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[Focus] 효성 조현준, 인구 13억 인도 시장 공략 나선다/ Hyosung's Cho Hyun-jun is targeting the 1.3 billion-strong Indian market.
[Focus] 효성 조현준, 인구 13억 인도 시장 공략 나선다/ Hyosung's Cho Hyun-jun is targeting the 1.3 billion-strong Indian market.
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.09.23 10:37
  • 댓글 0
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인도 스판덱스 공장 가동 시작… 연 1만 8천톤 생산
효성 인도 스판덱스 공장 전경.
효성 인도 스판덱스 공장 전경.

효성 인도 스판덱스 공장이 20일 본격 상업 가동을 시작했다. 이 공장은 조현준 회장이 ‘100년 효성’의 전략적 기반으로 낙점한 인도의 첫 스판덱스 생산 시설이다.

인도 마하라슈트라주(州) 아우랑가바드시(市) 인근 아우릭 공단에 위치한 이 공장은 연간 1만 8천톤의 스판덱스를 생산할 수 있으며, 부지 면적이 약 40만m2(약 12만평)에 이른다.

인도는 인구가 약 13억 7천만명으로 중국에 이어 세계 2위며, GDP는 약 2조 7200억 달러로 세계 7위의 경제 대국이다. 효성은 신설 공장을 인도 내수 시장 공략의 주춧돌로 삼아 현재 약 60%의 시장 점유율을 70%까지 끌어올리고, 향후 수요와 성장 전망에 맞춰 시장을 확대해 나갈 예정이다.

조현준 회장은 “13억 인구의 거대 소비시장인 인도를 적극 공략해 동반 성장을 도모할 것”이라고 밝혔다.

올해 5월 연임에 성공한 나렌드라 모디 인도 총리는 2022년까지 제조업의 GDP 기여율을 현재 16%에서 25%까지 끌어올린다는 목표를 가지고 외국인 직접투자 유치 등 제조업 육성정책을 펼치고 있다.

2007년 인도에 진출한 효성은 2016년 푸네 지역에 초고압 차단기 생산공장을 설립했으며, 이번에 스판덱스 공장을 가동하는 등 사업을 확대하며 인도에서 연 3억 달러 이상의 매출을 올리고 있다.

한편, 인도 첫 스판덱스 공장을 성공적으로 가동한 효성은 다음 증설지로 미주 지역을 검토 중이다.

Focus] Hyosung's Cho Hyun-jun is targeting the 1.3 billion-strong Indian market.
Start operation of the Indian spandex plant... an annual production of 18,000 tons

효성 인도 스판덱스 공장 전경.
효성 인도 스판덱스 공장 전경.

Hyosung's spandex plant in India began full-scale commercial operations on Tuesday. The plant is India's first spandex production facility, which Chairman Cho Hyun-joon has tapped as the strategic base of "100-year Hyosung."

The plant, located in the Aurik industrial complex near the Indian state of Aurangabad, can produce 18,000 tons of spandex annually, with a site area of about 400,000 square meters.

India is the world's second-largest economy after China with a population of about 1.37 billion, with a GDP of about $2.72 trillion, the world's seventh-largest economy. Using the new plant as a cornerstone for India's domestic market, Hyosung will increase its current market share by about 60 percent to 70 percent and expand the market to meet future demand and growth prospects.

"We will actively target India, a huge consumer market of 1.3 billion people, to promote shared growth," said Chairman Cho Hyun-joon.

Indian Prime Minister Narendra Modi, who won a second term in May this year, is implementing policies to foster manufacturing industries, including attracting foreign direct investment, with the goal of raising the country's GDP contribution rate by 25 percent from the current 16 percent by 2022.

Hyosung, which entered India in 2007, established a production plant for ultra-high pressure breakers in the Pune region in 2016, and is expanding its business by operating a spandex plant this time, generating more than $300 million in annual sales in India.

Meanwhile, Hyosung, which successfully operated India's first spandex plant, is considering the Americas as its next expansion site.


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