[Company Analysis] 디톡스 케어 화장품 브랜드 '스킨바이블'/ Detox Care Cosmetics brand Skinbable
[Company Analysis] 디톡스 케어 화장품 브랜드 '스킨바이블'/ Detox Care Cosmetics brand Skinbable
  • 이승진 기자
  • 승인 2019.12.30 07:05
  • 댓글 0
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시어니스트, '하이드록시 아파타이트’ 적용으로 노폐물 흡착력 높여
시어니스트 스킨바이블
시어니스트 스킨바이블

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

최근 미세먼지 등 대기오염으로 인한 피부트러블을 호소하는 이들이 늘고 있는 가운데 피부에 붙은 노폐물을 깨끗하게 비워내는 것에 초점을 맞춘 화장품 브랜드를 선보이고 있는 기업이 있어 주목된다. 화장품 업계에서 10년의 이상 제조, 유통, 마케팅 업무 커리어를 갖고 있는 이미란 대표가 지난 2016년 설립한 화장품 회사 시어니스트다. 회사 설립 이후 신생아도 사용이 가능한 유기농 스킨케어 브랜드 '시어니스트 베이비'를 론칭했던 시어니스트는 올해 디톡스 케어 화장품 브랜드 '스킨바이블'을 새롭게 선보이며 국내외 유통채널 확대에 박차를 가하고 있다.

# 디톡스 케어 브랜드 '스킨바이블'
시어니스트가 올해 야심차게 론칭한 '스킨바이블'은 좋은 성분을 피부에 바르는 것에만 중점을 두고 있는 기존 화장품 컨셉의 접근방식과 달리 피부의 유해한 성분을 제거하는 디톡스 케어 개념의 화장품 브랜드다. 스킨바이블의 론칭은 20~30대의 수부지 피부(수분이 부족한 지성피부)의 원인은 10대의 자극적인 여드름 케어와 환경오염, 건조한 현대의 환경 때문에 피부복원력이 좋은 20~30대에는 좋은 성분을 바르는 것보다 트러블의 원인인 피부의 노폐물을 깨끗하게 제거하는 것이 효과적이라는 연구 결과가 바탕이 됐다는 설명이다.

스킨바이블의 주요 원료 ‘하이드록시 아파타이트’는 인공뼈 성분으로 인체에 무해하며 미세먼지, 피지, 바이러스 등을 흡착하는 능력이 뛰어나다. 이 때문에 눈에 보이지 않는 미세한 노폐물까지 모두 흡착해 피부 손상 없이 제거하므로 피부의 트러블 요인을 제거하고 장시간 사용 시 피부가 민감해지거나 건조해지지 않는 장점이 있다. 스킨바이블의 4가지 제품은 피부 노폐물 관리와 수분 공급으로 매끄러운 피부결을 선사하는 ▲클리어 HA 클렌징폼 ▲클리어 HA 필오프팩 ▲클리어 버블 토너 ▲클리어 하이드로 앰플로 구성됐다.

시어니스트 스킨바이블 주요 제품.
시어니스트 스킨바이블 주요 제품.

이 대표는  “20대 중후반이 되었어도 여드름과 민감해진 피부로 고민하는 많은 고객의 사례를 통해, 고기능성 영양 공급 중심의 케어보다 피부 트러블의 수많은 원인을 하나씩 단계별로 제거, 트러블 방지와 개선에 초점을 맞춘 디톡스 프로그램 ‘스킨바이블’을 통해 칙칙하고 트러블 많은 수부지 피부에 활력을 되찾는데 도움이 되길 바란다.”고 말했다.

# 기업부설연구소 운영, 차별화된 원료 제품 선보여
시어니스트의 경쟁력은 짧은 업력에도 기업부설연구소를 운영하며 차별화된 제품개발에 적극 나서고 있다는 것이다. 시어니스트가 첫번째 브랜드로 론칭했던 영유아 전문 화장품 브랜드도 유기농 성분의 안전한 화장품으로 유명세를 탔으며, 스킨바이블에 함유되는 기능성 미네랄 성분인 ‘하이드록시 아파타이트’는 유해성분에 대한 강력한 흡착력을 인정받아 특허를 받은 원료이기도 하다. 피부 디톡스 프로그램 '스킨바이블' 4종은 지난 11월 와디즈를 통해 2주동안 리워드 목표금액의 “1400%” 달성하는 성과를 내기도 했다.

시어니스트 주요 인증.
시어니스트 주요 인증.

