[Company Analysis] 캠핑용품 가격의 거품을 빼다 '캠프365' / Camp 365 to remove the bubble from the price of camping gear.
[Company Analysis] 캠핑용품 가격의 거품을 빼다 '캠프365' / Camp 365 to remove the bubble from the price of camping gear.
  • 이승진 기자
  • 승인 2019.05.17 18:52
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품질우선주의, 가성비 좋은 韓 토종 아웃도어 용품 전문회사

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

전시회에 참가한 (주)아침애아침애의 김민호 대표가 일본인 바이어에게 제품을 설명하고 있다.
전시회에 참가한 (주)아침애아침애의 김민호 대표가 일본인 바이어에게 제품을 설명하고 있다.

"캠핑용품은 무조건 비싼 것이 좋다?"
(주)아침애아침에(대표 김민호)는 '캠핑용품은 비싸다"란 고정관념을 깨고 평범한 일반인들도 부담없이 캠핑을 즐길 수 있도록 합리적인 가격의 아웃도어 용품을 선보이고 있는 회사다. 캠핑&홈을 모토로 한 아웃도어 전문 브랜드 '캠프365'와 생활/리빙 브랜드인 '휴클린'을 운영하고 있다. 국내 대기업에서 안정적인 회사생활을 한던 김민호 대표가 온라인과 모바일 등 새로운 유통, 커뮤니케이션 채널이 빠르게 성장하는 것을 보고 새로운 사업에 도전하고자 회사생활을 정리하고 2008년 과감하게 창업했다. 지난 10여년 동안 국내 캠핑족들에게 일명 '가성비 좋은 캠핑용품 브랜드'로서 매니아층을 형성했으며, 최근에는 한국을 넘어서 미국, 일본, 유럽, 동남아까지 해외 진출을 확대하며 꾸준한 성장세를 보이고 있다.

#캠핑용품 가격의 거품을 빼다
캠핑을 처음 시도하려고 하는 다수의 사람들이 가장 놀라는 것 중 하나는 천차만별인 캠핑용품의 가격이다. 수백만원을 호가하는 해외 유명 브랜드부터 가격은 저렴한데 품질이 의심되는 브랜드의 제품들까지 각양각색이라 정작 어떤 상품을 선택해야할지 고민이다. (주)아침애아침에는 이같은 소비자들의 고민과 니즈에 주목했다. (주)아침애아침에는 창사 이래 자사 아웃도어 브랜드 '캠프365'를 통해 가격 거품을 뺀 ‘가성비’ 제품들을 선보이고 있으며, 캠퍼들 사이에서 가격 대비 성능이 좋은 제품으로 꾸준히 사랑 받고 있다. 지난 2015년에는 소비자가 뽑은 한국소비자 만족지수 1위를 기록했으며, 2016년에는 대한민국 우수브랜드 대상을 수상했다. 2018년에는 서울산업진흥원이 주관하는 서울어워드 부문에서 우수상을 수상했다.

주력제품으로는 해충퇴치기에 랜턴 기능을 추가한 '해충퇴치 버그모아'가 대표적이다. UV LED 방식으로 소음∙냄새∙화학성분이 없어 친환경적이며, 3단계로 조절 가능한 랜턴기능을 겸비하고 있어 캠핑 등의 야외 활동뿐만 아니라 실내에서도 사용이 가능하다. 국내 해충 랜턴 최초로 IP66 등급의 방수 및 방진 인증을 받는 등 안전성이 강화된 해충퇴치랜턴이다.

(주)아침애아침에 주요 제품.
(주)아침애아침에 주요 제품.

히말라야ABC텐트는 히말라야와 시베리아에서 실제 제품 테스트를 마친 최고급형 백패킹 전용텐트다. 1.5kg의 가벼운 무게로 내수압 3000mm의 폭우 속에서 견딜 만큼 강력한 방수재질 제품이다. 이너텐트와 아웃텐트의 이중 구조 형태로, 4계절 모두 활용 가능한 실용적인 텐트다. 설치방법이 어렵지 않아 혼자서도 충분히 쉽게 설치할 수 있다는 것이 특징이다.

그 외에도 태양광으로 충전이 되는 랜턴 기능을 장착한 물병, 라디오, 키체인, 보조배터리 등 친환경 태양광 라인 제품도 인기를 얻고 있다.

