[Company Analysis] 유럽이 인정한 차별화된 K-beauty '아로마용' / Europe-recognized differentiated cosmetics 'AROMA YONG'
[Company Analysis] 유럽이 인정한 차별화된 K-beauty '아로마용' / Europe-recognized differentiated cosmetics 'AROMA YONG'
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.09.04 18:14
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제주 유기농·천연 원료, 아로마테라피 기반 화장품 브랜드

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

독일 박람회 현장에서 바이어에게 제품 설명 중인 용선희 대표.(사진제공=아로마용)
독일 박람회 현장에서 바이어에게 제품 설명 중인 용선희 대표.(사진제공=아로마용)

소비자들이 단순히 유행보다는 제품이 함유한 원료를 꼼꼼하게 따지는 시대다. 특히 피부에 바르는 화장품의 경우 소비자들은 더욱 더 까다롭게 확인하는 경향이 확대되고 있다. 용선희 대표가 지난 2015년 설립한 (주)아로마용(AROMA YONG)은 이 같은 소비자들의 요구에 발맞춰 천연 에세셜 오일 등 좋은 성분만을 엄선해 함유한 제품을 선보이는 아로마테라피 기반의 화장품 제조, 판매사다. 아로마용은 지난 2017년 스위스의 명품 백화점인 Globus 5개점, Manor 3개점, Coop city 22개점 등 총 30개 지점에 입점하며 한국을 대표하는 아로마테라피 화장품사로의 입지를 굳히며 글로벌 시장 진출에 박차를 가하고 있다.

#제주 유기농·천연 원료 담은 아로마테라피 기반 화장품
지난 2015년 제주도에서 시작된 아로마용은 제주만의 탁월한 유기농·천연 원료를 바탕으로 아로마테라피스트가 블랜딩한 테라퓨틱 에센셜오일의 자연 향을 담은 화장품을 선보이고 있다. 특히 EWG안전등급 성분을 사용한 피부에 안전하고 인체에 무해한 최상의 원료만을 사용하고 있다. 같은 성분이라도 정제된 원료인지, 비정제된 원료인지까지 철저히 따져보는 것은 물론 최적의 배합 비율을 찾아 피부개선 효과를 극대화시키는 제품을 선보이고 있다는 것이 회사측 설명이다.

아로마용의 주력 제품은 홈스파 키트(아로마테라피마스크3종 +프랑킨센스Q10세럼)다. 고가의 스파를 찾지 않아도 매일 피부 컨디션에 맞는 마스크팩을 사용하고 영양세럼으로 레이어링해 피부를 코팅하는 스파 루틴 제품이다. ▲쿨민트 아로마테라피 마스크(유기농 조릿대 추출물 함유) ▲프레쉬 만다린 아로마테라피 마스크(유기농 조릿대 추출물 함유) ▲프레쉬 만다린 아로마테라피 마스크(유기농 백년초 열매 추출물 & 조릿대 추출물 함유)로 구성된 아로마테라피마스크 3종은 각각 진정, 리프팅, 링클케어 효과를 볼 수 있다.

프랑킨센스Q10세럼은 정제과정을 거치치 않아 오일 고유의 영양성분이 고스란히 담겨있는 유기농 비정제 호호바 씨 오일과 로즈힙 오일이 담겼다. 거칠고 건조해진 피부장벽을 강화해 윤기 나는 피부결을 갖게 해주고 대표적인 항산화 성분인 코엔자임Q10과 만나 탄력 있고 싱그러운 피부를 선물한다.

용 대표는 “희석한 히알루론산인지, 순수한 히알루론산인지 성분의 스펙을 따지면 정말 피부가 개선되는 화장품이 보인다. 식물성 오일도 정제된 오일인지, 비정제된 오일인지에 따라 효과가 뚜렷하게 갈린다”라며 “아로마용은 성분과 타협하지 않고 느낌이 다른 화장품을 만들고 있다."라고 설명했다.

아로마용 주요제품.(사진제공=아로마용)
아로마용 주요제품.(사진제공=아로마용)

#자존심 강한 유럽이 인정한 차별화된 K-beauty
아로마용은 K-beauty 열풍 속에 단기간 수많은 신상 화장품이 만들어지고 사라지는 급격한 산업구조에서, 다소 느리더라도 소비자들에게 오랫동안 사랑받을 수 있는 차별화된 K-beauty를 표방하고 있다. 실제 전문 아로마테라피스트인 용 대표는 피부 개선 목적에 따른 천연 에센셜 오일, 유기농 원료의 최적의 배합을 찾았다. 쿨 민트 아로마테라피 마스크는 제주조릿대추출물, 호호바씨오일과 알로에베라잎수에 스피어민트, 스윗오렌지, 패출리 아로마에센셜오일을 담았다. 마치 제주의 계곡이나 숲에 갔을 때의 프레시향이 느껴진다.

