[Company Analysis] '바쁜 현대인'을 위한 피부 솔루션 '큐앤고네이션' / Skin Solution for Busy Modern People 'Q and Go'
[Company Analysis] '바쁜 현대인'을 위한 피부 솔루션 '큐앤고네이션' / Skin Solution for Busy Modern People 'Q and Go'
  • 이승진 기자
  • 승인 2019.06.28 09:20
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Quick and Going, 피부 본연의 기능 회복시키는 올인원 화장품

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

사진제공=큐앤고네이션.
사진제공=큐앤고네이션.

소비자들의 생활패턴 변화는 새로운 상품을 탄생시킨다. 화장품도 예외는 아니다. 바쁜 현대인들의 일상을 고려해 피부관리에 소요되는 시간은 줄이고 효과는 극대화한 컨셉의 화장품 브랜드가 있어 주목된다. 피부질환 관련 신약개발 바이오 벤처기업 출신 박서연 대표가 지난 2017년 설립한 'Quick and Going'이라는 뜻의 올인원 화장품 브랜드 (주)큐앤고네이션이다.

#피부 본연의 기능을 회복시키다
큐앤고네이션은 간편하고 빠르게 피부를 건강하게 관리할 수 있는 실용적인 제품을 선보이고 있다. 특히 피부 본연의 기능을 되살리는 제품을 선보인다는 제품 철학 아래 3가지 큰 원칙을 두고 제품을 생산하고 있다. 그 3가지 원칙은 "유수분 균형을 잡아주어 피부 본연의 기능을 회복시킨다", "피부관리 시간을 단축할 수 있도록 하나의 제품에 최고의 품질을 담는다" ,"좋은 제품을 누구나 부담없이 사용하도록 가성비를 최고로 높인다" 이다.

대표 제품으로는 우선 큐앤고 올인원 크림과 원포올 로션을 들 수 있다. 피부자극 제로를 표방하는 이 제품 라인은 파라벤 6종을 비롯해, 향료, 에탄올 무첨가 제품이다.

올인원 크림은 피부장벽강화에 도움이 되는 특허 성분인 혼합식물추출물과 피부에 필요한 필수지질 등의 적절한 지질 밸런스 및 피부탄력 강화성분인 아세틸헥사펩타이드-8 등의 주요성분이 로션보다 강화되어 더욱 촉촉하고 건강한 피부가 되도록 도와준다.

큐앤고네이션 주요 제품.(사진제공=큐앤고네이션)
큐앤고네이션 주요 제품.(사진제공=큐앤고네이션)

원포올 로션도 특허 성분인 혼합식물추출물과 피부에 필요한 필수지질 등의 적절한 지질 밸런스가 피부 자생력을 촉진시키며, 남녀 구분 없이 아이부터 어른까지 온 가족이 사용할 수 있어 실용적이고 가성비가 높은 제품이다.

아토베스트 데일리 인텐시브 스킨큐어 크림은 2년에 걸쳐 개발된 민감성 피부 회복을 위한 특화된 기술력이 적용된 제품이다. 안정적으로 리포좀화된 주요성분들이 피부 흡수율을 향상, 자극으로부터 피부를 빠르게 진정시킨다. 또한 피부장벽강화 및 피부보습, 다양한 피부 트러블을 진정시키는 특허 성분, 인지질복합물 등이 건강한 피부가 되도록 도와준다.

#현대인 일상에 맞춘 합리적 가격의 화장품
큐앤고네이션의 가장 큰 경쟁력은 Quick & Going이란 브랜드 컨셉에서 쉽게 찾아볼 수 있다. 스킨 따로, 로션 따로 각각 바르기에는 늘 바쁜 현대인들의 일상을 반영해 올인원 제품을 선보이며 실용성을 추구하고 있다는 점이다. 피부 관리 시간을 단축할 수 있다는 점에서 당연히 남녀노소 불문하고 모든 소비자들에게 매력적인 요소다.

아울러 항염, 항산화, 피부장벽강화 등의 효과를 볼 수 있는 특허성분 SKINPIA-10 함유와 3無(파라벤6종,알코올,향료) , 피부저자극테스트를 마친 프리미엄 화장품이지만 합리적인 가격으로 누구나 부담 없이 사용할 수 있다는 점도 주요 경쟁력으로 꼽을 수 있다.

(왼쪽)큐앤고네이션 박서연 대표, (오른쪽) 가수 추가열씨.(사진제공=큐앤고네이션)
(왼쪽)큐앤고네이션 박서연 대표, (오른쪽) 가수 추가열씨.(사진제공=큐앤고네이션)

#브랜드 론칭 2년차, 실적 상승세
브랜드 론칭 2년차를 맞는 큐앤고네이션은 최근 인플루언서 체험 기회 확대 등 본격적인 마케팅에 돌입하며 판매 실적도 전년 대비 100% 성장하는 등 상승세에 있다. 특히 지난 3월에는 주력 제품들이 서울어워드에 선정되며 제품 및 브랜드에도 공신력을 더해가고 있다. 현재 큐앤고네이션 제품들은 자사 온라인몰과 폐쇄몰을 비롯해 착한사랑가게 19개 대리점에서 만나볼 수 있다.

