과 빠른 처리 속도(최대 240Hz)로 최고의 게임 환경을 제공하는 옥사이드(Oxide)2) 기술 기반의 ▲다양한 게이밍 모니터 제품도 전시할 계획이다.

LG디스플레이 전략프로모션 Division 고규영 상무는 “8K 시장에선 해상도가 아닌 디스플레이의 가치 변화가 중요하며, OLED는 고해상도, TV 영역을 뛰어넘어 롤러블, 투명 디스플레이 등 새로운 가치를 구현할 수 있다”라고 말하며 OLED의 잠재성과 가치에 대해 자신감을 보였다. 또한 “OLED는 중국의 프리미엄화, 가치중심 소비 트렌드를 충족시키는 최고의 프리미엄 기술이다”며”LG디스플레이는 세계 최대 TV 시장인 중국에서 ‘진정한 OLED 중국 시대’를 이루며 시장을 선도해 나갈 것”이라고 말했다.

한편, 중국은 단일국가로는 세계에서 가장 규모 큰 TV시장을 가지고 있으며 또한 첨단제품에 대한 소비자의 수용도가 높고 특히 소득 증가에 따른 중산층의 구매력이 향상된 지역이기에, OLED TV 시장 확대에 중요한 역할을 할 것으로 전망되고 있다. 시장조사기관인 IHS마킷에 따르면 2019년 중국 OLED TV 시장은 27만대로 2018년 대비 약 70% 증가할 것으로 예상되며, 2021년에는 100만대를 넘어설 것으로 예상하고 있다.

 

[Focus]LG Display, China's OLED Large-Scale Difference

CITE 2019에 전시된 LG디스플레이 투명 쇼윈도 OLED.
LG Display's transparent show window that was displayed at CITE 2019 is also OLED.

 

LG Display is going to go after China, which is the world's largest TV market, with its new value of OLED.


LG Display (CEO Vice Chairman Han Sang-beom) participated in '7th China Information Technology Expo 2019' that will be held in Shenzhen, Guangdong Province from 9th to 11th and introduced cutting-edge OLED products.

Marking its seventh anniversary this year, the CITE 2019 is Asia's largest information/electronic exhibition co-hosted by the Chinese Ministry of Public Affairs and the Shenzhen provincial government, with some 1,600 companies participating each year and 160,000 visitors attending.

Based on the slogan "True OLED China Era," LG Display plans to win the hearts of Chinese consumers by displaying OLED products that are highly unlikely not only in terms of quality but also in terms of design and scalability.

After attaching four 65-inch UHD OLED displays to the front of the entrance of the exhibition hall, it will display both "The Rose," a display that features a rose-shaped display with a rounded end, and a commercial display with an 88-inch shape that will show off various design potentials that can only be OLEDs.

It will also introduce ▲88-inch 8K Crystal Sound (Crystal Sound) OLED, which can be heard directly from screen without separate speakers. This product supports 3.2.2 channel sound and implements stereoscopic and lively sound at the upper/lower/left/right according to the movement or location of objects on the screen with the application of Dolby Atmos® (Dolby Atmos®). It won the Best Component of the Year award at the China Association of Home Appliances World Expo (AWE), China's largest consumer electronics exhibition, held in Shanghai on March 14.


In addition, ▲88-inch 8K OLED, which implements true 8K with 33 million self-portrait pixel controls, and ▲65-inch UHD Crystal Motion OLED, which enables more realistic viewing when watching sports or action movies, can be attached to a wall with a picture that looks like a wall (W77).

In addition, LG Display uses ▲86-inch UHD LCD electronic blackboard, which provides high-performance touch experience by applying in-touch1 technology to target the commercial display and gaming monitor market, and ▲transparent, 55-inch transparent OLED display, and Two high-definition, high-speed (up to 240Hz) gaming environment.

"Changes in value of displays that are not resolution are important in 8K markets, and OLEDs can implement new values such as rollerblocks and transparent displays beyond high resolution and TV areas," said Koh Kyu-young, executive director of LG Display's strategic strategy division. "OLED is also the best premium technology that meets China's premium and value-oriented consumption trends," he said. "LG Display will lead the market by achieving a 'real era of OLED China' in China, the world's largest TV market."


Meanwhile, China has the largest TV market in the world as a single country and is also expected to play an important role in expanding the OLED TV market, as it is a region where consumers are more receptive to high-tech products and especially middle-class purchasing power has improved due to income growth. According to market researcher IHS Markit, China's OLED TV market is expected to grow about 70 percent from 2018 to 270,000 units in 2019, and it expects to surpass 1 million units in 2021.


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