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[Focus] 오리온, 글로벌 미네랄워터 시장 본격 진출/ Orion enters global mineral water market on full-scale
[Focus] 오리온, 글로벌 미네랄워터 시장 본격 진출/ Orion enters global mineral water market on full-scale
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.11.26 15:13
  • 댓글 0
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세계 최고 수준 미네랄워터 ‘오리온 제주용암수’ 출시
칼슘, 마그네슙, 칼륨 등 풍부한 미네랄을 인체 밸런스에 맞게 블렌딩
오리온 제주용암수 출시 기자간담회에서 오리온 허인철 부회장이 오리온 제주용암수 브랜드와 제품을 설명하고 있다.
오리온 제주용암수 출시 기자간담회에서 오리온 허인철 부회장이 오리온 제주용암수 브랜드와 제품을 설명하고 있다.

오리온은 프리미엄 미네랄워터 ‘오리온 제주용암수’를 출시하고, 글로벌 미네랄워터 시장에 본격 진출한다고 26일 밝혔다. 이날 오리온은 마켓오 도곡점에서 오리온 제주용암수 출시 기자간담회를 열어 530mL, 2L 신제품을 선보이고, 앞으로의 사업 계획을 밝혔다.

오리온 제주용암수는 글로벌 종합식품기업으로 제 2도약을 선언한 오리온이 야심 차게 내놓은 미네랄워터 브랜드. 미네랄 부족을 겪고 있는 현대인들에게 풍부한 미네랄을 제공하고, 세계적 명수와 경쟁할 수 있도록 미네랄 함량을 신체 밸런스에 맞춰 대폭 높였다.

주요 미네랄 성분으로는 뼈 건강에 도움이 되는 칼슘 62mg/L, 나트륨 배출로 체내 수분과 전해질 균형에 도움을 주는 칼륨 22mg/L, 신경과 근육 기능 유지에 도움이 되는 마그네슘 9mg/L 등을 담았다. 국내 시판 중인 일반 생수 대비 칼슘은 13배, 칼륨 7배, 마그네슘은 2배가 많다고. 서구화된 식습관으로 인해 몸의 산성화를 겪고 있는 소비자들을 위해 pH 8.1~8.9로 약알칼리화했다.

세계 최고의 기술진과 연구진들이 개발에 참여한 것도 특징이다. 글로벌 음료설비 제조사인 독일 크로네스(KRONES), 캡(Cap)과 병 설비 제조사인 스위스 네스탈(NESTAL)에서 최첨단 설비와 신기술을 도입했다. 미네랄 블렌딩 및 물 맛과 관련해서는 미네랄 추출기술 권위자인 일본의 우콘 박사, 국가대표 워터소믈리에 고재윤 교수 등 최고의 연구진들이 참여해 제품력을 높였다. 병 디자인은 파슨스 디자인스쿨 제품디자인과 교수를 역임하고 레드닷, iF 등 세계 4대 디자인 어워드를 석권한 카이스트 배상민 교수가 맡았다. 제주도의 아름다운 자연을 모티브로 세로선과 가로선을 활용, 각각 주상절리와 바다의 수평선을 형상화해 심플하면서도 감각적인 디자인을 완성했다. 병 라벨에도 우뚝 솟은 한라산과 밤하늘에 빛나는 오리온 별자리를 담아 제주의 낮과 밤을 그려냈다.

오리온 제주용암수 출시 기자간담회에서 모델이 오리온 제주용암수를 소개하고 있다.
오리온 제주용암수 출시 기자간담회에서 모델이 오리온 제주용암수를 소개하고 있다.

오리온은 제품 출시를 맞아 파격적인 프로모션을 실시한다. 오는 12월 1일부터 오리온 제주용암수 가정배송 애플리케이션이나 홈페이지에서 정기배송을 신청하는 소비자들에게 530mL 60병 체험팩을 증정한다. 이와 함께 친구 3명에게 가정배송 앱을 추천하고 정기배송 주문 시 4회차, 8회차, 12회차 등 배송 4회차마다 무료 증정 혜택도 제공한다. 할인율로는 25% 달한다고. 2L 제품은 12월 중 프로모션을 개시할 예정이다.

