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[M&A] 농심, LoL 프로게임단 팀다이나믹스 인수…e스포츠 마케팅 박차 / [M&A] Nongshim, take over Team Dynamics of the LoL professional game team...eSports Marketing Park Cha
[M&A] 농심, LoL 프로게임단 팀다이나믹스 인수…e스포츠 마케팅 박차 / [M&A] Nongshim, take over Team Dynamics of the LoL professional game team...eSports Marketing Park Cha
  • 윤영주 기자
  • 승인 2020.11.03 18:25
  • 댓글 0
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농심-팀다이나믹스 인수계약 체결 (농심 박준 대표이사 - 팀다이나믹스 오지환 대표이사)
농심-팀다이나믹스 인수계약 체결 (농심 박준 대표이사 - 팀다이나믹스 오지환 대표이사)

 

농심이 리그 오브 레전드(LoL)  프로게임단 ‘팀다이나믹스’ 를 최종 인수했다고 3일 밝혔다.
농심은 지난 6월 LCK( 리그 오브 레전드 챔피언스 코리아)  프랜차이즈 가입을 조건으로 팀다이나믹스 인수 협약을 맺었고,  최근 리그 오브 레전드의 개발 및 유통사 라이엇 게임즈가 팀다이나믹스를 포함한 2021 년 LCK  프랜차이즈에 최종 합류할 10 개 기업을 발표했다.

농심은 팀나이나믹스 인수를 통해 LCK  프랜차이즈 가입비와 선수단 운영비 등을 투자,  경영전반에 참여하게 됐다.    
향후 농심은 팀 명칭과 로고를 새로 정하고,  선수단을 확정한 뒤 오는 12 월 창단식을 가질 예정이다. 이후 내년 1 월 시작되는 2021 LCK  리그 스프링 시즌부터 본격적으로 팀 운영을 시작하게 된다. 


농심은 팀다이나믹스 인수를 통해 e스포츠를 통한 마케팅 활동의 시너지효과를 기대하고 있다. MZ 세대가 e 스포츠에 열광하고 있는 만큼,  라면과 스낵 등 식품에 e 스포츠를 접목한 마케팅을 펼치면 한층 젊은 브랜드 이미지를 형성할 수 있을 것이라는 분석이다.  


농심의 e스포츠 진출 배경은 e스포츠의 세계적인 인기와 높은 성장 가능성에 있다.  세계적으로 약 1 억 명 이상이 즐기고 있는 리그 오브 레전드(LoL) 는 국내 기준으로도 PC 방 게임 점유율 50% 를 넘어서는 독보적인 1위 게임 종목이다. 
국내에서는 월평균 이용자가 지난 2018 년 340 만 명에서 2020 년 520 만 명으로 약 1.5 배 증가할 정도로 인기가 뜨겁다. 

한국은 ‘e스포츠의 종주국’ 이라 불릴 만큼 국내 선수들이 국제 대회에서 꾸준히 좋은 성적을 거두며 주목받고 있다.  농심은 이와 같은 인기에 농심의 브랜드력을 더하면 글로벌 시장 공략의 새로운 도약점이 될 것으로 기대하고 있다. 
농심 관계자는 “ 새로운 구단이 성장하는 과정을 통해 팬들에게 새로운 재미와 감동을 선물할 것” 이라며, “e스포츠 발전을 위한 저변 확대에 공헌할 수 있는 방안도 마련할 계획” 이라고 말했다.  
 

 

[M&A] Nongshim, take over Team Dynamics of the LoL professional game team...eSports Marketing Park Cha

 

Nongshim announced on the 3rd that it has finally acquired the League of Legends (LoL) professional game team "Team Dynamics."
Nongshim signed an agreement in June to acquire Team Dynamics on condition of joining the League of Legends Champions Korea franchise, and recently announced 10 companies that will join the 2021 LCK franchise, including Team Dynamics, for development and distributor Riot Games.


Through the acquisition of Timnynamics, Nongshim invested in LCK franchise membership fees and team operation costs and participated in overall management.
In the future, Nongshim will decide on a new team name and logo, confirm the squad, and hold its inaugural ceremony in December. Afterwards, the team will start operating in earnest from the 2021 LCK League spring season, which will start in January next year.



Nongshim expects synergy effects from marketing activities through e-sports by acquiring Team Dynamics. As the MZ generation is enthusiastic about e-sports, it is analyzed that marketing that combines e-sports with foods such as instant noodles and snacks will create a younger brand image.



Nongshim's entry into e-sports lies in the global popularity of e-sports and the potential for high growth. League of Legends (LoL), which is enjoyed by more than 100 million people worldwide, is an unrivaled No. 1 game in Korea, with a 50 percent share of PC room games.
In Korea, the average monthly number of users has increased by 1.5 times from 3.4 million in 2018 to 5.2 million in 2020.


Korea is attracting attention as Korean athletes have consistently performed well in international competitions, as they are called the "mainland of e-sports." Nongshim expects that adding Nongshim's brand power to this popularity will serve as a new springboard for its global market.
An official from Nongshim said, "The new club will present fans with new fun and emotions through the process of growing up," adding, "We will also come up with measures to contribute to expanding the base for the development of e-sports."


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