올해 큐앤고네이션은 신제품 미스트 출시와 더불어 국내 시장을 넘어서 수출에도 박차를 가한다는 계획이다. 현재 미국 및 중국, 동남아 지역에는 수출 상담 중에 있다.

박선연 대표는 "건강한 아름다움을 추구하는 화장품은 물론 실생활에서 건강을 책임지는 합리적이고 실용적인 전세계인에게 사랑받는 글로벌 브랜드로 성장하고자 한다."고 포부를 밝혔다.

 

[Company Analysis] Skin Solution for Busy Modern People 'Q and Go'

 

사진제공=큐앤고네이션
사진제공=큐앤고네이션

A variety of support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to effectively implement the Seoul Metropolitan Government's policies to promote the industry and nurture small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they play a role of incubating small and medium-sized start-ups in the government. Support projects by the Seoul Institute for Industrial Promotion, which provides various services such as start-ups, distribution, education, content, patents and R&D with a key goal of creating good jobs, are viewed as laying the groundwork for small- and medium-sized startups to leap into "stronger companies." In response, the SBA and the digital economic newspaper Business Report will publish a series of special articles on the success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through the benefits of SBA support projects.

 

Changes in consumers' lifestyles create new products. Cosmetics are no exception. Considering the daily lives of busy modern people, it is noteworthy that there are cosmetics brands with concepts that have reduced time spent on skin care and maximized effect. Park Seo-yeon, former CEO of a bio venture company in developing skin diseases, is an all-in-one cosmetics brand called "QandGo," which was established in 2017.

# Restores the true function of the skin
QandGo is introducing practical products that can manage skin health easily and quickly. In particular, the company is producing products based on three big principles under the product philosophy of introducing products that revive the original skin function. The three principles are "to restore the natural function of the skin by balancing the moisture content," "to put the best quality into a single product so that skin care time can be shortened" and "to maximize the caustic ratio for anyone to use a good product without pressure."

Its flagship products include QandGo all-in-one cream and One-in-all lotion. This product line, which advocates skin irritation Zero, is a flavouring agent and ethanol-free product, including six kinds of parabens.

All-in-one cream has more moisturizing and healthy skin as its key ingredients such as mixed plant extraction, a patent ingredient that helps strengthen skin barrier, and the essential lipid for skin, and acetylhexapeptide-8 which is a skin elasticity enhancement, are reinforced than lotion.

One-Poall lotion is also a product that is practical and highly caustic as its proper lipid balance, such as the patent ingredient, mixed plant extract, and essential lipids for skin, promotes skin's self-sustaining power, and can be used by all families, from children to adults, regardless of gender.

Atobest Daily Intensive SkinCure Cream is a product with specialized technical skills for sensitive skin recovery developed over two years. Stable liposomalized main properties improve skin absorption rate, so skin calms down quickly from irritation. In addition, skin barrier hardening and skin moisturization, patent components that soothe various skin problems, and cognitive and chemical compounds help skin to become healthy.

#A reasonable price of cosmetics tailored to the everyday life of people
QandGo's biggest competitive edge can be easily found in the brand concept of Quick & Going. In other words, they are seeking practicality by introducing all-in-one products to reflect the daily lives of modern people who are always busy applying skin separately and lotion separately. Naturally, it is an attractive factor for all consumers, regardless of age, in that it can shorten skin care time.

In addition, although it contains SKINPIA-10 which is a patent ingredient that can have effects such as anti-inflammation, anti-oxidation, and skin barrier hardening, 3-NON (six kinds of parabens, alcohol and flavoring), and premium cosmetics that have been tested for skin self-suppression, it can be used by anyone at reasonable prices.

#Brand launch, 2nd year, rising performance
QandGo, which marks the second year of the brand's launch, has recently started full-fledged marketing such as expanding opportunities to experience the Influence Book, and its sales performance has also been on the rise, growing 100 percent year-on-year. In particular, its flagship products were selected by the Seoul Awards in March, adding credibility to its products and brands. Currently, QandGo products can be found in 19 dealerships of Good Love shops, including its online and closed malls.

This year's QandGo is planning to speed up exports beyond South Korea's market as well as release of new mist products. It is currently under export consultation in the United States, China and Southeast Asia.

Park Sun-yeon said, "We want to grow into a global brand loved by people around the world who are responsible for health in real life, as well as cosmetics that seek healthy beauty.He expressed his ambition.


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