[이슈] 우수제품 세계 진출 실크로드 ‘돈황망’ 한국 본격 진출 / [Issue] Silk Road Global e-commerce platform 'Don Hwang-mang' Entering the World of Excellent Products in Korea
[이슈] 우수제품 세계 진출 실크로드 ‘돈황망’ 한국 본격 진출 / [Issue] Silk Road Global e-commerce platform 'Don Hwang-mang' Entering the World of Excellent Products in Korea
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.07.30 19:30
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

글로벌 전자상거래 플랫폼 ‘돈황망’ 지난 29일 中 본사에서 한국측 파트너 JJBABA와 협약식
글로벌 전자상거래 플랫폼 ‘돈황망’ 설립자 겸 CEO 다이앤 왕(오른쪽에서 세 번째)이 지난 29일 中 본사에서 한국측 파트너 JJBABA와 협약식후 기념촬영을 하고 있다.(오른쪽에서 두번째 JJBABA 윤재동 회장)
글로벌 전자상거래 플랫폼 ‘돈황망’ 설립자 겸 CEO 다이앤 왕(오른쪽에서 세 번째)이 지난 29일 中 본사에서 한국측 파트너 JJBABA와 협약식후 기념촬영을 하고 있다.(오른쪽에서 두번째 JJBABA 윤재동 회장)

 

[베이징 중국 = 박가희 기자] 글로벌 전자상거래 플랫폼 돈황망(DHgate.com · 설립자 겸 CEO 다이앤 왕)이 한국진출에 본격 나선다.

돈황망은 한국측 파트너사인 JJBABA(회장 윤재동 / kr.dhgate.com)와 지난 29일 오후 중국 베이징 본사에서 업무 협약식을 갖고 한국 진출을 본격화 한다고 30일 밝혔다.

돈황망은 2004년 중국에 최초로 설립된 B2B 글로벌 전자상거래 플랫폼으로 중소기업이 글로벌 전자상거래를 통해 전세계 시장에 진출하는데 견인차 역할을 해오고 있는 글로벌 기업이다.

지난해말 현재 총 170만개의 셀러와 770만개의 상품을 보유하고 있으며 전세계 222개 국가와 지역의 1.500만명의 구매자를 위해 서비스를 제공하고 있다.

돈황망 중국 상무부가 추천하는 중국 대외무역 제3자 전자상거래 플랫폼 중 하나로 공신부 전자상거래 기업 관리 인증센터에서 전자상거래시 시범 기업으로 지정되기도 했다.

‘돈황망’ 송한산 부총재가 JJBABA 김원태 대표와 협약서에 사인을 하고 있다.
‘돈황망’ 송한산 부총재(오른쪽)가 JJBABA 김원태 대표와 협약서에 사인을 하고 있다.

 

윤재동 회장이 이끌고 있는 JJBABA는 유통을 비롯해 물류,IT,미디어(신문,방송),뷰티,건강,건설,e스포츠,엔터테인먼트 등 베테랑 전문가들로 구성된 전문가그룹이다.

이날 협약식에서 돈황망 다이앤 왕 CEO는“이번 JJBABA와의 협약을 통해 한국의 우수한 상품을 220여개국 글로벌 소비자에게 공급할 수 있게 됐다”면서 “그동안 쌓아온 노하우를 한국파트너와 함께 나눠, 경쟁력 있는 글로벌 기업으로 자리매김하고 싶다”고 말했다.

‘돈황망’ 홍보담당자가 회사설명을 하고 있다.
‘돈황망’ 홍보담당자가 회사설명을 하고 있다.

 

돈황망의 한국 파트너사인 JJBABA 윤재동 회장은 “이번 돈황망과의 협약을 통해 한국의 품질 좋은 제품을 세계시장에 널리 공급할 수 있는 계기가 마련 됐다”면서 “우리 기업들의 우수한 제품 발굴과 글로벌 시장 진출에 적극 나서, 중소기업의 수출 매출 증대에 기여하고 세계로 뻗어나갈 수 있는 통로를 제공하고 싶다”라고 밝혔다.

