[Company Analysis] "안전한 성분에 가격까지 잡았다" 천연 화장품 '록키스' / 'Reasonable price' 'Safe ingredients'...Natural cosmetics 'RoKKies'
[Company Analysis] "안전한 성분에 가격까지 잡았다" 천연 화장품 '록키스' / 'Reasonable price' 'Safe ingredients'...Natural cosmetics 'RoKKies'
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.05.22 08:55
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

화학원료 철저히 배제한 합리적 가격의 제품 선보여

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

사진제공=록키스
사진제공=록키스

최근 화장품 소비자들이 제품을 구매할 때 가장 꼼꼼하게 확인하는 것 중에 하나가 성분이다. 지난 몇년 동안 작은 화장품 브랜드는 물론 국내외 주요 브랜드 화장품에서까지 유해성 성분 함유 논란이 불거지며 소비자들이 화장품 구매에 있어 함유 성분에 민감해졌기 때문이다.

록키스(대표 정윤주)는 이처럼 함유 성분에 대해 꼼꼼히 확인하는 소비자들의 구매 성향의 발맞춰 유해한 화학 성분은 철저히 배제하고 안전한 성분만을 함유하는 것을 제품 철학으로 내세우고 있는 천연 화장품 전문 브랜드다. "내 가족도 안심하고 바를 수 있는 화장품을 직접 만들겠다"는 결심으로 정윤주 대표가 지난 2014년 창업했다. 올해로 창업 5년차를 맞고 있는 록키스는 안전한 성분은 물론 소비자 눈높이를 맞춘 착한 가격으로 소비자들의 인기를 얻고 있으며, 지난 2017년에는 서울산업진흥원의 우수상품으로 선정돼 제품에 대한 공신력도 인정 받았다.

#'착한 성분' '착한 가격' '동물실험 반대'
록키스는 브랜드 론칭때부터 현재까지 변함없이 ▲착한 성분▲착한 가격▲주원료의 높은 함량 원칙을 고수하고 있다. 특히 동물의 존엄성을 해치는 동물실험에 반대해 동물실험을 전혀 하지 않는 제품만을 개발 및 제조하고 있는 것도 특징이다. 특히 최근 논란이 되고 있는 과대 포장은 철저히 배척하는 한편 값비싼 광고비 투자를 하지 않는 것이 정 대표의 철저한 경영 원칙이다.

정 대표는 "창업 이후 민감한 피부에 자극적인 화학원료는 철저히 배제한 천연화장품을 선보이고 있다."라며 "비싼 용기와 비싼 광고비에 투자하기보다 이 비용을 제품의 질을 높이고 최적의 원료 함유량을 유지할 수 있도록 사용하고 있다."고 설명했다.

록키스의 주요 제품으로는 '타이트닝 포어 클린팩'이 대표적이다. 모공조임 및 톤업 노폐물 제거 효과가 사용후 즉각적으로 나타나는 제품이다. 합리적인 가격과 빛이 투과 되지 않는 검은색 용기로 변색 및 제품 변질을 방지한 천연 모공팩이다.

록키스 주요제품.
록키스 주요제품.

티트리 필링젤도 인기 제품이다. 완전한 각질제거를 하면서도 피부 트러블을 막고 피부 보호를 위해 수많은 샘플 테스트와 리뉴얼을 진행했다. 천연셀룰로우스를 통한 피부 보습 및 피부 보호 효과로 피부가 민감한 고객들도 사용이 가능한 천연 필링젤이다.

티트리 모이스처크림은 아이를 포함해 온가족이 사용이 가능한 순한 수분크림이다. 티트리잎워터를 함유해 저자극이며 보습감이 뛰어나다. 특히 끈적임을 싫어하는 고객층을 위한 가벼운 수분크림이다.

#온라인 채널 주력...작지만 따듯한 고객 커뮤니케이션
록키스는 착한 가격을 표방하고 있는 만큼 유통 비용을 최소화 할 수 있는 온라인 채널에서 높은 인기를 얻고 있다. G마켓 쿠팡 등 주요 오프마켓 및 소셜커머스 채널에서 화장품 분야 베스트 상품으로 랭크되고 있다. 록키스는 온라인 채널 외에도 지난 2017년에는 랄라블라, 지난해에는 이마트 삐에로 입점하며 오프라인 주요 채널에서도 제품력을 인정받았다.

록키스가 창업 5년차인 중소 화장품 브랜드이지만 소비자들에게 신뢰를 받고 있는 이유는 1차적으로 제품에 대한 인정이지만, 소비자들이 느낄 수 있는 따듯한 소통때문이기도 하다. 실제 록키스는 구매 고객들에게는 빠짐 없이 제품을 잘 받았는지, 제품에 손상은 없었는지에 대해 고객들에게 확인차 직접 연락을 해 소통하는 등 고객 만족도를 높이고 있다. 아울러 빠른 배송에 익숙한 고객들을 위해 평일기준 저녁 8시 주문건까지는 당일발송, 토요일은 오후 3시 주문건까지 당일 발송하는 원칙을 4년 동안 지속하며 소비자 만족도를 높이고 있다.

온라인 유통채널에서 높은 인기를 얻고 있는 록키스.
온라인 유통채널에서 높은 인기를 얻고 있는 록키스.

