[Company Analysis] 아시아 연결하는 K-beauty 큐레이션 커머스 '달팩토리'/ K-beauty curation commerce to Asia 'Dalfactory'
[Company Analysis] 아시아 연결하는 K-beauty 큐레이션 커머스 '달팩토리'/ K-beauty curation commerce to Asia 'Dalfactory'
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.12.30 14:39
  • 댓글 0
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유망 K-beauty 제품 큐레이션, 해외 현지 유통채널과 온라인 커머스로 연결
달팩토리가 대만의 CH30 싼리미디어 그룹과 공동으로 제작 방영하는 대만 최초의 K-뷰티 정보 전문 프로그램 '부탁해요 여신님'.
달팩토리가 대만의 CH30 싼리미디어 그룹과 공동으로 제작 방영하는 대만 최초의 K-뷰티 정보 전문 프로그램 '부탁해요 여신님'.

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

한류를 바탕으로 높은 수준의 제품력을 앞세운 K-beauty 제품들이 글로벌 시장에서 위상이 높아지고 있다. 하지만 여전히 글로벌 시장으로의 판로를 찾지 못하고 있는 한국의 경쟁력 있는 K-beauty 제품들이 많은 것도 사실이다.

MBC PD 출신인 민병선 대표가 지난 2018년 설립한 달팩토리는 한국의 경쟁력 있는 제품을 미디어 컨텐츠로 재생산해 아시아 20억 인구에게 효과적으로 연결하는 큐레이션 커머스 플랫폼이다. 달팩토리는 최근 대만의 CH30 싼리미디어 그룹과 공동으로 제작 방영하는 대만 최초의 K-뷰티 정보 전문 프로그램 '부탁해요 여신님'을 공급하는 계약 체결을 성사시켜 주목받고 있다.

# 유망 K-beauty 제품 큐레이션, 해외 현지 유통채널과 온라인 커머스로 연결
달팩토리의 주력 비즈니스모델은 국내 유망한 K-beauty 제품을 큐레이션해 TV컨텐츠를 제작, 소비자와 직접 커뮤니케이션하고 현지의 유통채널과 온라인 커머스로 판매하는 형태다. 소싱부터 브랜딩, 광고, 유통 과정을 일체화해 수익을 극대화할 수 있는 비즈니스 모델이라는 설명이다.

자료=달팩토리
자료=달팩토리

아시아 20억 인구 시장을 타겟 시장으로 하고 있는 달팩토리는 지난해 대만의 유력한 미디어 그룹과 공동으로 제작하는 K-beauty 프로그램 '부탁해요 여신님'에 대한 컨텐츠 공급계약을 성사시켰다. 이 프로그램은 대만 현지 K-뷰티 정보 프로그램이면서 연예인 관찰 포멧 및 화장품 성분 실험 컨셉으로도 대만 최초여서 많은 시청자들과 소비자들의 관심을 받고 있다. 현지 방송국측에서도 대대적인 홍보를 진행 중이다. 아울러 현지의 유망 리테일 체인을 통한 On/OFF LINE 동시 유통 추진과 함께 당사 자사몰을 통한 판매 역시 진행 중에 있다.

달팩토리는 자체 개발한 화장품도 선보이고 있다. 진셀팜과 공동개발한 클렌징패드 '어나더브라이트'는 부레옥잠, 국화, 사해 머드 추출물 등 EWG 안전등급을 충족시킨 천연성분으로만 만들어졌으며 한국 피부과학연구원에서 20개 제품을 대상으로 진행한 클렌징 제품군 세정력 테스트와 소비자 대상 블라인드 테스트에서 모두 1위를 차지했다. 또한 서울우수상품에도 선정됐다.

Shopee 브랜드관 (달나라).
Shopee 브랜드관 (달나라).