아마존(Joyo.com존)의 창립자 중 한 명인 다이앤 왕 CEO는 중국 정부가 기업인의 대표로 선정한 그녀는 APEC, G20, BRICS 등 영향력 있는 다자협력 플랫폼에 광범위하게 참여했으며, 국경을 넘나드는 디지털 무역에 대한 획기적인 제안을 내놓아 세계적으로 인정받고 있다.

 

또 지난 2015 년 11 월 14 일 DHgate.com은 터키 안탈리아의 G20에서 중국 정부와 터키 정부 사이의 최초의 양방향 전자 상거래 무역 협정을 채결하기도 했다.

한편 돈황망은 지난 2017년 GMV베이스가 조사한 미국 시장에서 가장 큰 중소기업 원스톰 온라인 무역 플랫폼 순위에서 시장점유율 1위(28.9%)를 기록했고, 알리익스프레스가 2위, 그 뒤를 이어 3위는 아마존이 차지했고 이베이는 4위, 란팅지쉬는 5위를 기록했다.

 

 

 [Issue] Silk Road Global e-commerce platform 'Don Hwang-mang' Entering the World of Excellent Products in Korea

 

Diane Wang, founder and CEO of the global e-commerce platform Don Hwang Mang (third from right), is taking a post-agreement photo with her Korean partner JJBABA at her headquarters in China on Monday.(second JJBA Chairman Yoon Jae-dong from the right)
Diane Wang, founder and CEO of the global e-commerce platform Don Hwang Mang (third from right), is taking a post-agreement photo with her Korean partner JJBABA at her headquarters in China on Monday.(second JJBA Chairman Yoon Jae-dong from the right)

 

 

Global e-commerce platform Don Hwang-mang(DHgate.com and founder and CEO Diane Wang will make inroads into Korea.

Don Hwangmang announced on the 30th that it will enter South Korea with its Korean partner, JJBABA (Chairman Yoon Jae-dong), in a business agreement ceremony at its headquarters in Beijing on the 29th.

The money market is a B2B global e-commerce platform first established in China in 2004, and is a global company that has been a driving force for small and medium-sized companies to enter the global market through global e-commerce.

As of the end of last year, it had a total of 1.7 million sellers and 7.7 million products, serving 1.5 million buyers in 222 countries and regions around the world.

As one of the third-party e-commerce platforms recommended by China's Ministry of Commerce and Industry, it was also designated as a pilot company for e-commerce at the Ministry of Public Information and Communication's Corporate Management Certification Center.

JJBABA, led by Chairman Yoon Jae-dong, is a group of experts consisting of veteran experts including logistics, IT, media (newspaper, broadcasting), beauty, health, construction, e-sports and entertainment, as well as distribution.

"This agreement with JJBABA will allow us to supply Korea's excellent products to global consumers in 220 countries," said CEO Don Hwang-mang at the signing ceremony. "We want to share our know-how with our Korean partners and establish ourselves as a competitive global company."

"This agreement with Don Hwang-mang provides an opportunity for us to widely supply Korea's quality products to the global market," said Yoon Jae-dong, chairman of JJBA, a money-losing Korean partner. "We want to help our companies find excellent products and make inroads into the global market, thereby contributing to increasing export sales of small and medium-sized companies and providing a way to expand the world."

Diane Wang, one of the founders of Amazon(Joyo.com Zone), was chosen by the Chinese government as a representative of entrepreneurs, and she has participated extensively in influential multilateral cooperation platforms such as APEC, G20 and BRICS, and is recognized globally for making groundbreaking proposals for cross-border digital trade.


On November 14, 2015, DHgate.com signed the first two-way e-commerce trade agreement between the Chinese government and the Turkish government at G20 in Antalya, Turkey.

Meanwhile, Don Hwangmang had the largest market share (28.9 percent) in the U.S. market in 2017, followed by AlliXpress at second, followed by eBay at fourth and Lantingsish at fifth.

 



댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.