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[Hidden Champion] 향균, 탈취 기능 탑재 프리미엄 생리대 '사임당'/ Premium sanitary pad 'Saimdang' with deodorant function
[Hidden Champion] 향균, 탈취 기능 탑재 프리미엄 생리대 '사임당'/ Premium sanitary pad 'Saimdang' with deodorant function
  • 박가희 기자
  • 승인 2020.03.18 17:38
  • 댓글 0
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㈜라츠알엔피, 전세계에 고품질 한국 생리대 수출
라츠엔알피 강동걸 대표.
라츠엔알피 강동걸 대표.

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

대기업 상품이 국내 시장의 90% 이상을 차지하고 있는 생리대 시장에 소비자 니즈를 반영한 차별화된 프리미엄 제품으로 도전장을 낸 중소기업이 있어 주목된다. 국내의 품질 좋은 제품을 발굴해 해외에 수출하는 무역업을 영위하다가, 글로벌 시장에서 국내산 생리대의 수요를 관측하고 직접 프리미엄 생리대 브랜드 '사임당'을 론칭한 (주)라츠알엔피(대표 강동걸)이다.

# 로하스 인증 순면 사용, '향균' '탈취' 기능 탑재한 생리대
라츠알엔피가 자사 브랜드 사임당을 통해 선보이고 있는 주력 제품은 순면 프리미엄 생리대 라인이다. 이 제품은 키토산의 항균 탈취 작용이 뛰어난 기능성 생리대로 생리대 공인 시험기관에서 항균과 탈취 기능 99% 이상의 시험 성적서를 받았다. 또한 로하스 인증 순면 100%로 커버를 만들어 자극이 거의 없는 순한 생리대다. 또한 1mm의 얇은 두께임에도 불구하고 7단계 구조로 흡수성과 역류 방지성 및 통기성을 강화하여 편안한 착용감과 생리대의 기본 기능을 강화한 것이 특징이다. 비닐 재질이 아닌 알루미늄 재질의 외포장지와 접착식 입구로 쓰다 남은 생리대를 안전하고 편리하게 보관이 가능하고 개별포장의 완전 밀봉 때문에 생리대를 먼지, 습기, 벌레 등의 위험에서 안전하게 보관할 수 있다.

강 대표는 "전세계적으로 생리대의 중요성을 인식하는 소비자들이 늘어나고 있어서 다른 제품과 차별화된 특징이있는 고품질의 생리대를 기존의 프리미엄 생리대보다 낮은 가격에 공급할 수 있다면 승산이 있을 것이라 판단했고 고품질의 안전한 생리대를 만들기 위해 연구와 개발을 시작했다."라며 "저희 생리대에는 화학성분 검출시험과 피부자극 테스트를 거쳐서 통과한 로하스 인증마크를 획득한 로하스 순면을 사용하고 있다."고 말했다.

사임당 주요 제품.
사임당 주요 제품.

# 대기업 제품 이상의 품질력 자신...입소문 타고 판로확대
라츠알엔피 사임당 브랜드의 경쟁력은 기능성을 갖춘 품질력이다. 생리대 착용시의 생리대 내부의 온도와 습도는 세균번식에 알맞은 환경이 되는데, 사임당 생리대는 실질적인 항균과 탈취 기능이 있는 기능성 생리대로 일회용 생리대의 이러한 약점을 보완할 수 있다는 것이 회사측 설명이다.

실제 제품 출시 후 안전한 생리대로 입소문이 나기 시작했고 매출이 빠르게 증가하고 있다. 지난 2017년 온라인 판매를 시작으로 2018년에는 오프라인에도 진출해 신세계백화점 면세점본점과 행복한백화점에 입점했고 지난해부터는 까다로운 홈쇼핑의 QC를 통과해 공영홈쇼핑, CJ오쇼핑, 홈앤쇼핑에 입점하는 성과를 올렸다.

수출에서도 성과가 나고 있다. 지난 6월에 미국으로 첫 수출을 시작해 테스트 마케팅을 전개할 결과 좋은 반응을 얻어 최근 오더를 다시 수주했다. 특히 베트남시장에도 첫발을 내딛게 되어 베트남 남사이공점 입점계약을 체결해 입점 절차를 진행 중이다.

주몽 재활원 생리대 기부행사.
주몽 재활원 생리대 기부행사.