오리온 제주용암수는 40만 년 동안 제주도 현무암에서 자연 여과되어 깨끗하고 몸에 좋은 칼슘, 마그네슘 등의 미네랄이 풍부한 ‘용암수’를 원수로 사용한다. 용암수는 화산암반에 의해 외부오염원으로부터 안전한 청정수자원으로, 셀레늄, 바나듐, 게르마늄 등 희귀 미네랄도 함유돼 있다. 제주도 내 매장량은 약 71억 톤에 달하며 매일 1만 톤씩 사용해도 약 2000년을 사용할 수 있어 ‘천연무한자원’으로 불리고 있다.

# 글로벌 시장 진출 및 제주도 환원 계획
오리온은 한국뿐 아니라 중국, 베트남 등 글로벌 시장에도 본격 진출한다. 내년 상반기 중으로 오리온이 보유한 중국 영업망과 마케팅 노하우 등을 적극 활용해 중국 시장에 진출할 예정. 오리온은 이미 지난 10월, 제품 출시 전부터 아름다운 디자인, 미네랄워터로서의 강점 등 제품력을 인정 받아 중국 2대 커피 체인인 ‘루이싱 커피’에 수출 계약을 체결한 바 있다. 중국 시장 진출 이후에는 빠르게 성장하고 있는 베트남 시장으로 영역을 확대할 계획이다. 농림축산식품부와 한국농수산식품유통공사가 발간한 ‘2019 가공식품 세분시장 현황 음료류 시장’에 따르면 2017년 중국 생수 시장은 195억 달러에 달하며 2020년까지 252억 달러 규모로 성장할 전망이다. 베트남은 2017년 1억 2700만 달러에서 2020년 1억 7800만 달러로 성장이 예상된다.

오리온은 제주도 경제 발전과 청정 자연 보존을 위한 지역공헌활동에도 앞장선다. 이미 오리온재단과 손잡고 지난해부터 구좌읍, 성산읍 등 제주용암수가 속한 지역사회공헌 활동, 학술 및 연구, 초등학교 교육사업 지원 등 다양한 분야에 제주도민을 위한 지원 사업을 진행하고 있다. 특히 ‘구좌사랑 희망드림사업’에 3년간 3억 원을, ‘성산희망동행’ 사업 3년간 3억 원 후원을 확정했다. 더불어 오리오제주용암수 법인은 이익의 20%를 제주도에 환원해 제주도 균형발전과 노인복지, 용암해수산업단지가 위치한 구좌읍 지역의 주민발전을 위해 사용할 방침이다. 이 밖에 제주도민을 우선 채용해 제주도 내 일자리 창출에도 앞장선다.

오리온 관계자는 “프리미엄 미네랄워터 ‘오리온 제주용암수’는 오리온이 제과를 넘어 글로벌 종합식품기업으로 제2도약하는 신성장동력이 될 것”이라며 “국내 소비자들에게 ‘미네랄워터’의 중요성과 가치를 새롭게 재정립하고 청정 제주의 이미지를 바탕으로 글로벌 시장 공략에 적극적으로 나서겠다”고 말했다.

[Focus] Orion enters global mineral water market on full-scale

오리온 제주용암수 출시 기자간담회에서 오리온 허인철 부회장이 오리온 제주용암수 브랜드와 제품을 설명하고 있다.

Orion said on Nov. 26 that it will launch its premium mineral water "orion Jeju volcanic mineral water" and make full-fledged inroads into the global mineral water market. On the same day, Orion held a press conference to release Orion's Jeju lava water at the market's Dogok branch to introduce new 530-mL and 2L products and announce its future business plans.

Orion's Jeju volcanic mineral water is a global food company and Orion's ambitious mineral water brand. It provides abundant minerals to modern people suffering from mineral shortages, and has significantly increased its mineral content to match the body's balance to compete with world-class celebrities.

