[Company Analysis] 걱정성분 NO! 저자극 화장품 '앤나코스메틱' / Worry ingredient NO!, low stimulus cosmetic 'Anna cosmetic'
[Company Analysis] 걱정성분 NO! 저자극 화장품 '앤나코스메틱' / Worry ingredient NO!, low stimulus cosmetic 'Anna cosmetic'
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.08.08 18:58
  • 댓글 0
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안전한 원료, 복합기능성 추구하는 브랜드 'BMBCO'

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

(주)앤나코스메틱 박선미 대표.
(주)앤나코스메틱 박선미 대표.

(주)앤나코스메틱(대표 박선미)은 민감한 피부로 고민이 많은 사람들이 선택하는 저자극 전문 화장품 기업이다. 어린 시절부터 심한 알레르기 증상으로 어려움을 겪었던 박선미 대표가 유해한 화학성분을 함유하지 않은 착한 화장품을 직접 만들기 위해 지난 2018년 창업했다.

#저자극 기능성 기초스킨케어 화장품 'BMBCO'
앤나코스메틱은 개발부터 생산, 유통까지 직접 꼼꼼하게 챙기는 박 대표의 관리하에 저자극 기능성 기초스켄케어 화장품 브랜드 'BMBCO'를 선보이고 있다. 화학공학과 출신의 박 대표는 단순하게 회사 경영자로서 뿐만이 아니라 유해성분을 철저히 배제한다는 자사 브랜드 철학에 맞는 제품을 내놓기 위해 화장품에 대한 이론공부는 물론 제조기술까지 섭렵했다.

앤나코스메틱의 대표 제품을 살펴보면 기초스킨케어 퀸79노블골드 라인이다. 세럼, 아이크림, 골드크림 등으로 구성된 퀸79노블골드 라인은 각종 자연 유래 성분과 99.9%순금, 부활초, 히아루론산, 피부재생도움 성분이 함유된 미백& 주름개선에 도움을 주는 기능성 피부 저자극 화장품이다.

박 대표는 "최근 합성 계면활성제 살균제 가습기 사태로 유해 성분이 사람들에게 얼마나 피해를 주는지 알게 됐다."라며 "매일 발라야 하는 화장품 성분에도 더욱 관심을 갖게 됐고, 화장품에도 '걱정' 성분이 있다는 걸 알게돼 각종 걱정성분이 함유되지 않는 화장품을 개발하게 됐다."고 설명했다.

앤나코스메틱 주요 상품.
앤나코스메틱 주요 상품.

#안전한 원료주의, '복합기능성' 추구
앤나코스메틱이 추구하는 가장 우선되는 경영원칙은 '안전한 성분'이다. 제품에 함유된 전성분을 한국피부과학연구소, 한국건설생활환경시험연구원을 통해 안전성 인증 검사를 마쳤다. 특히 전성분에 표시되지 않은 원료 내에 원료까지 성분검사를 철저하게 완료했다는 것이 박 대표의 설명이다.

박 대표는 "자사제품은 공신력 있는 전문기관에 성분 검사를 의뢰를 통해 유해의심성분불검출시험성적서와 피부저자극시험성서를 취득한 소비자가 안심하고 쓸수 있게 만든 착한 화장품이다."라며 "안전하면서도 복합기능성을 추구하는 제품을 개발하다 보니 원가 비율이 높아 유통에 다소 어려움이 있는 것도 사실이다. 이에 소비자에게 직접 다가갈 수 있는 다양한 유통채널 발굴에 적극적으로 나서고 있다."고 말했다.

사진제공=앤나코스메틱.
사진제공=앤나코스메틱.

#국내 유통채널 확장, 해외진출에 속도
앤나코스메틱은 현재 입점되어 있는 오픈마켓, 소셜커머스 등 온라인 유통은 물론 오프라인 면세점, 백화점 입점에도 나설 계획이다. 또한 한국의 미백.주름개선 기능성 화장품을 찾고 있는 해외 바이어들과의 접촉에도 적극 나서며 수출을 모색하고 있다. 현재 베트남 현지 바이어와 수출관련 논의중이다. 특히 지난 5월 주력 제품인 ▲퀸79 노블 골드 세럼 ▲퀸79 노블 골드 아이크림이 서울산업진흥원의 하이서울우수상품 브랜드 어워드에 선정돼 제품의 공신력이 더해지며 해외 진출에도 탄력이 붙을 전망이다.

