[M&A] 디오, 치과 관련 업체 화이트캡 인수 결의 '시장 확대' 박차 / DIO, Dental Company's Resolutions to Acquire Whitecaps 'Market Expansion'
[M&A] 디오, 치과 관련 업체 화이트캡 인수 결의 '시장 확대' 박차 / DIO, Dental Company's Resolutions to Acquire Whitecaps 'Market Expansion'
  • 윤영주 기자
  • 승인 2019.06.25 23:47
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[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접 관련 없음.
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접 관련 없음.

 

디지털임플란트 전문기업 디오가 이사회를 열고 미국 치과 관련 업체인 '화이트캡 인스티튜트(화이트캡)'를 인수하기로 결의했다고 25일 밝혔다. M&A는 관련 절차를 거쳐 6월 말에서 7월 초까지 최종 마무리될 예정이다.


디오의 화이트캡 인수는 디지털솔루션을 기반으로 미국 시장을 본격적으로 확대하기 위한 결정이다. 디오에 따르면 화이트캡은 2005년 설립이후 지금까지 약 2500여 명의 미국 치과의사들에게 임플란트 시술 전문교육 코스를 진행해 왔으며, 자체 병원에서 임상과 임상 자문을 시행하고 있다. 기공 파트에서 미국 내 200여 병원에 디지털 기반의 복합보철물을 공급하고, 덴탈 솔루션(Dental Solution) 파트에서는 전자상거래 기반 500여 개 거래처에 임플란트도 판매하고 있는 곳이다.


디오는 화이트캡 인수를 통해 미국 치과의사와 치과위생사들에게 디오의 디지털솔루션, 특히 디지털임플란트 시술의 핵심인 디오나비의 교육과 임상 지원을 확대해 미국 시장 내 디오나비 보급을 추진에 나선다.


디오 관계자는 “M&A를 통해 자사의 강점인 디지털솔루션을 미국 시장에 확대 공급할 수 있는 기반을 더욱 탄탄하게 구축할 수 있게 됐다”며 “500여 개의 거래처를 일시에 확보할 수 있게 돼 디오 제품의 매출 확대에도 기여할 수 있을 것으로 예상한다”고 말했다.
디오는 화이트캡의 기공 파트를 통해 그동안 자체 개발한 풀 디지털 솔루션(Full Digital Solution)을 미국 시장에 공급함으로써, 디오의 사업영역이 디지털보철 분야까지 확대되는 효과를 기대하고 있다.


한편 디오는 의료기기와 인공치아용 임플란트 제품을 생산 및 판매하는 사업을 영위하고 있다. 제품매출 부문과 치과용 기자재 및 의료기기를 판매하는 상품매출로 분류됨. 동사가 공급하는 주력 제품군을 임플란트, 디지털 보철솔루션 등이다.

 

[M&A]  DIO, Dental Company's Resolutions to Acquire Whitecaps 'Market Expansion'

 

 

Dio, which specializes in digital implants, held a board meeting and decided to take over Whitecaps Institute, a U.S. dental company, on Saturday. The M&A is scheduled to be finalized from late June to early July after a related process.
Dio's acquisition of Whitecaps is a decision to expand the U.S. market in earnest based on digital solutions. Since its establishment in 2005, Whitecaps has been offering special training courses for implant procedures to about 2,500 U.S. dentists, and has been practicing clinicians and clinical advice at its own hospitals, according to Dio. It supplies digital-based composite prostheses to 200 hospitals in the U.S. while the Dental Solution part also sells implants to 500 e-commerce-based customers.
Through the acquisition of white caps, Dio will push for the distribution of Dionavi in the U.S. market by expanding education and clinical support for Dionabi, a key part of the Dior's digital solution, especially digital implants procedures.
"M&A will provide a solid foundation for expanding and supplying digital solutions, which are strong in the U.S. market," a Dio source said. "We expect that we will be able to secure 500 customers at a moment's notice, which will help increase sales of Dio products."
By supplying its own full digital solution (Full Digital Solution) to the U.S. market through the groundbreaking part of Whitecaps, Dio hopes that Dio's business area will expand to the digital reinforcement field.
Dio, meanwhile, is in charge of producing and selling medical devices and implants for artificial teeth. Categorized into the sales of products and products selling dental equipment and medical devices. Its main product lines supplied by the company are implants and digital prosthetic solutions.


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