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[M&A] 벙글, 마케팅 인텔리전스 플랫폼 '알고리프트' 인수 / [M&A] Vungle, Acquisition of Marketing Intelligence Platform 'AlgoLift'
[M&A] 벙글, 마케팅 인텔리전스 플랫폼 '알고리프트' 인수 / [M&A] Vungle, Acquisition of Marketing Intelligence Platform 'AlgoLift'
  • 윤영주 기자
  • 승인 2020.10.19 18:01
  • 댓글 0
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[사진 = 벙글 회사 홈페이지 캡처]
[사진 = 벙글 회사 홈페이지 캡처]

 

글로벌 기업 벙글이 모바일 광고주를 위한 생애주기가치(LTV) 기반의 사용자 확보(UA) 플랫폼인 알고리프트(AlgoLift)를 인수했다고 19일 밝혔다.

벙글은 알고리프트 인수를 통해 머신러닝 기반 마케팅 최적화 기술을 서비스한다는 계획이다. 알고리프트가 보유한 업계 선도적인 알고리즘과 최적화 기술이 ‘벙글’의 혁신적인 글로벌 광고 네트워크에 추가, 광고주들에게 LTV 및 광고비 대비 매출액(ROAS) 등의 퍼포먼스 지표를 최적화할 수 있는 정보를 제공한다는 것을 목표로 하고 있다.


제레미 본디 벙글 COO는 “알고리프트의 독점적인 기술과 탁월한 팀 역량을 통해 혁신을 가속화하고 플랫폼의 범위를 확장해 나갈 것이며 이로써 앱 개발자와 광고주들은 완벽하게 새로운 차원의 UA 규모와 퍼포먼스를 기대할 수 있게 됐다”고 말했다.


벙글에 따르면 알고리프트는 잼시티(Jam City), 테이크투 인터렉티브(Take-Two Interactive), 디지트(Digit), 헤드스페이스(Headspace) 등 게임 및 비게임 앱 개발사를 위한 ROAS 최적화 엔진이다. 알고리프트의 예측 LTV 모델링과 자동화 툴을 이용해 UA를 확장하는 동시에 ROAS를 최대 150%까지 향상시킬 수 있다.

상황 데이터(Contextual data)를 사용하여 광고주들의 최적화 바잉이 가능한 자동화 솔루션 및 익명 데이터를 활용하여 향후 iOS의 개인정보 정책 변경에 대비한 솔루션을 제공이 가능하다.


마틴 프라이스 벙글 부사장은 “알고리프트 인수를 통해 고급 머신 자동화 기술과 상황 타겟팅 권장사항 제공을 통해 글로벌 광고주의 캠페인 확장을 돕고 실시간 최적화를 개선해 프로세스를 보다 간소화할 수 있게 될 것”이라며, “알고리프트의 기술을 벙글 광고에 통합해 ROAS와 같은 지표를 고객이 참고하여 미디어 바잉을 할 수 있도록 하는 개인정보 보호 중심의 자동화된 솔루션을 제공할 수 있을 것”이라고 말했다.

 

[M&A] Vungle, Acquisition of Marketing Intelligence Platform 'AlgoLift'

 

Global company Vungle announced on the 19th that it has acquired AlgoLift, a life-cycle value (LTV)-based user acquisition platform for mobile advertisers.


Vungle plans to service machine learning-based marketing optimization technology through the acquisition of AlgoLift. AlgoLift's industry-leading algorithms and optimization technologies add to the innovative global advertising network of 'Vungle' and aim to provide advertisers with information that can optimize performance indicators such as LTV and revenue-to-advertisement (ROAS).



"With AlgoLift's exclusive technology and outstanding team capabilities, we will accelerate innovation and expand the scope of the platform, allowing app developers and advertisers to expect a completely new level of UA size and performance," said Jeremy Bondi Vungle COO.



According to Vungle, AlgoLift is an ROAS optimization engine for game and non-game app developers such as Jam City, Take-Two Interactive, Digit and Headspace. AlgoLift's predictive LTV modeling and automation tools can scale UA while improving ROAS by up to 150%.


Using contextual data, it is possible to provide solutions for future changes in iOS's personal information policy by utilizing automation solutions and anonymous data that can be optimized by advertisers.



"By acquiring AlgoLift, we will be able to help global advertisers expand their campaigns and improve real-time optimization to further streamline processes," said Vice President Martin Price Vungle. "By integrating AlgoLift's technology into Vungle ads, we will be able to provide automated, privacy-oriented solutions that allow customers to view indicators such as ROAS for media banging."


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