박 대표는 "화장품은 음식과 같다고 생각하고, 건강과 직결되는 만큼 품질에 모든 경쟁력을 집중하겠다. 그것만이 다가오는 화장품 시장에서 확실한 경쟁력이 될 것이라는 생각으로 사업방향을 정하고 실천해 갈 것이다."라고 밝혔다.

 

[Company Analysis] Worry ingredient NO!, low stimulus cosmetic 'Anna cosmetic'
Safe prime material, pursuit of combined functionality and focus on quality

 

(주)앤나코스메틱 박선미 대표.
(주)앤나코스메틱 박선미 대표.

A variety of support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to effectively implement the Seoul Metropolitan Government's policies to promote the industry and nurture small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they play a role of incubating small and medium-sized start-ups in the government. Support projects by the Seoul Institute for Industrial Promotion, which provides various services such as start-ups, distribution, education, content, patents and R&D with a key goal of creating good jobs, are viewed as laying the groundwork for small- and medium-sized startups to leap into "stronger companies." In response, the SBA and the digital economic newspaper Business Report will publish a series of special articles on the success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through the benefits of SBA support projects.

Annacosmetic (CEO Park Sun-mi) is a low-pole cosmetics company chosen by people who are worried about its sensitive skin. Park Sun-mi, who has been suffering from severe allergy symptoms since childhood, started her own business in 2018 to make good cosmetics that do not contain harmful chemicals.

# Low-pole functional basic skin care cosmetic 'BMBCO'
Annacosmetic is presenting its low-pole functional basic skincare cosmetics brand "BMBCO" under Park's management, which takes care of development, production and distribution in person. Park, a graduate of chemical engineering, not only sought to study theory but also manufacturing technology in order to come up with products that fit his brand's philosophy of strictly excluding harmful ingredients as well as as as as a company manager.

If you look at Annacosmetic's flagship product, it is the basic skin care queen79 Noble Gold line. The Queen79 Noble Gold line, which consists of Serum, Eye Cream and Gold Cream, is a functional skin hypoallergenic cosmetics that help improve whitening & wrinkles that contain various natural-originated ingredients and 99.9 percent pure gold, resurrection plant, hyaruronic acid and skin regeneration.

"I've learned how harmful ingredients are to people due to the recent outbreak of synthetic surfactant sterilizer humidifier," Park said. "I've become more interested in cosmetics ingredients that need to be applied every day, and I've developed cosmetics that don't contain any kind of worry."

# Safe materialism, pursuit of 'complexity'
The most preferred management principle pursued by Anacosmetic is the "safe ingredient." It has completed safety certification tests through the Korea Institute of Skin Science and Technology and the Korea Institute for Construction and Environmental Testing. In particular, Park explained that she has thoroughly tested ingredients for ingredients within the materials not marked in her heyday.

"Our own products are good cosmetics that consumers can use with confidence through requests to test ingredients of public trust institutions for safe and complex functions." said CEO Park. "It is also true that distribution is a bit difficult due to the high cost ratio. We are actively exploring various distribution channels that can approach consumers directly in this regard," he said.

#Expanding domestic distribution channels and speeding up overseas expansion
Annacosmetic plans to launch online distribution, including open markets and social commerce, which are currently located, as well as offline duty-free shops and department stores. also the whiteness of KoreaIt is also actively engaged in contact with foreign buyers seeking wrinkle-improvement functional cosmetics, seeking to export them. It is currently in talks with local buyers in Vietnam's In particular, the company's flagship "Queen79 Noble Gold Serum ▲Queen79 Noble Gold Ice Cream" was selected at the Seoul Industrial Promotion Institute's High Seoul Outstanding Products Brand Awards in May, adding to the public confidence of the product and the company's overseas presence.

Park said, "I think cosmetics are like food, and I will focus all my competitiveness on quality as it is directly linked to health. We will set our business direction and implement it with the idea that that alone will become a solid competitive edge in the upcoming cosmetics market," it said.


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