용 대표는 “아로마용 제품은 제주에서 난 천연성분을 함유했지만 특산물처럼 보이지 않는다. 제주의 아로마테라피를(향기를) 표현하기 위해 노력했다"라며 "급하게 서두르지 않고 각 나라마다 현지 전략을 세워 준비하고 기다렸다. 느낌과 효과가 다른 제품을 출시해 K-뷰티 홍수 속에서 차별화를 추구하고 있다."라고 강조했다.

아로마용이 찾아낸 최적의 배합으로 개발된 제품들은 자존심이 강한 유럽 국가에서도 인정받았다. 지난 2017년 아로마용이 한국화장품회사 중으로는 가장 많은 오프라인매장에 진출하게 된 것이다. 현재 아로마용은 스위스의 명품 백화점인 Globus 5개점, Manor 3개점, Coop city 22개점 등 총 30개 지점에서 만날 수 있다.

용 대표는 "지난 2017년 스위스와의 인연은 향으로 시작됐다. 글로벌 코스메틱 그룹 CEO를 역임하고 화장품 유통사 대표가 된 바이어는 아로마테라피 페이셜 마스크의 제주를 닮은 천연 향에 반했고, 전 성분의 퀄리티를 인정해 계약을 체결했다."라며 "스위스 소비자는 알프스 산맥과 가까이 하기 때문에 화장품을 포함한 제품은 천연 유기농을 찾는다. 스위스에서 만든 화장품이 고가에 팔리는 것도 청정자연 추출물을 담았기 때문이다. 아로마용 브랜드 스토리와 아이덴티티를 높게 평가받아 더없이 기뻤다.”고 말했다.

스위스 바이어와의 독점 계약식.(사진제공=아로마용)
스위스 바이어와의 독점 계약식.(사진제공=아로마용)

#한국 대표하는 아로마테라피 기반 화장품 기업으로 도약
아로마용은 한국을 넘어서 글로벌 시장에서 입지를 다지고 있다. 지난 2017년 스위스 진출을 발판 삼아 독일, 폴란드, 영국, (스웨덴) 등 유럽 시장 확대에 적극 나서고 있으며 유럽 시장 외에도 북미, 동남아 시장 진출까지 빠르게 이어지고 있다. 지난 7월에는 인도 진출에 성공했으며, 9월에는 용선희 대표가 러시아에서 발레 공부를 했던 경험을 살려 러시아 홈쇼핑 ‘숍24’에 직접 출연해 러시아어로 아로마용을 알릴 계획이다.

용 대표는 "올해는 아로마용 브랜드를 중국에서 좋은 기반으로 성장시키는데 집중하고 진행하고 있는 유럽시장의 확대 및  동남아시아, 러시아, 브라질 등의 신흥시장에도 소개 할 예정이다."라며 "내년 정도 제주도의 오프라인 쇼룸 오픈을 통해 소비자들을 직접 만나고 아로마용 브랜드만의 컨텐츠를 개발하여 더 넓은 세계시장으로 나가고자 한다."고 포부를 밝혔다.

 

[Company Analysis] Europe-recognized differentiated cosmetics 'Aroma yong'
Jeju Organic and Natural Raw Materials, K-beauty Based on Aromatherapy

독일 박람회 현장에서 바이어에게 제품 설명 중인 용선희 대표.(사진제공=아로마용)
독일 박람회 현장에서 바이어에게 제품 설명 중인 용선희 대표.(사진제공=아로마용)

Various support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to promote the Seoul city government's policies for promoting industrial development and fostering small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they serve as incubators for small and medium-sized startups within the government. The Seoul Industrial Promotion Agency's support projects, which offer a variety of services, including startups, distribution, education, content, patents and R&D, with the key aim of creating good jobs, are said to be the foundation for small and medium start-ups to become "strong companies." As a result, SBA (Seoul Industrial Promotion Agency) and digital economic newspaper Business Report will publish success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through SBA's support business.