# 유통채널 확대 박차, 진정성 있는 뷰티 브랜드 될 것
시어니스트는 스킨바이블과 시어니스트 베이비의 신규 브랜드 Orgabebe 등의 유통 채널 확대에 적극 나선다는 계획이다. 이를 위해 Orgabebe의 중국 위생 인증 진행과 함께  오프라인으로 유통채널을 확대하는 한편 신제품 스킨바이블의 국내 유통체널 안정 및 수출에도 박차를 가할 방침이다.

이 대표는 "처음이나 지금이나 변하지 않는 것은 단 한가지다. '진정성이 전달되는 뷰티 브랜드' 를 공유하는 것이다."라며 "시각적으로 고객을 현혹하고 판매하는 제품들이 난무하지만 오랫동안 사랑받는 브랜드는 진정성 있는 제품이라고 지금도 생각하고 실천하고 있다. 제품을 개발하는 과정을 공유하고 함께 만드는 뷰티 브랜드로 성장하고 싶다."고 포부를 밝혔다.

[Company Analysis] Detox Care Cosmetics brand Skinbable

시어니스트 스킨바이블 세트.

Various support projects by the Seoul Development Institute (SBA), which was established to effectively promote the city's policies for promoting industries and fostering small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention by playing the role of incubating small and medium-sized startups in the government. The support projects by the Seoul Development Institute, which provides various services such as start-ups, distribution, education, content, patents and R&D with the key goal of creating good jobs, are considered to be the foundation for small and medium-sized startups to leap into "strong and small businesses." In response, the Seoul Development Institute (SBA) and the Digital Economic Daily (Business Report) will publish a series of success stories of many small and medium start-ups that succeeded through the benefit of the SBA’s support projects as special articles.

Amid the recent growing number of people complaining of skin problems caused by fine dust and other air pollution, some companies are introducing cosmetics brands that focus on emptying waste cleanly on their skin. Lee Mi-ran, who has more than 10 years of manufacturing, distribution and marketing career in the cosmetics industry, is a SHEHONEST at a cosmetics company established in 2016. Since the company's establishment, the SHEHONEST, who launched the organic skin care brand "SHEHONEST Baby," which is also available for newborns, has been stepping up efforts to expand distribution channels at home and abroad by introducing a new detox care cosmetics brand "Skinbible" this year.

The "Skinbibble," launched ambitiously this year by the SHEHONEST, is a cosmetics brand with a detox care concept that removes harmful ingredients from the skin, unlike the existing cosmetic concept’s approach, which focuses only on applying good ingredients to the skin. The launch of skin-bibble is based on a study that found that it is more effective to clean away old waste from the skin, which is the cause of trouble, than to apply good ingredients in those in their 20s and 30s because of the irritating acne care of teenagers, environmental pollution and dry modern environment.

The skin-bibble’s main ingredient, "hydroxy-apatite," is an artificial bone-free substance and has excellent ability to absorb fine dust, sebum and viruses. Due to this reason, the skin can be removed without damaging the skin by adsorbing all invisible waste materials and thus the skin can become more sensitive or dry when used for a long period of time. The four products of skin-bibble consist of Clear HA cleansing foam ▲Clear HA fill-off pack ▲Clear bubble toner ▲Clear hydro ampoule that provides smooth skin texture through skin waste management and water supply.

"Through many customers who are worried about acne and sensitive skin even when they are in their mid to late 20s, we hope to eliminate numerous causes of skin troubles one by one rather than care focused on high-performance nutrition, helping them regain vitality to their dull, troubled, rich skin through the detox program ‘Skinbible’ that focuses on preventing and improving problems," Lee said.

The competitiveness of the poet is that despite his short work, he is actively engaged in the development of differentiated products by running a research institute for the establishment of companies. The infant and infant cosmetics brand, which was launched by the Searsist as its first brand, has also become famous for its safe cosmetics of organic ingredients, while "hydroxyapatite," a functional mineral ingredient in skin-bible, is a patented ingredient in recognition of its strong adsorption against harmful ingredients. Four skin detox programs, "Skinbible," achieved a two-week "1400%" return target through Wadiz in November.

The SHEHONEST plans to actively expand distribution channels for skinbible and its new brand Organabe. To that end, the company will expand its distribution channels offline along with the process of Organabe's hygiene certification to China, while also stepping up efforts to stabilize the new skin-bibble's distribution channel in South Korea and export its new products.

There is only one thing that does not change for the first time or now. We share a "beauty brand where sincerity is conveyed," he said, adding, "Although there are a lot of products that mislead and sell customers visually, I still think and practice that a brand that is loved for a long time is a genuine product." I want to grow into a beauty brand that shares the process of developing products and makes them together.He expressed his aspiration.


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