[Focus] 삼성전자 QLED, 1분기 프리미엄 TV시장 압도적 1위 / Samsung Electronics' QLED, 1st quarter premium TV market leader
[Focus] 삼성전자 QLED, 1분기 프리미엄 TV시장 압도적 1위 / Samsung Electronics' QLED, 1st quarter premium TV market leader
  • 정지수 기자
  • 승인 2019.05.22 08:50
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

1분기 QLED TV 91만 2천대 판매 기록, 전년 동기 대비 2.5배 성장
삼성전자 연구원이 2019년형 QLED 8K의 화질을 시연하고 있다.(사진제공=삼성전자)
삼성전자 연구원이 2019년형 QLED 8K의 화질을 시연하고 있다.(사진제공=삼성전자)

삼성전자는 올해 1분기 글로벌 TV시장에서 IHS 마킷 기준 29.4%의 시장 점유율(금액 기준)을 기록하며 압도적인 1위를 유지하고 있다고 밝혔다.

지난해 1분기 28.6% 대비 0.8% 포인트 점유율이 올라갔다.

삼성전자가 30%에 가까운 견조한 실적을 유지하고 있는 데는 QLED TV를 중심으로 초대형, 프리미엄 시장을 적극 공략한 점이 주효했다.

올해 1분기 전 세계 QLED TV 판매량은 91만 2천대로, 지난해 1분기의 36만 7천대에서 약 2.5배 성장하면서 대세 프리미엄 TV로 자리매김했다.

특히 삼성전자의 경우, 이 중 89만 6천대를 판매해 지난해 동기 33만 7천대 대비 3배에 육박하는 성장세를 보였다.

OLED TV는 올해 1분기 판매량이 61만1천대였다. 지난해 1분기에는 47만대가 판매됐다.

QLED TV는 올해 8K 제품 본격 판매, 라인업 확대를 통해 금액 기준으로도 OLED TV를 크게 앞섰다.

올해 1분기 QLED TV는 18억7천만 달러가 판매됐으며, OLED TV는 13억6천5백만 달러였다.

QLED는 프리미엄 TV시장을 리드하고 있는 기술로 내구성이 우수하고 뛰어난 색재현력, 업계 최고 수준의 밝기를 기반으로 한 높은 명암비와 최적의 HDR 영상 구현 등이 특징이다.

한편, 1분기 전체 TV시장은 수량 기준 약 5천2백만대로 전년 동기 대비 소폭 증가했으나, 금액 기준으로는 시장 가격 하락으로 약 250억 달러를 기록하며 전년 동기 대비 소폭 감소했다.

그러나, 제품의 대형화 추세는 지속되고 있어 70인치 이상 시장 비중이 5.1%에서 7.6%, 60인치대는 14.8%에서 19.1%로 대폭 성장했다.

삼성전자 관계자는 "QLED TV의 지속적인 성장은 결국 시장에서 소비자들이 선택해 준 덕분”이라며, “올해는 QLED 8K 시장 확대를 통해 소비자들에게 더 많은 가치를 전달하고, 업계 리더십을 강화하겠다”고 밝혔다.

 

[Focus] Samsung Electronics' QLED, 1st quarter premium TV market leader


First quarter sales record of 912,000 QLED TVs, 2.5 times growth year-on-year

Samsung Electronics said it has maintained its dominant market share in the global TV market in the first quarter of this year, recording a 29.4 percent market share based on IHS Markit.

Its market share increased 0.8 percentage point from 28.6 percent in first quarter of last year.

A reason why Samsung Electronics is maintaining strong performance that is close to 30% is because it actively targets large and premium markets with QLED TVs at the center.

In the first quarter of this year, global sales of QLED TVs reached 912,000 units, growing about 2.5 times from 367,000 units in the first quarter of last year, making it a mainstream premium TV.

In particular, Samsung sold 896,000 of them, nearly three times the 337,000 units sold in the same period last year.

Sales of OLED TVs were 611,000 units in the first quarter of this year. In the first quarter of last year, 470,000 units were sold.

QLED TVs are also far ahead of OLED TVs in terms of amount by selling 8K products in earnest this year and expanding their lineups.

In the first quarter of this year, $1.87 billion worth of QLED TVs were sold, with $1.365 billion for OLED TVs.

QLED is a technology that leads premium TV markets and has excellent color capabilities that have excellent durability and is characterized by high contrast ratio and optimal HDR image implementation based on industry's highest level of brightness.

Meanwhile, the overall TV market edged up in the first quarter from a year earlier to about 52 million units in terms of quantity, but in terms of amount, it edged down from a year earlier to about $25 billion due to a drop in market prices.

However, as the trend of large-scale products continues, the share of markets with 70 inches or larger has grown sharply from 5.1 percent to 7.6 percent and from 14.8 percent to 19.1 percent in the 60-inch range.

"The continued growth of QED TVs is thanks to consumers' choice in the market after all," a Samsung Electronics official said, adding that the company will deliver more value to consumers and strengthen its industry leadership this year by expanding the QLED 8K market."


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.