This is an era in which consumers scrutinize raw materials that products contain rather than just trends. In particular, for cosmetics applied to the skin, consumers are increasingly inclined to check more closely. AROMA YONG, which was established in 2015 by CEO Yong Sun-hee, is an aromatherapy-based cosmetics manufacturer and seller that presents products containing only good ingredients such as natural essential oils in line with consumers' needs. Aroma yong has been stepping up its foray into the global market by establishing its presence as a leading aromatherapy cosmetics company in South Korea, with a total of 30 branches including five Swiss luxury department stores, three Manor and 22 Coop City in 2017.

# Aromatherapy-based cosmetics containing organic and natural ingredients in Jeju
Aroma Yong, which started in 2015 on Jeju Island, is introducing cosmetics that contain the natural fragrance of terra-futile essential oils blanded by aromatherapy based on Jeju's unique organic and natural ingredients. In particular, the company uses only the best materials that are safe and harmless to the skin using EWG safety grade ingredients. The company explained that it is not only thoroughly examining whether the same ingredients are refined or unprocessed, but also introducing products that maximize the effect of skin improvement by finding the optimal mix ratio.

Aroma Yong's main product is HomeSpa Kit (three types of aromatherapy masks +Frankinsense Q10 Serum). It is a spa routine product that uses mask packs that fit skin conditions every day and coats skin by layering them with a nutrition serum even though it does not find expensive spas.

Frankincense Q10 serum does not undergo refining process, so it contains organic, non-fertilized, Ho-Hoba seed oil and rose-Hip oil, which contains all the nutrients unique to the oil. Strengthens the rough and dry skin barrier to give a glossy skin texture and presents a resilient and fresh skin with a representative antioxidant, Coenjaim Q10.

"Considering whether it is a rare hyaluronic acid or pure hyaluronic acid, we see cosmetics that really improve our skin," Yong said. "The effects of vegetable oils are clearly different depending on whether they are refined or unfertilized," he said. "Aromayons are making cosmetics that have different feelings without compromising with the ingredients."

# Differentiated K-beauty recognized by self-respecting Europe
In a drastic industrial structure in which numerous personal cosmetics are made and disappeared for a short period of time amid the K-beauty craze, Aromayong advocates a differentiated K-beauty that, if somewhat slow, can be loved by consumers for a long time. Yong, who is a professional aromatherapyist, found the optimal mix of natural essential oils and organic raw materials according to the purpose of improving. The Kool Mint aromatherapy mask contains the Jeju Jorit Great Extract, Hooba Seed Oil and Aloe Vera Leaf Water with spearmint, Sweet Orange and Pachali Aroma Special Oil. I can feel the smell of frescier when I go to Jeju valley or forest.

"The Aroma products contain natural ingredients from Jeju, but they don't look like special products," Yong said. "We worked hard to express Jeju's aromatherapy," he said. "We didn't hurry up and set up a local strategy in each country to prepare and wait. We are seeking to differentiate ourselves amid the K-beauty flood by releasing products that have different feelings and effects," he stressed.

Products developed as the optimal mix found by Aroma Yong were also recognized in European countries with strong self-esteem. In 2017, Aroma Yong entered the most offline stores among Korean cosmetics companies. Currently, Aroma Yong can meet at a total of 30 branches, including five of the Swiss luxury department stores, three of the Manor and 22 of the Coop City.

"Our relationship with Switzerland started in 2017 with incense," Yong said. The buyer, who served as CEO of the global Cosmetics group and became CEO of a cosmetics distributor, fell in love with the natural flavor that resembles that of Jeju in the aromatherapy facial mask, and signed a contract in recognition of the quality of all ingredients," he said, adding that because Swiss consumers are close to the Alps, products including cosmetics look for natural organic. Cosmetics made in Switzerland are sold at high prices because they contain clean natural extracts. I was more than happy to be praised for the brand story and identity for Aroma," he said.

# Become a leading aromatherapy-based cosmetics company in Korea
Aroma Yong is gaining ground in global markets beyond South Korea. It is actively expanding European markets such as Germany, Poland, the U.K. and Sweden by making inroads into Switzerland in 2017 and is rapidly expanding into North American and Southeast Asian markets in addition to European markets. In July, he succeeded in entering India, and in September, CEO Yong Sun-hee plans to personally appear on Russian home shopping "Shop 24" to promote Aroma Yong in Russian, taking advantage of his experience studying ballet in Russia.

"This year, we will introduce the Aroma Yong brand to emerging markets such as Southeast Asia, Russia and Brazil, where we are focusing on growing the brand into a good base in China, and also introduce it to emerging markets such as Southeast Asia, Russia, and Brazil," Yong said. "We will meet consumers in person and develop contents unique to the Aroma Yong brand through Jeju Island's offline showroom opening next year.``I have expressed my ambition.


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