김 대표는 "캠프365는 캠핑을 갓 시작한 초보자들을 위해 가격 거품을 뺀 ‘가성비’ 제품들을 선보이고 있다."라며 "‘Back to Naure’를 슬로건으로 자연에서 즐기는 캠핑인 만큼 자연의 가치를 알고 그 소중함을 지키기 위해 노력하고자 자가발전 제품, 태양광 에너지를 이용한 친환경적인 아이템을 지속적으로 개발하고 있다."고 말했다.

#품질우선주의 '수출특화기업'
(주)아침애아침에는 지난 10여 년간 품질우선주의를 철저하게 지켜오고 있다. 이는 국내외 고객들과 협력업체에게 품질로 인정받는 브랜드이자 회사로 자리잡을 수 있는 경쟁력으로 작용했으며, 전세계 각국의 FTA  증빙서류를 제출할 수 있는 한국수출특화업체가 될 수 있는 토대가 됐다. 현재 당사는 모든 선적 제품에 대한 현지 창고 출하 검수는 물론이고, 가장 합리적이고 경제적인 물류 서비스와 수출 절차를 전문적으로 진행하고 있다. 또한 제품과 서비스에 대한 사후 관리와 품질 클레임도 현지에서 실시간으로 대응, 지속적인 신뢰와 협력 관계로 비즈니스를 운영하고 있다.

현재 미국시장에는 연간 2만불 이상의 제품이 꾸준히 수출되고 있으며, 유럽과 동남아시아 지역에도 소량이지만 수출이 진행되고 있다. 최근에는 일본 크라우드 펀딩이 진행되고 있으며  및 대만시장에도 신제품 수출 영업 중이다. 지난해에는 홍콩 메가쇼, 코리아 메가쇼 전시회에 참가했으며, 글로벌 온라인 채널인 아마존에도 입점하는 등 해외시장 진출에 속도를 내고 있다.

국내에서는 네이버 스마트스토어, 쿠팡, 이베이, 카카오, 롯데닷컴, AK몰 등 대부분의 온라인 쇼핑몰 채널(오픈마켓, 종합몰, 소셜커머스, 폐쇄몰 등)을 운영하고 있다.

#2021년 국내 30억, 해외 50만불 수출 목표....사회공헌에도 힘쓸 것
(주)아침애아침에는 올해 주력 제품 라인 신제품을 출시하며 국내 채널은 물론 해외수출에서도 괄목할만한 성과를 내겠다는 계획이다. 일본 수출 협의를 성공적으로 마무리하는 한편 크라우드펀딩, 카카오메이커스, 홈쇼핑 등 다양한 채널 진입에도 총력을 기울일 방침이다.

아침애아침에는 기업의 사회적 책임을 다하고자 매년 2천 만원 정도의 현금과 물품을 지역 지자체를 통해 기부활동을 하고 있다.
아침애아침에는 기업의 사회적 책임을 다하고자 매년 2천 만원 정도의 현금과 물품을 지역 지자체를 통해 기부활동을 하고 있다.

김 대표는 "2021년까지 국내 30억, 해외 50만불 수출 목표를 달성하는 계획을 갖고 있다."라며 "남북 평화 기조가 확산돼 남북 경제협력이 확대되면 북한에 제조시설을 두고 제품을 생산하고 싶은 작은 포부를 갖고 있다."고 밝혔다. 이어 "현재 매년 2천만원 정도의 현금과 물품을 지역 지자체를 통해 기부를 진행하고 있는데, 기업의 사회적 책임도 다하고자 한다"고 덧붙였다.

 

[Company Analysis] Camp 365 to remove the bubble from the price of camping gear.

 

전시회에 참가한 (주)아침애아침애의 김민호 대표가 일본인 바이어에게 제품을 설명하고 있다.
전시회에 참가한 (주)아침애아침애의 김민호 대표가 일본인 바이어에게 제품을 설명하고 있다.

A variety of support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to effectively implement the Seoul Metropolitan Government's policies to promote the industry and nurture small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they play a role of incubating small and medium-sized start-ups in the government. Support projects by the Seoul Institute for Industrial Promotion, which provides various services such as start-ups, distribution, education, content, patents and R&D with a key goal of creating good jobs, are viewed as laying the groundwork for small- and medium-sized startups to leap into "stronger companies." In response, the SBA and the digital economic newspaper Business Report will publish a series of special articles on the success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through the benefits of SBA support projects.