The main mineral ingredients included 62 mg/L of calcium, which helps bone health, 22 mg/L of potassium, which helps balance moisture and electrolytes in the body with sodium emissions, and 9 mg/L of magnesium, which helps maintain nerve and muscle functions. Compared to regular bottled water on the market in Korea, calcium is 13 times, potassium is 7 times, and magnesium is twice as much. Pharmacalized at pH 8.1 to 8.9 for consumers suffering from body acidification due to Westernized eating habits.

Another characteristic is that the world's top engineers and researchers participated in the development. It introduced state-of-the-art facilities and new technologies from Germany's KRONES, CA, and Switzerland's NESTAL, which is a global manufacturer of beverage facilities. Regarding mineral blending and water taste, top researchers including Dr. Oukon of Japan, an authority on mineral extraction technology, and Professor Ko Jae-yoon of the national water sommelier, have participated to enhance their product power. The bottle design was headed by Bae Sang-min, a professor of product design at the Parsons School and a professor at Korea Advanced Institute of Science and Technology who dominated the world's top four design awards, including Red Dot and iF. By utilizing Jeju Island's beautiful nature as its motif, it has completed simple yet sensuous designs by depicting the horizontal lines of the main and sea, respectively. The bottle's label also features towering Halla Mountain and shining Orion's constellations in the night sky, depicting the day and night of Jeju.

Orion will hold an exceptional promotion to mark the launch of the product. Starting from Dec. 1, consumers who apply for regular delivery at the orion Jeju volcanic mineral water home delivery application or website will be presented with a 530-mL experience pack. In addition, the company will recommend home delivery apps to three friends and offer free gift benefits for each of the four deliveries -- the fourth, the eighth and the 12th -- when The discount rate is 25%. The 2-liter product is scheduled to launch the promotion in December.

Orion's Jeju volcanic mineral water is naturally filtered from basalt in Jeju Island for 400,000 years and uses "volcanic mineral water," a mineral rich in clean, healthy calcium and magnesium, as its source. orion Jeju volcanic mineral water is a clean source of water that is safe from outside pollutants by volcanic rock, and it also contains rare minerals such as selenium, vanadium and germanium. The reserves in Jeju Island amount to about 7.1 billion tons and are called "natural infinite resources" as about 2,000 years can be used even if 10,000 tons are used daily.

Orion will make full-scale inroads into not only South Korea but also global markets such as China and Vietnam. By the first half of next year, Orion will actively utilize its Chinese sales network and marketing know-how to enter the Chinese market. Orion had already signed an export deal in October for the second-largest Chinese coffee chain, Louising Coffee, in recognition of its product strength, including its beautiful design and strength as a mineral water, even before the product's launch. After entering the Chinese market, the company plans to expand its presence into the fast-growing Vietnamese market. The Chinese bottled water market is expected to reach $19.5 billion in 2017 and grow to $25.2 billion by 2020, according to the "2019 Processed Food Market Current Status Beverage Market" published by the Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs and the Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corp Vietnam is expected to grow from $127 million in 2017 to $178 million in 2020.

Orion will also take the lead in economic development on Jeju Island and regional contribution activities to preserve clean nature. It has already joined hands with the Orion Foundation to provide support for Jeju residents in various areas, including community contribution activities, academic and research activities, and support for elementary school education projects, which include Jeju Yongamsu, including Goujwa-eup and Seongsan-eup since last year. In particular, the company confirmed its sponsorship of 300 million won for the "Hopeful Dream Project" for three years and 300 million won for the "Sungsan Hope Wing" project for three years. In addition, the company will return 20 percent of its profits to Jeju Island for balanced development of Jeju Island, welfare for the elderly and the development of residents in the district of Gujwa-eup, where the Yongam Maritime Industrial Complex is located. In addition, the government will first hire Jeju residents to take the lead in creating jobs in Jeju Island.

"Premium mineral water 'orion Jeju volcanic mineral water' will become a new growth engine for Orion to make a second leap beyond confectionary to become a global food company," a Orion source said. "We will redefine the importance and value of 'Mineral Water' to Korean consumers and actively target global markets based on the image of clean Jeju."


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