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[M&A] M&A 매물 중식 프랜차이즈 홀리차우 외식업계 관심 'UP' / [M&A] M&A Sales Chinese Franchise Holeechow Food Industry Interest 'UP'
[M&A] M&A 매물 중식 프랜차이즈 홀리차우 외식업계 관심 'UP' / [M&A] M&A Sales Chinese Franchise Holeechow Food Industry Interest 'UP'
  • 윤영주 기자
  • 승인 2020.04.27 00:28
  • 댓글 0
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[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.

 

미국식 중식 레스토랑 '홀리차우'가 인수합병(M&A) 시장의 매물로 나왔다. 홀리차우는 최근 프랜차이즈ERP연구소와 하나회계법인에게 매각 일체를 위임하는 매각주관사 계약을 체결했다.

계약에 앞서 홀리차우는 프랜차이즈M&A거래소와 경영 자문 계약을 체결한 바 있다. 자문 계약 체결 후 회사 가치를 극대화하기 위해 경영권 매각을 결정한 것으로 알려졌다. 프랜차이즈M&A거래소는 대기업을 비롯해 자산운용사 및 사모투자펀드(PEF)와 접촉하고 있는 것으로 알려져 있다.

홀리차우는 지속적인 메뉴 개발 끝에 현재 약 100여 가지에 달하는  메뉴들을 맛 볼 수 있어 연령과 성별을 불문하고 전 세대에 걸쳐 호응을 얻고 있는 중식 프랜차이즈 브랜드다. 대표 메뉴인 ‘머니백 덤플링스’와 ‘상하이 완탕 롤’과 ‘홀리즈 하우스 볶음밥’ 등은 딜리버리 품목으로도 인기를 끌고 있다.

홀리차우는 기존의 한국식 중식 및 정통 중국식이 아닌 국내 최초의 정통 미국식 중식 레스토랑이다. 애피타이저부터 기본적인 볶음밥, 육류까지 다양한 일품요리들을 차별화된 콘셉트를 선보여 왔다.

다채로운 메뉴들과 이전 중식 레스토랑에서 쉽게 맛 볼 수 없는 진정한 미국식 중식의 새로운 맛을 선보이면서 국내 유일의 아메리칸 차이니스 레스토랑으로 국내 미식가들의 입맛을 사로잡고 있다.

얼마 전까지만 해도 미국식 중식은 미국 TV방송과 미드를 통해 관심이 생긴 사람들, 또는 유학생활을 통해 경험해본 사람들만이 관심을 가졌던 분야였으나 소비자들의 성향과 식음료 문화의 변화와 홀리차우만의 차별화된 맛 제공을 통해 현재 핵심고객들의 재방문율이 상당히 높아지고 있다는 게 홀리차우 측의 설명이다.

홀리차우는 신용두 대표이사의 총 30년간 외국계 체인, 국내 대기업 특급호텔 총괄 및 CEO경험을 바탕으로 체계화된 인재 양성 시스템을 도입해 전 메뉴의 매뉴얼화를 구축해 전 매장의 맛을 표준화 시켰다.

홀리차우는 현재 서울 대표 상권에만 직영점 3개를 운영 중이다. 현재 홀리차우는 이태원점, 도곡점, 여의도점 총 3개의 직영점을 운영 중에 있으며, 통 매각 및 분할 매각의 일환으로 직영점을 가맹 전환하는 것도 고려하고 있다.

지난 20년 동안 가맹사업을 하지 않았지만 해외 마스터 프랜차이즈 사업권과 가맹점 사업 추진 및 배달형 샵인샵 매장, 가정간편식(HMR)사업도 적극 추진해 나갈 계획이다. 과거 오피니언리더나 얼리어답터들이 즐겼던 미국식 중식을 좀 더 다양한 고객층들이 맛보기 시작함에 따라 서울권과 경기권, 더 나아가 지방 핵심 상권에도 점포 확장을 계획 중이다.

M&A업계 관계자는 "홀리차우는 앞으로 직영점과 가맹점 확장 및 배달을 통한 가정간편식(HMR)사업이 결합된 ‘라이프스타일 플랫폼’으로 도약을 목표로 하고 있다”며 "성장에 한계를 느낀 외식업계 브랜드의 경우 홀리차우 인수는 상당한 시너지 효과로 이어질 가능성이 높을 것으로 보인다"고 말했다.

 

[M&A] M&A Sales Chinese Franchise Holeechow Food Industry Interest 'UP'

 

American-style Chinese restaurant Holeechow has been put up for sale in the M&A market. Holeechow recently signed a contract with the FranchiseERP Research Institute for the sale to Hana Accounting Corp.


Prior to the contract, Holeechow had signed a management advisory contract with the Franchise M&A Exchange. After signing the advisory contract, he reportedly decided to sell management rights to maximize the company's value. Franchise M&A exchanges are known to be in contact with large companies as well as asset managers and private equity funds.


Holeechow is a Chinese franchise brand that has been receiving favorable responses across all generations, regardless of age and gender, as it can now taste about 100 different menus after continuous menu development. Its signature menus, "Money Bag Dumplings," "Shanghai Wantang Roll" and "Holeechow House Fried Rice," are also popular as delivery items.

Holichaw is the first authentic American-style Chinese restaurant in Korea, not the traditional Korean-style Chinese and authentic Chinese From appetizers to basic fried rice and meat, the company has been introducing differentiated concepts for a variety of best dishes.

Introducing colorful menus and a new taste of authentic American Chinese that cannot be easily tasted in previous Chinese restaurants, the country's only American Chinese restaurant is captivating the taste buds of local gourmets.

Not long ago, American-style Chinese food was an area that only interested people or those who have experienced it through U.S. TV broadcasting and American TV programs, or through studying abroad, but the rate of return visits by key customers is increasing significantly due to changes in consumers' propensity, food and beverage culture, and the unique taste of Holeechow, according to Holechow.

Holeechow has standardized the taste of all stores by establishing a manual for all menus by introducing a system for training human resources based on CEO Shin Yong-doo's experience in foreign chains, the general manager of luxury hotels at large Korean companies and CEOs for a total of 30 years.

Holeechow currently operates three direct-run stores only in Seoul's flagship commercial districts. Currently, Holeechow is operating a total of three direct stores -- Itaewon, Dogok and Yeouido -- and is also considering switching its direct stores to a franchise as part of the whole sale and split sale.


Although it has not been engaged in franchise business for the past 20 years, it plans to actively pursue overseas master franchise business rights and franchise business, shop-in-shop stores for delivery, and HMR (Home Meal Replacement) projects. As more diverse customers begin to taste American-style Chinese food, which was enjoyed by opinion leaders and early adopters in the past, the company is also planning to expand its stores in Seoul, Gyeonggi Province and even key local commercial districts.


An M&A industry source said, "Holeechow aims to leap forward as a 'lifestyle platform' that combines the Home Meal Replacement (HMR) business through the expansion and delivery of direct stores and franchises. In the case of restaurant brands that feel limited in growth, the acquisition of Holeechow is likely to lead to a significant synergy effect."


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