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[INVEST] 이노션, 글로벌 디지털 기업 '웰컴' 인수 "제 2의 도약 꿈꾼다" / [INVEST] Innocean's acquisition of global digital company Welcome to the second leap forward
[INVEST] 이노션, 글로벌 디지털 기업 '웰컴' 인수 "제 2의 도약 꿈꾼다" / [INVEST] Innocean's acquisition of global digital company Welcome to the second leap forward
  • 윤영주 기자
  • 승인 2019.08.01 18:47
  • 댓글 0
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이노션이 글로벌 디지털 기업 ‘웰컴 그룹’을 인수한다. 세계적인 기업들을 클라이언트로 보유하고 있는 웰컴 그룹이 새로운 가족으로 합류함에 따라 이노션은 차별화한 디지털 역량을 앞세워 글로벌 시장에서 제 2의 도약을 꾀할 예정이다.
이노션 월드와이드는 디지털 중심의 미래 성장동력 확보 및 글로벌 네트워크 확장 등을 위해 디지털 마케팅 솔루션 기업인 ‘웰컴 그룹(Wellcom Group Limited, 이하 웰컴)’ 인수를 추진키로 했다고 1일 밝혔다.


호주에 본사를 둔 웰컴은 현재 미국, 유럽을 비롯해 아시아 태평양 지역에서 총 8곳의 디지털 자회사를 운영하는 등 사업을 확장하고 있다.
특히 글로벌 리딩 기업들을 대상으로 디지털 크리에이티브 콘텐츠 제작 및 소셜 미디어 전략, 디지털 마케팅 서비스 대행 등의 솔루션을 제공중이다.


리테일·식료품(테스코, 콜스, 템퍼 씰리등), 금융·통신(ANZ 은행, 텔스트라 등), 패션·뷰티(바디샵, 빅토리아 시크릿, 루이비통, 로레알 등) 등이 웰컴의 대표적인 글로벌 클라이언트들이다.


웰컴은 광고주가 보다 편리하게 프로젝트 진행상황을 점검하고 콘텐츠 자산을 관리할 수 있도록 자체 개발한 플랫폼도 보유하고 있다. 클라우드 기반의 소프트웨어를 바탕으로 광고주 니즈에 적합한 맞춤형 솔루션을 제공, 효율성 및 투명성 제고를 통해 안정적인 서비스를 제공한다.


웰컴 내부 인원이 고객사에 파견 근무하며 현장에서 즉각 대응하고 효율적으로 커뮤니케이션하는 ‘온사이트(on-site)’ 서비스 역시 상호간 끈끈한 신뢰관계 구축을 가능하게 하는 것이 웰컴의 강점으로 꼽힌다.


다양하면서도 차별화한 디지털 역량을 무기로 웰컴은 2007년 영국에 이어 2015년 미국에 진출했다. 이노션은 글로벌 디지털 크리에이티브역량을 대폭 강화하고 전사 통합형 서비스 모델을 선보일 수 있게 됐다.


이노션 측은 “웰컴은 브랜드 캠페인 전략가, 디지털크리에이티브 제작 전문인력 등을 다수 보유해 웹·모바일·소셜미디어 등에 특화된 콘텐츠를 자체 제작할 수 있는 전문가 집단”이라고 밝혔다.


이노션은 웰컴 인수를 바탕으로 글로벌 비계열 물량 확대와 신시장 진출 등을 꾀한다는 방침이다. 웰컴은 미국, 유럽, 아시아 태평양 등 전역에 유통·금융·패션·뷰티 분야에서 다수의 글로벌 브랜드를 광고주로 두고 있다. 


안건희 이노션 글로벌 CEO는 “웰컴 인수를통해 이노션 디지털 서비스 사업의 밸류체인(value chain)이 완성됐다”며 “한국 본사와 해외 네트워크간의 시너지를 극대화시켜 디지털 트랜스포메이션(digital transformation) 시대의 진정한 글로벌 리딩기업으로 우뚝 서겠다”고 말했다.

 

[INVEST] Innocean's acquisition of global digital company Welcome to the second leap forward

Innocean is going to take over global digital company called 'Welcome Group'. With WellCom Group, which has global companies as clients, joining the new family, Innocean will seek a second leap in the global market with differentiated digital capabilities.
Innocean Worldwide made an announcement on the 1st that it has decided to take over 'Welcome Group Limited', which is a digital marketing solution company, in order to secure digital-oriented future growth engines and expand its global network.



Australia-based WellCom is currently expanding its business by operating a total of eight digital subsidiaries in the Asia-Pacific region, including the United States and Europe.
In particular, the company is providing solutions such as digital creative content production, social media strategy, and digital marketing service agency to global leading companies.



Some of the leading global clients are retail and food products (Tesco, Cokes, Temper Sealing, etc.) and financial and telecommunication (ANZ Bank, Telstra, etc.) and fashion and beauty (Body Shop, Victoria Secret, Louis Vuitton, L'Oreal, etc.).



WellCom also has its own platform that allows advertisers to more conveniently check the progress of the project and manage content assets. Based on cloud-based software, it provides customized solutions for advertisers' needs, providing reliable services through improved efficiency and transparency.



The company's strength is that its "on-site" service, which allows employees inside of Welcome to its customers to respond immediately and communicate efficiently on the ground, also enables the establishment of a strong trust relationship between each other.



With its diverse yet differentiated digital capabilities, WellCom entered the U.S. in 2015 after Britain in 2007. Innocean will be able to greatly strengthen its global digital creative capabilities and introduce integrated service models of its entire company.



"Welcome is a group of experts who can produce their own content that is specialized in web, mobile, social media and others by having a large number of people who specialize in brand campaign strategists and digital creative production," said Innocean.



Based on its acquisition of WellCom, Innocean is planning to expand global non-affiliated supplies and enter new markets. Welcom has many global brands as its advertisers in distribution, finance, fashion and beauty fields throughout the U.S., Europe, Asia and the Pacific.



"Value chain of Innocean's digital service business has been completed through the acquisition of Welcom." said CEO An Kun-hee of Innocean.

 


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