# 20억 아시아 시장으로 큐레이션 커머스 모델 확장
달팩토리는 대만에서의 사업 성공을 교두보로 홍콩, 태국, 베트남, 말레이시아 등 동남아 시장을 타겟으로 사업을 확장할 계획이다. 또한 향후에는 현지 진출 시장에서의 당사 자체 브랜드 상품을 개발 판매하는 한편 K-Beauty제품과 더불어 한국의 생활용품 전반으로 취급품목을 확대한다는 방침이다.

민병선 대표는 "K-beauty의 우수한 제품력을 널리 알리려고 한다. 핵심 전략은 미디어 매체와 컨텐츠의 폭발성을 함께 한다는 것이다."라며" 대만을 시작으로 해 아시아를 넘어서는 지역의 한계를 극복하려고 한다."고 포부를 밝혔다.

[Company Analysis] K-beauty curation commerce to Asia 'Dalfactory'

달팩토리가 대만의 CH30 싼리미디어 그룹과 공동으로 제작 방영하는 대만 최초의 K-뷰티 정보 전문 프로그램 '부탁해요 여신님'.

Various support projects by the Seoul Development Institute (SBA), which was established to effectively promote the city's policies for promoting industries and fostering small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention by playing the role of incubating small and medium-sized startups in the government. The support projects by the Seoul Development Institute, which provides various services such as start-ups, distribution, education, content, patents and R&D with the key goal of creating good jobs, are considered to be the foundation for small and medium-sized startups to leap into "strong and small businesses." In response, the Seoul Development Institute (SBA) and the Digital Economic Daily (Business Report) will publish a series of success stories of many small and medium start-ups that succeeded through the benefit of the SBA’s support projects as special articles.

K-beauty products, which are based on the Korean Wave and have a high level of product power, are gaining status in the global market. However, it is also true that there are many competitive K-beauty products in Korea that are still unable to find a market for the global market.

Founded in 2018 by Min Byung-sun, a former MBC producer, the Dalfactory is a curation commerce platform that reproduces Korea’s competitive products with media content and effectively connects them to Asia’s 2 billion people. Dalfactory is drawing attention for its recent signing of a contract to supply Taiwan's first K-beauty information program, "Please Goddess Goddess," which will be jointly produced and aired with Taiwan's CH30 Sanri Media Group.

Dalfactory’s main business model is the form of curating promising K-beauty products in Korea, producing TV content, communicating directly with consumers and selling them as distribution channels and online commerce there. It explains that it is a business model that can maximize profits by integrating the process of branding, advertising and distribution from sourcing.

Dalpaktori, which has Asia's 2 billion population market as its target market, clinched a contract last year to supply content for the K-beauty program "Please Goddess Goddess" jointly produced with Taiwan's leading media group. The program is also Taiwan's first concept of a local K-beauty information program as well as a concept of experimenting with celebrity observation formets and cosmetics ingredients, drawing the attention of many viewers and consumers. Local broadcasting stations are also conducting a massive promotion. In addition, sales through our own market are also underway, along with the simultaneous distribution of On/Off LINE through the local promising retail chain.

Dalfactory is also showcasing its own cosmetics. The cleansing pad "Aderbrite," co-developed with Jinsell Farm, was made only with natural ingredients that met EWG safety ratings, such as buleokjam, chrysanthemum and Dead Sea mud extract, and topped both the cleansing product’s tax strength test and the consumer blind test conducted by the Korea Institute of Dermatology on 20 products. It was also selected as the SBA’s Seoul Superior Prize.

Dalfactory plans to expand its business to target Southeast Asian markets such as Hong Kong, Thailand, Vietnam and Malaysia as a bridgehead to its business success in Taiwan. In the future, the company plans to develop and sell its own brand products in the local market, while expanding its handling of Korean household goods along with K-Beauty products.

Chairman Min Byung-sun said, "We are trying to publicize K-beauty's excellent product power. The key strategy is to share the explosive nature of media and content," he said, adding that he seeks to overcome the limitations of regions beyond Asia by starting with Taiwan.He expressed his aspiration.


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