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[Hidden Champion] 한국 대표 진공젓가락 제조 기업 '제이손'/ Korea's leading vacuum chopsticks manufacturer 'Jeison'
[Hidden Champion] 한국 대표 진공젓가락 제조 기업 '제이손'/ Korea's leading vacuum chopsticks manufacturer 'Jeison'
  • 이승진 기자
  • 승인 2020.05.11 08:43
  • 댓글 0
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스테인레스 진공젓가락 등 프리미엄 식기 제조 및 기념품 전문 기업
제이손 이계윤 대표.
제이손 이계윤 대표.

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

압도적인 인건비를 무기로 한 중국에게 한국의 생활소비재 제조산업이 위축된지 오래됐지만, 타고난 '손기술'과 섬세한 제품 제작 기술력은 여전히 한국 제조기업들만이 보유한 강력한 경쟁력이다. 이계윤 대표가 지난 2009년 설립한 (주)제이손은 스테인레스 진공 젓가락을 주력 상품으로 하는 식기류 전문 제조, 판매 기업이다. 특히 제이손은 일반적인 식기에서 더 나아가 시대 및 문화 변화에 따른 맞춤형 식기를 개발하고, 감각적인 디자인을 입혀 젓가락과 주걱 등 한국 고유의 식문화를 담은 기념상품 팩케이지까지 선보이며 시장의 주목을 받고 있다.

# 스테인레스 진공 젓가락, 신개념 식기제품 선보여
제이손이 주력으로 선보이고 있는 제품은 스테인레스 진공젓가락이다. 속이 비어있고 가벼우며 열전도가 되지 않는 기존의 나무 젓가락이나 무거운 젓가락을 대체하기 위해 개발했다. 속이 비어 있는 진공상태이기 떄문에 손가락으로 잡을 때 가장 이상적인 그립감을 주는 것이 특징이다. 또한 식탁 등에 젓가락을 놨을 때 젓가락 끝이 바닥에 닿지 않아 위생적이고 스테인레스 소재 특성상 잔류세제나 세균 감영의 걱정이 없다. 외부에서 전달되는 열이 직접 손으로 전달되지 않아 뜨거운 음식이나 불에 직접 닿아도 뜨겁지가 않다.

제이손 관계자는 "시중의 진공젓가락은 대부분이 정사각형 또는 동그란 모양을 하고 있다."라며 "하지만 제이손의 젓가락은 납작한 형태로 손에 맞는 가장 이상적인 그립감을 최우선으로 개발됐으며 용접자국이 전혀 보이지 않는다."고 설명했다. 이어 "제이손 젓가락의 절삭면은 고르게 직각으로 이뤄져 있어 반찬을 집을 때 더 정확하고 확실히 잡도록 도와줘 젓가락 본연의 기능에 가장 충실하다."고 덧붙였다.

제이손 주요 제품.
제이손 주요 제품.

한편 제이손은 스테인레스 진공 젓가락 외에도 케익을 자르고 떠먹기 편하게 만든 신개념 제품 '잘라쿡 케익포크', 지렛대 원리를 적용해 선식이나 머그컵에서 사용하기 편리한 '두배긴티스푼'도 주력 제품으로 시장에 선보이고 있다.

# 프리미엄 품질로 차별화, 철저한 사후 관리 A/S제도 시행
제이손의 경쟁력은 저렴한 인권비로 생산 단가를 낮춰 식기류를 공급하고 있는 중국, 베트남 제품과 확연한 품질 차이를 보이는 프리미엄급 제품을 선보이고 있다는 점이다. 제이손 스테인레스 젓가락은 기존 시장에 나와 있는 터짐, 용접자국, 미세한 구멍 등이 날 수 있는 저가 제품과는 디자인, 내구성, 기능성에서 압도적인 우월성을 지녔다는 것이 회사측 설명이다.  현재 제이손은 30여개의 상품, 디자인, 실용신안 특허등록을 마쳤으며, 국제표준화기구에서 제정.시행하고 있는 품질경영시스템 ISO9001 인증도 획득했다. 아울러 제이손은 제품을 믿고 구매한 고객들을 위한 자체 A/S제도를 시행하며 저가 식기류 제품과는 확실한 차별화 정책을 펼치고 있다.

제이손 주요 인증 및 수상.
제이손 주요 인증 및 수상.

제이손은 지난 2010년 서울에서 열린 G20정상회의 공식기념품 업체로 선정되기도 했다. 또한 올해는 혼밥족을 위한 혼밥세트(SL7), 라면전용 진공젓가락& 국물스푼 세트, 잘자쿡 케익포크 세트(CF5) 등이 서울산업진흥원의 하이서울우수상품 브랜드 어워드에 선정됐다.

