[INVEST] 두산밥캣, 북미 제로턴모어 사업 인수… 조경장비 시장 본격 진출/ Doosan Bobcat, take over North America's Zertonmore business... Full-scale entry into the landscape equipment market.
[INVEST] 두산밥캣, 북미 제로턴모어 사업 인수… 조경장비 시장 본격 진출/ Doosan Bobcat, take over North America's Zertonmore business... Full-scale entry into the landscape equipment market.
  • 문정원 기자
  • 승인 2019.12.03 10:44
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콤팩트 트랙터 출시에 이어 농업 및 조경 분야 확대 가속화
두산밥캣 참고사진.
두산밥캣 참고사진.

두산밥캣은 2일(미국 현지시간) 미국 조경장비 전문업체인 쉴러 그라운드 케어(Schiller Ground Care)社로부터 제로턴모어(ZTR Mower) 사업을 인수하는 계약을 체결했다고 3일 밝혔다.  인수 대상은 밥-캣(BOB-CAT), 스타이너(Steiner), 라이언(Ryan) 3개 브랜드며, 거래 규모는 8,200만 달러로 예상된다. 양사는 연내 딜 클로징을 마무리할 계획이다.

북미 제로턴모어 시장은 지난해 기준 연간 약 81만 대, 48억 달러 규모다. 최근 5년간 판매 대수가 연평균 7.8%  증가하는 등 안정적인 성장세를 보이고 있다.

두산밥캣은 높은 브랜드 인지도와 딜러 역량을 기반으로 조경장비 시장에서 조기 안착을 목표로 하고 있다. 이번 제로턴모어 사업 양수가 완료되면 제품과 판매망을 동시에 확보해 최근 출시한 콤팩트 트랙터와 함께 농업 및 조경 사업 확대를 가속화할 전망이다. 특히 두 제품에 대한 수요가 많은 미국 남∙서부 지역에서 딜러망을 확장하고, 기존 제품 판매도 확대할 계획이다.

두산밥캣 스캇성철박 사장은 “모어(Mower)는 조경 및 농업분야의 제품 경쟁력 강화를 위해 반드시 갖춰야 할 제품군으로, 이번 인수는 북미에서 사업영역 확대에 속도를 내는 계기가 될 것”이라며 “확보된 제품과 판매채널을 통해 인접시장으로 사업을 빠르게 확장해 기존사업과의 판매 시너지가 극대화될 수 있도록 역량을 집중하겠다”고 말했다.

[INVEST] Doosan Bobcat, take over North America's Zertonmore business... Full-scale entry into the landscape equipment market.

두산밥캣 참고사진.

Doosan Bobcat said Thursday that it has signed a contract to acquire the ZTR Mower business from Schiller Ground Care, a U.S. landscape equipment company. Subject to the acquisition are three brands, Bob-CAT, Steiner and Ryan, with the deal expected to be $82 million. Both companies plan to wrap up the closing of the deal by the end of this year.

As of last year, the North American market for zero-tonmore was about 810,000 units and $4.8 billion. It has been showing stable growth in sales over the past five years, with the number of sales rising 7.8 percent annually.

Based on its high brand recognition and dealer capabilities, Doosan Bobcat aims to secure early settlement in the landscape equipment market. Once the transfer of the zero-tonmore business is completed, the company is expected to secure both products and sales networks at the same time, accelerating the expansion of its agricultural and landscape businesses along with its recently released compact tractors. In particular, the company plans to expand its dealer network in the southern and western regions of the U.S., where demand for the two products is high, and expand sales of existing products.

"Mower is a must-have product line for strengthening competitiveness in landscape and agriculture, and this acquisition will serve as an opportunity to speed up expansion of business areas in North America," said CEO Scott Sung-chul of Doosan Bobcat. "We will focus our capabilities to maximize sales synergies with existing businesses by rapidly expanding our business into adjacent markets through secured products and sales channels."


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