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[M&A] 에프앤리퍼블릭, 색조 전문 브랜드 ‘아이노아이원’ 인수 / [M&A] Fnrepublic, take over 'Iknowione', a specialized color brand
[M&A] 에프앤리퍼블릭, 색조 전문 브랜드 ‘아이노아이원’ 인수 / [M&A] Fnrepublic, take over 'Iknowione', a specialized color brand
  • 윤영주 기자
  • 승인 2020.08.13 15:24
  • 댓글 0
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[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.

 

에프앤리퍼블릭이 제이준코스메틱의 색조 전문 브랜드 ‘아이노아이원'을 인수한다고 13일 밝혔다. 에프앤리퍼블릭은 중국 유통 플랫폼 전문 기업 중 코스메틱 브랜드를 선보이고 있는 기업이다. 아이노아이원 인수를 통해 변화와 도약 두마리 도끼를 잡을 계획이다.

최근 코스메틱 시장은 불필요한 스킨케어를 최소화한 ‘스킵케어’(Skip-care)가 트렌드로 떠오르면서 바쁜 현대인의 메이크업 시간을 단축해 주기 위한 멀티 뷰티 아이템이 2030 여성층에서 인기다.

에프앤리버블릭에 따르면 아이노아이원은 간단한 터치만으로 효과적인 컬러를 표현할 수 있는 미니멀 메이크업 콘셉트의 ‘아이 니드 유 쿠션’과 세정력이 뛰어난 ‘아이 위시 클렌징 워터’가 대표적인 제품이다. 브랜드 인수를 통해 아이노아이원의 주 고객인 20~30대 젊은 소비자들을 흡수해 에프앤리퍼블릭의 소비층을 확장하고 브랜드 인지도를 확대하는 견인차 역할을 할 것으로 기대하고 있다.

에프앤리퍼블릭 측은 “인수를 통해 K뷰티와 K패션 전문 중국 유통 마케팅 플랫폼 기업에서 코스메틱 브랜드 기업으로 도약하는 계기가 될 것”이라며 “중국에서 온·오프라인 유통망 구축 경험과 소셜미디어를 통한 온라인 채널 운영 노하우를 바탕으로 국내에서도 온라인 마케팅에 역량을 집중할 계획이다”고 말했다.

이어 “차별화된 용기 디자인과 합리적인 가격 등을 바탕으로 국내 메이크업 스킨케어 시장 공략에 박차를 가할 것"이라며 “최근 뷰티 트렌드인 스킵케어의 선두주자로 합리적인 가격대와 감성적 만족을 얻을 수 있는 가성비와 가심비를 갖춘 브랜드로 키워나갈 예정”이라고 밝혔다.

 

[M&A] Fnrepublic, take over 'Iknowione', a specialized color brand

 

Fnrepublic announced on the 13th that it will acquire "Iknowione," a specialized color brand of Jjun Cosmetics. Among companies specializing in Chinese distribution platforms, Fnrepublic is a company that is introducing a cosmetic brand. Through the acquisition of Iknowione, the company plans to catch two axes of change and leap forward.


As "Skip-care," which minimizes unnecessary skincare, has emerged as a trend in the recent cosmetics market, multi-beauty items to shorten makeup time for busy modern people are popular among women in their 20s and 30s.

According to Fnrepublic, Iknowione is a minimal makeup concept "I Need You Cushion" that can express effective colors with just a simple touch, and "I Wish Cleansing Water," which has excellent cleaning power, are representative products. Through the acquisition of the brand, it is expected to absorb young consumers in their 20s and 30s, the main client of Iknowione, to serve as a driving force to expand the consumer base of Fnrepublic and expand brand awareness.

"Through the acquisition, it will serve as an opportunity for K-beauty and K-fashion specialized Chinese distribution and marketing platform companies to become Cosmetic brand companies," said Fnrepublic. "We plan to focus our capabilities on online marketing in Korea based on our experience in establishing online and offline distribution networks in China and know-how in operating online channels through social media."


"Based on differentiated container design and reasonable prices, we will step up efforts to tap into the domestic makeup skincare market," he said. "We are a leader in the recent beauty trend, Skip Care, and we will grow it into a brand with cost-effectiveness and cost-effectiveness that can achieve reasonable price and emotional satisfaction."


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