# 한민족 쇠젓가락 문화 진일보 시킬 것
제이손은 올해 외부 온라인 벤더 및 협력사와의 협조를 통한 영업 확대에 적극 나서고 있다. 올해 처음으로 시도하고 있는 벤더사 쇼핑몰 입점을 통해 실제 매출 진작 효과를 톡톡히 보고 있다는 것이 회사측 설명이다. 또한 아마존, 이베이를 통해 해외 소비자를 대상으로 한 판매도 진행한다는 방침이다. 아울러 젓가락 개발사항을 마무리 하는 연내에 전반적인 단가 조정을 통해 현재보다 더욱 경쟁력 있는 상품을 출시할 계획이다.

이 대표는 "제이손은 언제나 최초와 최고라는 정신으로 한민족만이 가지고 있는 쇠젓가락 문화를 진일보시키고, 이에 만족하지 않고 항상 신제품 개발과 정진에 목적을 두고 매진하겠다."고 밝혔다.

[Hidden Champion]  Korea's leading vacuum chopsticks manufacturer 'Jeison'
A company specializing in premium dish making and souvenirs, such as stainless steel vacuum chopsticks.

제이손 이계윤 대표.
제이손 이계윤 대표.

Various support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to promote the Seoul city government's policies for promoting industrial development and fostering small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they serve as incubators for small and medium-sized startups within the government. The Seoul Industrial Promotion Agency's support projects, which offer a variety of services, including startups, distribution, education, content, patents and R&D, with the key aim of creating good jobs, are said to be the foundation for small and medium start-ups to become "strong companies." As a result, SBA (Seoul Industrial Promotion Agency) and digital economic newspaper Business Report will publish success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through SBA's support business.

For China, which has set its overwhelming labor costs as a weapon, South Korea's consumer goods manufacturing industry has long shrunk, but its natural "hand technology" and delicate product-making skills are still strong competitiveness held only by Korean manufacturers. Founded in 2009 by CEO Lee Kye-yoon, Jeison is a manufacturing and sales company specializing in tableware with stainless steel vacuum chopsticks as its main product. In particular, Jeison is drawing attention in the market by developing custom-made utensils according to the changing times and cultures, and introducing a package of souvenirs featuring Korea's unique food culture such as chopsticks and spatula by dressing sensuous designs.

# Stainless vacuum chopsticks, new concept dishware products.
Jeison's main product is stainless steel vacuum chopsticks. It has been developed to replace existing wooden or heavy chopsticks that are hollow, light, and non-thermal. Because it is a vacuum with a hollow core, it gives the most ideal grip when grasping with your finger. Also, when you put chopsticks on the back of the table, the tip of the chopsticks does not touch the floor, so there is no fear of residual detergent or bacterial surveillance due to its hygienic and stainless material properties. Because heat from outside is not directly transferred to the hands, it is not hot even when it comes directly to hot food or fire.

"Most vacuum chopsticks on the market are square or round," Jeison said. "But Jeison's chopsticks are flat and have developed the most ideal grip for his hands, and there are no weld marks at all." He added, "The cutting surface of Jeison chopsticks is evenly spaced at right angles, which helps us grasp side dishes more accurately and surely, making them the most faithful to the original function of chopsticks.``It's a matter of fact,'' he added.

In addition to stainless vacuum chopsticks, Jeison is also introducing a new concept product called "Jeison cake fork" that is made easy to cut and eat cakes, and "DooBaegin-teapoon" that is easy to use in Seonsik or Mugcup by applying lever principle as its main products.

# Differentiate with premium quality and implement thorough follow-up A/S system
Jeison's competitive edge is that it is a premium product that shows a clear difference in quality from Chinese and Vietnamese products that are supplying tableware by lowering production costs due to cheap human rights costs. Jeison Stainless Chopsticks have an overwhelming superiority in design, durability and functionality with low-priced products that can burst, weld marks and fine holes in existing markets, according to the company. Currently, Jeison has registered patents for 30 products, designs and practical new products and is established by the International Organization for Standardization. It has also obtained ISO9001 certification for its quality management system. In addition, Jeison implements its own A/S system for customers who trust and buy products, and implements a policy of distinct differentiation from low-priced tableware products

Jeison was also named the official souvenir company of the 2010 G20 Summit in Seoul. In addition, this year's Honbab Set (SL7) for the Honbab people, Vacuum Jawsticks & Soup for Ramen, and the Jaja Jap Kake Set (CF5) were selected as the High Seoul Merchandise Brand Awards by the Seoul Industrial Promotion Agency.

# Advance the Korean iron chopsticks culture
Jeison has been actively expanding its operations this year through cooperation with external online vendors and partners. The company explained that it is seeing actual sales boosts through Vendor's first attempt at a shopping mall this year. It is also planning to sell its products to foreign consumers through Amazon and eBay. In addition, the company plans to release more competitive products by adjusting the unit price of chopsticks by the end of this year when it completes

"With the spirit of always being the first and the best, we will advance the iron chopsticks culture that only the Korean people have, and not be satisfied with it, and always strive for the purpose of developing new products" Lee said.


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