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[M&A]LG생건, 130년史 미국 화장품社 Avon인수...북미 공략 본격화 / LG Household & Health Care, 130-year-old Avon acquisition by U.S. ...North America in full swing
[M&A]LG생건, 130년史 미국 화장품社 Avon인수...북미 공략 본격화 / LG Household & Health Care, 130-year-old Avon acquisition by U.S. ...North America in full swing
  • 문정원 기자
  • 승인 2019.04.25 16:52
  • 댓글 0
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LG생활건강 차석용 대표.
LG생활건강 차석용 대표.

LG생활건강(대표 차석용)이 미국 화장품 및 퍼스널케어 회사 New Avon(뉴에이본)의 지분 100%를 1억2,500만달러(한화 약 1,450억원)에 인수하는 계약을 체결했다고 25일 밝혔다.

Avon(에이본)은 130년의 역사를 가진 세계 최대 화장품 및 퍼스널케어 직접판매 회사로 2016년 당시 본사였던 미국법인을 포함한 북미사업과 해외사업을 분리해 북미사업을 사모펀드 Cerberus(서버러스)에 매각했다. 이후 북미사업은 New Avon, 북미를 제외한 해외사업은 Avon Products Inc.을 사명으로 해 사업을 하고 있다

 

LG생활건강이 인수하는 New Avon은 매출이 13조원에 달하던 Avon의 글로벌 사업 본사 역할을 했던 회사로 IT, 구매, 물류, 영업, 그리고 일반 관리 분야에도 탄탄한 인프라를 보유하고 있다. New Avon은 현재 미국, 캐나다, 푸에르토 리코에서 사업을 하고 있으며, 2018년 매출은 약 7,000억원 수준이다.

미국 시장은 글로벌 화장품과 건강기능식품의 글로벌 최대 시장으로 규모가 각각 50조원에 달한다. LG생활건강은 전략적으로 중요한 미국을 교두보로 삼아 가깝게는 주변 시장인 캐나다와 남미, 나아가 유럽을 비롯한 기타 글로벌 주요 시장에서 사업을 전개하여 아시아에서의 성공을 확장해나갈 계획이다.

LG생건 관계자는 "인수 후,  LG생활건강의 우수한 R&D 기술력과 제품 기획력으로 Avon 브랜드들의 제품 라인을 업그레이드하여 사업을 발전시키고, 확보되는 북미 인프라를 활용해 LG생활건강 브랜드를 미국시장에 진출시키는 교두보로 삼을 계획이다."라고 밝혔다.

 

[M&A]LG Household & Health Care, 130-year-old Avon acquisition by U.S. ...North America in full swing

 

Avon logo.
Avon logo.

LG Household & Health Care (CEO Cha Suk-yong) made an announcement on the 25th that it has signed a contract to buy a 100% stake in New Avon, a U.S. cosmetics and personal care company, for $125 million (about 145 billion won).


Avon is the world's largest cosmetics and personal care direct sales company with a 130-year history and sold its North American business to Cerberus, a private equity fund, in 2016 by separating its North American and overseas businesses, including its then-headquartered U.S. subsidiary. Since then, the company has been operating in North America under the mission of Avon Products Inc. except New Avon and North America


New Avon, which LG Household & Health Care acquired, was Avon's global business headquarters, with sales reaching 13 trillion won, and has a solid infrastructure in IT, purchasing, logistics, sales and general management. New Avon currently operates in the United States, Canada and Puerto Rico, with sales of around 700 billion won in 2018.

The U.S. market is the largest global market for global cosmetics and health-functioning foods, with its size reaching 50 trillion won each. Using the strategically important U.S. as a bridgehead, LG Household & Health Care plans to expand its success in Asia by deploying its businesses in the nearby markets of Canada, South America, Europe and other major global markets.


"After the acquisition, we will upgrade the product line of Avon brands with LG Household & Health Care's excellent R&D technology and product planning skills to develop the business and use the North American infrastructure to make the LG Household & Health Care brand a bridgehead for entering the U.S. market," said an official at LG Life Insurance.

 


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