"It's good to have expensive camping gear, no matter what?"
Breaking from the stereotype that "camping products are expensive," the company is introducing reasonable outdoor products to help ordinary people enjoy camping without any burden. Under the motto of Camp & Home, it runs Camp 365, an outdoor brand, and a lifestyle/living brand called "Hurklin." Kim Min-ho, who had a stable company life at a local conglomerate, organized his company's life in 2008 in a bid to challenge new businesses after seeing new distribution and communication channels such as online and mobile grow fast. Over the past decade or so, it has formed a maniac for local campers as a brand of "petitive camping gear," and has recently shown steady growth, expanding its overseas presence beyond Korea to the United States, Japan, Europe and Southeast Asia.

# Take the bubble out of the camping gear
One of the most surprising things about the large number of people who want to try camping for the first time is the price of a variety of camping gear. It is difficult to decide which product to choose, as there are all kinds of products ranging from famous foreign brands that cost millions of won to those whose prices are low and whose quality is questionable. In the morning, we noticed the concerns and needs of these consumers. In the morning, the company has been introducing "plastic rain" products, which have been excluded from price bubbles, through its outdoor brand "Camp365" since its inception, and has been consistently loved by the campus as a price-performance product. In 2015, the company ranked No. 1 in the consumer satisfaction index of Korea, and won the Best Brand Award in Korea in Korea. In 2018, he won the award for excellence in the Seoul Awards organized by the Seoul Institute for Industrial Promotion.

Its flagship product is 'Haechung-Bugmoa', which adds a lantern function to repel pests. It is eco-friendly because it does not have any noise, odor, and chemical components through UV LED method and is equipped with a lantern function that can be adjusted in three stages, so it can be used indoors as well as outdoor activities such as camping. It is the first pest-control lantern in Korea to receive IP66 grade waterproof and dust-resistant certification, which has enhanced safety.

The Himalayan ABC Tent is dedicated to high-end backpacking, which has completed actual product tests in the Himalayas and Siberia. With a light weight of 1.5 kilograms, the product is a waterproof material that is strong enough to withstand heavy rain with a domestic pressure of 3,000 millimeters. In the form of double structure of the inner and outer sections, all four seasons are practical tents that can be utilized. The installation method is not difficult and can be installed easily enough by oneself.

In addition, eco-friendly solar line products such as water bottles, radios, keychain and auxiliary batteries that are equipped with a lantern function that is charged with solar power are also gaining popularity.

"Camp365 is introducing 'plastic rain' products for beginners who have just started camping," Kim said. "Since 'Back to Naur' is a camping program that enjoys nature under its slogan, we continue to develop products that are self-generated and environmentally friendly using solar energy to protect the value of nature."

#Quality Preferred 'Export Specialization'
Q: In the morning, we have been following quality-first principles thoroughly for the past decade or so. This has served as a brand and company recognized for quality to domestic and foreign customers and suppliers, and served as the foundation for Korea's export-specialization companies that can submit documents on FTAs from around the world. Currently, we specialize in inspecting local warehouse shipments for all shipping products, as well as the most reasonable and economical logistics services and export procedures. In addition, follow-up management and quality claims for products and services are responding locally in real time and are operating in a relationship of continuous trust and cooperation.

Currently, more than $20,000 of products are exported steadily to the U.S. market annually, and exports are also under way, albeit in small quantities, to Europe and Southeast Asia. Recently, crowdfunding in Japan is under way, and new products are also being exported to Taiwan. Last year, he participated in Hong Kong's mega show and Korea's mega show exhibitions, and is speeding up his foray into overseas markets by also joining the global online channel Amazon.

In Korea, it operates most online shopping mall channels such as Naver's smart store, Coupang, eBay, Kakao, Lotte.com, and AK Mall.

#In 2021, Korea's export target of 3 billion dollars and $500,000 abroad....We will strive for social contribution.
In the morning, the company plans to release a new product for its flagship product line this year and make remarkable achievements in overseas exports as well as in domestic channels. While successfully concluding talks on exports to Japan, the company plans to make all-out efforts to enter various channels such as crowdfunding, Kakao Makers and home shopping.

"We have a plan to achieve our export targets of 3 billion dollars at home and 500,000 dollars abroad by 2021," Kim said. "We have a small aspiration to produce products with manufacturing facilities in North Korea if inter-Korean peace stance spreads and inter-Korean economic cooperation expands.""We are currently offering about 20 million won in cash and goods through local governments every year, and we also want to fulfill our corporate social responsibility," he added.


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