정 대표는 "고객들이 록키스의 작은 노력들을 알아주시는 것 같다. 직접 구매해 사용해본 고객들의 좋은 리뷰로 인해 재구매 고객과 신규고객이 늘어나고 있는 것으로 분석하고 있다."고 말했다.

#신상품 출시...사회적 약자들에게도 도움줄 터
록키스는 올해 앰플, 오일, 수분크림, 필링패드, 썬크림 총 5가지의 신규상품을 출시할 예정이다. 특히 자사 홈페이지 리뉴얼 진행 및 세트상품 구성과 함께 다양한 할인 이벤트를 진행하며 자사 홈페이지 광고에 집중할 계획이다.

정 대표는 "착한 성분과 합리적인 가격을 유지해 다양한 상품들을 제조하고 소비자들에게 친숙한 브랜드가 되기를 바란다. 또한 회사의 성장에 따라 현재 기부하고 있는 금액을 늘려 사회적 약자들에게 도움을 줄수 있는 록키스가 되겠다."라고 포부를 밝혔다.

 

[Company Analysis]  'Reasonable price' 'Safe ingredients'...Natural cosmetics 'RoKKies'


Introducing a reasonably priced product that strictly excludes chemical materials

A variety of support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to effectively implement the Seoul Metropolitan Government's policies to promote the industry and nurture small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they play a role of incubating small and medium-sized start-ups in the government. Support projects by the Seoul Institute for Industrial Promotion, which provides various services such as start-ups, distribution, education, content, patents and R&D with a key goal of creating good jobs, are viewed as laying the groundwork for small- and medium-sized startups to leap into "stronger companies." In response, the SBA and the digital economic newspaper Business Report will publish a series of special articles on the success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through the benefits of SBA support projects.

One of the most thorough checks made by cosmetics consumers when they recently purchased their products is the ingredients. Over the past few years, controversy over the harmful ingredients has flared up not only in small cosmetics brands but also in major domestic and foreign brands, as consumers have become sensitive to the ingredients they contain in purchasing cosmetics.

RoKKies (CEO Jeong Yun-joo) is a brand that specializes in natural cosmetics that strictly excludes harmful chemicals and only contains safe ingredients in line with consumers' purchasing tendency to thoroughly check the ingredients. Chung Yoon-joo, the CEO of the company, founded the company in 2014 with a determination to make cosmetics that can be applied to my family with confidence. Rockies, which has been in its fifth year since its launch this year, is gaining popularity among consumers with good prices that are geared toward consumers as well as safe ingredients, and was selected as a good product by the Seoul Industrial Promotion Agency in 2017 and its public confidence in the product was also recognized.

#'Good ingredient' 'Good price' 'No animal testing'
RoKKies have adhered to the principle of high-concentration of the ever-tightening ingredients of the brand since its launch. In particular, they are developing and manufacturing only products that do not conduct any animal testing because they oppose animal testing that harms animal dignity. In particular, Chung's strict management principle is to completely reject the recently disputed overpacking while not investing in expensive advertising fees.

"Since its inception, we have been introducing natural cosmetics that have completely excluded sensitive skin irritant chemicals," Chung said. "We are using these costs to improve the quality of our products and maintain the optimal amount of raw materials rather than investing in expensive containers and expensive advertising costs."``It's a lot

One of the main products of RoKKies is "Tightening Fore Clean Pack." The product shows the effects of pore tightening and ton-up waste removal immediately after use. It is a natural pore pack that prevents discoloration and product degeneration with a reasonable price and a black container that is not transparent to light.

Tea tree peeling gel is also a popular product. It has conducted numerous sample tests and renewals to prevent skin problems and protect the skin, even with complete exfoliation. It is a natural peeling gel that can be used by customers who have sensitive skin due to moisturizing and skin protection through natural cellulose.

Tea tree moisturizer is a mild moisturizer that can be used by the entire family, including children. It contains tea tree leaf water, which is a low-picture, moisturizing substance. This is a light moisturizing cream especially for customers who don't like to be sticky.

#Little but warm customer communication
RoKKies are gaining high popularity on online channels that can minimize distribution costs as they claim good prices. It is ranked as the best product in the cosmetics sector in major off-market and social commerce channels such as Gmarket , Coupang. In addition to the online channels, Rockies entered Lalabla in 2017 and E-Mart Pier last year, and has also been recognized for its product prowess in major offline channels.

Although RoKKies is a small cosmetics brand that is in its fifth year, the reason why it is trusted by consumers is because of warm communication that consumers can feel. In fact, Rockies is improving customer satisfaction by contacting customers directly to see if they received the product well or if there was any damage to the product. For customers who are familiar with fast delivery, the company has continued the principle of sending daily orders until 8 p.m. on weekdays and sending orders at 3 p.m. on Saturdays for four years to enhance consumer satisfaction.

Chung said, "Customers seem to be aware of the little efforts of Rockies. It is analyzed that due to good reviews from customers who have purchased and tried them themselves, the number of repeat customers and new customers is increasing."

# New product launch... will help the socially weak
RoKKies will release a total of five new products this year: ampoule, oil, moisture cream, filling pad and sun cream. In particular, the company plans to focus on advertising its homepage by holding various discount events, along with the renewal process of its homepage and organizing set products.

We hope to maintain good ingredients and reasonable prices to manufacture various products and become a brand familiar to consumers. We will also increase the amount of money we are donating to help the socially disadvantaged with the company's growth," he said.


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.