# 해외 수출에 박차, Made in Korea 생리대 위상 높일 것
라츠알엔피는 미국과 베트남 시장 진출을 발판 삼아 해외 수출에 박차를 가한다는 계획이다. 아울러 국내 소비자와의 접점 확대하고 인지도 확대를 위한 다양한 오프라인 이벤트 개최와 더불어 사임당 브랜드 론칭 이후 꾸준히 진행하고 있는 기부행사 개최에도 적극 나선다는 방침이다.

강 대표는 "현재 중국, 일본, 말레이시아 등의 국가와 제품 수출관련 논의를 진행하고 있으며 내년에는 사임당 생리대를 조금 더 많은 국가에 수출해 메이드인 코리아 생리대의 위상을 높이고 싶다."라며 "소비자와 직접 소통하는 기회를 마련하고 사임당 생리대를 통해 사회에도 직간접적으로 좋은 영향을 주는 라츠알엔피가 될 수 있도록 노력하겠다."고 말했다.

[Hidden Champion] Premium sanitary pad 'Saimdang' with deodorant function

사임당 주요 제품.

Various support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to promote the Seoul city government's policies for promoting industrial development and fostering small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they serve as incubators for small and medium-sized startups within the government. The Seoul Industrial Promotion Agency's support projects, which offer a variety of services, including startups, distribution, education, content, patents and R&D, with the key aim of creating good jobs, are said to be the foundation for small and medium start-ups to become "strong companies." As a result, SBA (Seoul Industrial Promotion Agency) and digital economic newspaper Business Report will publish success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through SBA's support business.

Industries are paying keen attention to the sanitary pad market, where products from large companies account for more than 90 percent of the domestic market, as small and medium-sized companies are challenged with differentiated premium products that reflect consumer needs. This is LOTS R&P (CEO Kang Dong-gul) which led a trade business that found quality products in Korea and exported them overseas, and introduced premium sanitary pad brand Saimdang directly after observing the demand of Korea.

Its main product that is being introduced through its brand Saimdang is its pure cotton premium sanitary pad line. This product is a functional sanitary pad that has excellent anti-bacterial deodorization of kitosan, and has received a test report of 99 percent or more of its antibacterial and deodorizing functions from a sanitary pad authorized test institution. It is also a mild sanitary pad with 100 percent Rojas-certified surface and little stimulation. It is also characterized by a seven-stage structure that enhances absorbability, reflux prevention and ventilation, despite being 1mm thin, to enhance the basic functions of comfortable wearing and sanitary pads. It is safe and convenient to store the remaining sanitary pads, which are not plastic materials, as well as adhesive entrances, and because of the complete sealing of individual packages, the sanitary pads can be safely stored in danger such as dust, moisture, and worms.

"As a growing number of consumers around the world recognize the importance of sanitary pads, we decided that if we can supply high-quality sanitary pads with differentiated features at lower prices than conventional premium sanitary pads, and we started research and development to create high-quality, safe sanitary pads," Kang said. "We use Rohas-certified noodles that have been passed through chemical and skin stimulation tests."

The competitive edge of the LOTS R&P Saimdang brand is its functional quality. The temperature and humidity inside the sanitary pad when wearing it are suitable for bacterial reproduction, which the company explains can compensate for this weakness of disposable sanitary pads with functional sanitary pads with deodorant functions.

After actual product release, word of mouth has started to become a safe sanitary pad and sales are rapidly increasing. Starting with its online sales in 2017, it went offline in 2018 and entered Shinsegae Department Store's duty-free headquarters and Happy Department Store. Since last year, it passed the tricky home shopping's QC to gain access to public home shopping, CJ O Shopping and Home & Shopping.

Exports are also making progress. It started its first export to the U.S. in June and received positive responses as a result of launching a test marketing campaign, which recently won another order. In particular, the Vietnamese market has also taken its first step, and the Vietnamese company has signed a contract to open a branch in NamSai Technical Store in Vietnam and is currently in the process of entering the Vietnamese market.

It is planning to step up its overseas shipments by making inroads into the U.S. and Vietnamese markets. In addition, the company plans to hold various offline events to expand contacts with domestic consumers and increase awareness, as well as hold donation events that have been held steadily since the launch of the Saimdang brand.

"We are currently discussing product exports with countries such as China, Japan and Malaysia, and we hope to increase the status of Korea's sanitary pads next year by sending them to more countries," Kang said. "We will try to provide opportunities to communicate directly with consumers and to make them a "LOTS R&P" that directly or indirectly affects society through the sanitary


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