[INVEST] 이노션, 디지털 솔루션 기업 '웰컴' 인수 완료 / [INVEST] Innocean Completes Acquisition of Digital Solutions Enterprise 'Welcome'
[INVEST] 이노션, 디지털 솔루션 기업 '웰컴' 인수 완료 / [INVEST] Innocean Completes Acquisition of Digital Solutions Enterprise 'Welcome'
  • 윤영주 기자
  • 승인 2019.11.28 19:37
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[사진 = 이노션 제공]
[사진 = 이노션 제공]

 

이노션 월드와이드(이노션)가 디지털 중심의 미래 성장동력 확보 및 글로벌 네트워크 확장 등을 위해 디지털 마케팅 솔루션 기업인 '웰컴 그룹(Wellcom Group Limited)' 인수 절차를 완료됐다고 28일 밝혔다. 이노션은 지난 7월 웰컴과 인수 계약을 체결한 바 있다.


이노션은 웰컴의 후속 절차로 최근 인수를 위한 주주총회 승인, 호주 법원 심의를 통과함에 해외 자회사로 공식 편입한다. 웰컴은 호주에 본사를 두고 있으며 미국, 영국을 비롯해 아시아 태평양 지역에서 총 8곳의 디지털 자회사를 운영하고 있는 기업이다.


글로벌 리딩 기업들을 대상으로 디지털 크리에이티브 콘텐츠 제작 및 소셜 미디어 전략, 디지털 마케팅 서비스 대행 등의 솔루션을 제공하고 있다. 리테일·식료품(테스코, 콜스, 템퍼 씰리등), 금융·통신(ANZ 은행, 텔스트라 등), 패션·뷰티(바디샵, 빅토리아 시크릿, 루이비통, 로레알 등) 등이 웰컴의 대표적인 클라이언트들이다.


웰컴이 새로운 가족으로 합류함에 따라 내년에 창사 15주년을 맞는 이노션이 '제2도약'을 준비하는 데있어 한층 탄력이 붙을 전망이다. 웰컴 인수는 이노션의 향후 수익 상승에도 기여할 할 전망이다. 웰컴은 최근 3년간 영업이익등 연도별 성장률에서 두 자릿수를 기록하고 있다.

이노션은 무엇보다 세계 최대 광고시장인 미국에서의 시너지 효과를 기대하고 있다. 차별화한 디지털 역량을 가진 웰컴이 이노션 미국법인(IWA) 및 캔버스 월드와이드(CWW)를비롯한 이노션 내 글로벌 네트워크와 협업을 통해 전세계 디지털 기반의 통합형 서비스를 제공해 줄 수 있기 때문이다.


이노션 측은 "웰컴은 기존의 주요 거점이었던 유럽, 아시아, 호주, 뉴질랜드에 이어 미국의 경우, 동부 뉴욕에서 최근엔 중부 플로리다와 서부 LA까지 미국 전역으로 사업을 확장하고 있다"며 "웰컴의 적극적인 시장 확장 전략은 이노션이 그동안 꾸준히 진행해온 글로벌 전략과 맞아 떨어지면서 더욱 시너지를 낼 것"이라고 기대했다.
웰컴 인수에 따라 이노션의 전체 글로벌 네트워크는 20개 국가, 28개 거점, 2700여명의 임직원 등으로 확대됐다.

 

[INVEST] Innocean Completes Acquisition of Digital Solutions Enterprise 'Welcome'

 

 

Innocean Worldwide made an announcement on the 28th that it has completed the process of acquiring "Welcome Group Limited," a digital marketing solution company, to secure future growth engines centered on digital and expand its global network. Innocean signed a takeover deal with Wellcome in July.



Innocean is a follow-up process for Wellcome, which will officially be incorporated as an overseas subsidiary in approving shareholders' meetings for the recent acquisition and passing Australian court deliberations. Wellcom is based in Australia and operates a total of eight digital subsidiaries in the Asia-Pacific region, including the United States and Britain.



It provides solutions to global leading companies such as digital creative content production and social media strategies, and digital marketing services. Retail and food items such as Tesco, Cols, Temper Seali, financial and telecommunication (ANZ Bank, Telstra, etc.) and fashion and beauty (Body Shop, Victoria Secret, Louis Vuitton, and L'Oreal) are some of Welcom's most representative clients.



With Welcom joining the new family, Innocean, which marks its 15th anniversary next year, is expected to be more resilient in preparing for a "second leap forward." It is predicted that acquisition of Welcom will also contribute to Innocean's future earnings Welcome has been recording double digits in annual growth rate of operating profit and others for the past three years.



Innocean expects, among other things, a synergy effect in the U.S., the world's largest advertising market. This is because Welcom, with its differentiated digital capabilities, is able to provide digital-based integrated services worldwide through global networks and collaboration with Innocean's global networks, which are mirrored by Innocean's U.S. Corporation (IWA) and Canvas Worldwide (CWWW).



"Welcome is expanding its business across the U.S. after Europe, Asia, Australia and New Zealand, and recently from Eastern New York to Central Florida and West Los Angeles," Innocean said. "Welcome's aggressive market expansion strategy will be more synergistic as Innocean has been consistent with its global strategy."
With the acquisition of Wellcome, the entire global network of Innocean has expanded to 20 countries, 28 strongholds and 2,700 executives and employees.


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