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[Focus] LG디스플레이, 글로벌TV업체들과 OLED로 유럽시장 공략 박차/ LG Display and global TV manufacturers are going after European markets with OLED
[Focus] LG디스플레이, 글로벌TV업체들과 OLED로 유럽시장 공략 박차/ LG Display and global TV manufacturers are going after European markets with OLED
  • 정지수 기자
  • 승인 2019.08.19 18:15
  • 댓글 0
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LG디스플레이가 영국 해롯백화점 1층 쇼윈도에 설치한 OLED체험형 기부캠페인에 방문객이 손바닥 모양을 클릭해 참여하고 있다.
LG디스플레이가 영국 해롯백화점 1층 쇼윈도에 설치한 OLED체험형 기부캠페인에 방문객이 손바닥 모양을 클릭해 참여하고 있다.

LG디스플레이(대표이사 부회장 한상범)가 영국 최고의 프리미엄 백화점인 해롯백화점(Harrods)에서 글로벌 TV업체들과 손잡고 유럽 내 OLED TV 시장 확대를 위한 적극적인 행보에 나섰다.

LG디스플레이는 지난 7월 29일부터 9월 1일까지 영국 런던에 위치한 해롯백화점 1층에 위치한 10개의 쇼윈도에 LG전자, 파나소닉(Panasonic), 필립스(Philips), 뱅앤올룹슨(B&O) 등 글로벌 TV 제조사와 프리미엄 OLED TV를 전시한다.

‘왕실 전용 백화점’이라는 별칭으로 불리는 해롯은 프리미엄 제품만을 소개하는 것으로 유명한 170여년 전통의 럭셔리 백화점이다. 평소 명품 브랜드의 대표 제품들을 전시하는 1층 쇼윈도 10곳을 OLED TV로 전시함으로써 일반 소비자들에게 OLED TV의 프리미엄 인지도를 높일 것으로 기대된다.

특히 유럽은 신기술 수용도가 높아 프리미엄 시장에서 중요한 지역으로 인식되기에, LG디스플레이는 해롯백화점과의 협업을 통해 유럽 시장에서 OLED 대세화를 강화한다는 방침이다. 시장조사기관 IHS마킷에 따르면 유럽은 올 1분기 전세계 OLED 판매 수량의 51.7%를 차지하며 압도적인 시장 점유율을 보였으며, 유럽 내 2,500달러 이상 시장에서 OLED TV 점유율은 59.1%로 LCD TV를 앞서, 프리미엄 TV 시장 내 입지를 굳히고 있다.

LG디스플레이는 1층 쇼윈도 전시 외에도 5층에 ‘OLED 존(zone)’을 별도로 설치했다. OLED 존에는 소비자들이 제품을 보다 생생히 체험할 수 있도록 여러 TV제조사들의 OLED TV 가 전시되며, 모든 제품 앞에 OLED 기술의 특징을 요약한 POP를 설치해 OLED의 우수성을 알리는 공통의 메시지를 전달한다.

LG디스플레이는 TV를 선택하는데 가장 중요한 OLED의 네 가지 대표 속성으로 ‘깊고 선명한 화질(Authentic Emissive Color)’, ‘압도적 시야각(Everywhere View)’, ‘얇고 유연한 디자인(Thinovative Design)’, ‘눈에 편한(Ocular Guard)’을 내세웠다.

TV 업체들이 자체브랜드가 아닌 OLED 패널의 우수성을 강조하는 프로모션에 동참하는 것은 OLED의 프리미엄 이미지를 공유함으로써 OLED TV시장을 확대하기 위함으로 풀이된다.

LG디스플레이 TV사업부장 오창호 부사장은 “LG디스플레이는 영국을 시작으로 유럽 내 OLED 프리미엄 가치를 알리고 시장을 더욱 확대해 나갈 것”이라고 밝혔다.

한편, 이번 행사 기간 중 LG디스플레이는 해롯과 함께 기부캠페인을 진행한다. 소비자들이 1층에 설치된 OLED 체험형 쇼윈도에 손바닥 모양의 이미지를 클릭할 때마다 기부금이 누적되며, LG디스플레이는 최대 10만 파운드, 약 1억 5천만원의 기부금을 영국의 자선단체인 ‘전국 아동학대 방지기구’를 통해 아동들의 눈 건강을 지키는 데 사용할 예정이다.

[Focus] LG Display and global TV manufacturers are going after European markets with OLED

LG Display (CEO Vice Chairman Han Sang-beom) has joined hands with global TV manufacturers at Harrods, one of the top premium department stores in the U.K., in an aggressive move to expand OLED TV markets in Europe.

LG Display will display premium OLED TVs with global TV makers such as LG Electronics, Panasonic, Philips and B&O at 10 show windows located on the first floor of Harot Department Store in London from July 29 to Sept. 1.

Nicknamed "The Royal Department Store," Harot is a 170-year-old luxury department store famous for introducing only premium products. It is expected that LG Display will display 10 OLED TVs on the first floor, which usually displays representative products of luxury brands, to increase premium awareness of OLED TVs to ordinary consumers.

Because Europe is seen as an important region in premium markets due to its high acceptance of new technologies, LG Display is planning to strengthen OLED trend in European markets through cooperation with Harrods Department Store. According to market research firm IHS Markit, Europe had an overwhelming market share in the first quarter of this year, accounting for 51.7 percent of global OLED sales, and its OLED TV market share in the $2,500 or more market in Europe was ahead of LCD TVs at 59.1 percent, solidifying its presence in the premium TV market.

In addition to the show window exhibition on the first floor, LG Display separately installed an OLED zone on the fifth floor. OLED TVs from various TV surveys will be displayed in the OLED zone so that consumers can experience the product more vividly, and POPs that summarize the characteristics of OLED technology will be installed in front of all products to deliver a common message to announce the excellence of OLED.

LG Display has promoted 'Authentic Emissive Color', 'Easywhere View', 'Thinovative Design' and 'Ocular Guard' as the four major attributes of OLED that are most important in choosing TVs.

A reason why TV companies are joining promotion that emphasizes excellence of OLED panels rather than their own brands is because they want to expand OLED TV markets by sharing premium images of OLEDs.

"LG Display will promote premium value of OLEDs in Europe starting with U.K. and expand markets even more." said Vice President Oh Chang-ho of LG Display's TV business.

Meanwhile, during the event, LG Display will hold a donation campaign with Harot. Donations will accumulate whenever consumers click on palm-shaped images on the OLED experience-type show window installed on the first floor, and LG Display will use up to 100,000 pounds and about 150 million won in donations to protect children's eye health through the National Child Abuse Prevention Organization, a British charity.


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