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[M&A] 휴젤, 리프팅실 기업 ‘제이월드’ 인수…토탈 메디컬 에스테틱 기업 도약 / [M&A] Hugel, take over J-World, a lifting room company...Total Medical Esthetic Enterprise Leap
[M&A] 휴젤, 리프팅실 기업 ‘제이월드’ 인수…토탈 메디컬 에스테틱 기업 도약 / [M&A] Hugel, take over J-World, a lifting room company...Total Medical Esthetic Enterprise Leap
  • 윤영주 기자
  • 승인 2020.11.03 18:31
  • 댓글 0
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[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.

 

휴젤이 국내 리프팅실 선도 기업인 제이월드의 지분 80%를 인수한다. 제이월드 인수를 바탕으로 토탈 메디컬 에스테틱 기업으로 자리매김하는 기반을 만들었다는 평가다.


3일 인수합병(M&A)업계에 따르면 휴젤은 제이월드 인수로 인해 보툴리눔 톡신과 HA필러, 리프팅실의 사업 포트폴리오를 완성했다. 보툴리눔 톡신은 근육의 이완과 축소, HA필러는 볼륨감 개선을 위해 사용되며 리프팅실은 피부 쳐짐을 개선하는데 사용되어 상호 보완적으로 시술된다. 휴젤은 메디컬 에스테틱 기업 중 이 세 가지 품목에 대한 제조와 판매가 모두 가능한 세계 최초의 회사가 된다.


휴젤은 2013년 설립된 미용, 성형용 의료기기 제조 기업이다. 제이월드의 대표 제품인 리프팅실은 상처봉합, 안면거상(리프팅) 등 치료와 미용 분야에서 다양하게 활용되는 반면 소수 기업만이 제조 기술을 갖추고 있어 높은 성장 잠재력과 시장성을 갖춘 것으로 평가 받고 있다. 

제이월드는 봉합사 제조 장치 및 제조 방법 관련 다수의 특허를 바탕으로 다양한 디자인의 리프팅실 제조 및 생산이 가능하다. 제이월드가 생산하는 제품은 국내에 다수 브랜드를 통해 의료 현장에 판매되고 있는 등 그 기술력과 품질력을 인정 받으며 강소기업으로 자리매김했다.


국내 리프팅실 시장과 더불어 글로벌 시장을 공략할 수 있는 역량도 갖췄다. 제이월드는 지난해 처음 해외 수출길에 오른 후 현재 일본, 인도네시아에서 리프팅실을 판매 중이며 2019년 유럽 CE인증도 마쳤다. 이외에도 중국과 남미, 동남아시아, 러시아 진출을 위한 준비 중이다.


휴젤은 국내 시장 내 리프팅실 시술에 대한 의사 및 관계자들의 관심이 높은 만큼, 적극적인 마케팅 활동 전개를 통해 시장 리딩 기업으로 자리매김한다는 계획이다. 글로벌 학술포럼 ‘H.E.L.F’ 개최를 통해 시술 관련 노하우, 트렌드 등 다양한 정보와 지식을 제공해 나갈 예정이다. 더불어, 유럽 시장에서 선전 중인 ‘더채움’과의 크로스셀링 전략을 통해 해외 시장 내 입지도 넓혀 나갈 예정이다.


휴젤은 제이월드 인수와 관련해 “보툴리눔 톡신, HA필러, 리프팅실을 활용한 복합적인 시술이 새로운 미용, 성형 트렌드로 부상하는 만큼, 이번 기업 인수를 통해 미용, 성형 분야의 통합솔루션 제공이 가능해졌다”며 “기존 제이월드가 보유하고 있던 우수한 제조, 생산 능력에 휴젤의 영업 및 마케팅 역량과 학술 플랫폼을 결합시켜 국내 메디컬 에스테틱 시장의 새로운 게임 체인저로 성장시키고 해외 시장 확대에 더욱 박차를 가할 예정”이라고 밝혔다.

 

[M&A] Hugel, take over J-World, a lifting room company...Total Medical Esthetic Enterprise Leap

 

Hugel will acquire an 80% stake in J-World, a leading domestic lifting room company. Based on its acquisition of J-World, it is estimated that it has established a foundation for establishing itself as a total medical aesthetic company.



According to the M&A industry on the 3rd, Hugel completed the business portfolio of botulinum toxin, HA filler and lifting room due to the acquisition of J-World. Botulinum toxin is used to relax and reduce muscles, HA filler is used to improve volume, and lifting chamber is used to improve skin sagging and is treated complementaryly. Hewzel will be the world's first medical esthetic company to be able to manufacture and sell all three items.



Hugel is a company that manufactures medical devices for beauty and plastic surgery founded in 2013. J-World's flagship lifting room is considered to have high growth potential and marketability as it is used in various areas of treatment and beauty such as wound suture and facial gosang (lifting), while only a small number of companies have manufacturing technology.


Based on a number of patents related to suture manufacturing devices and manufacturing methods, J-World can manufacture and produce lifting chambers of various designs. J-World's products have been sold to medical sites through a number of brands in Korea, and have been recognized for their technical and quality skills and established as a small company.



Along with South Korea's lifting room market, it also has capabilities to target global markets. J-World is currently selling lifting rooms in Japan and Indonesia after it first started exporting overseas last year, and has also completed European CE certification in 2019. In addition, it is preparing to enter China, South America, Southeast Asia, and Russia.



As doctors and officials are interested in lifting room procedures in the domestic market, Hugel plans to establish itself as a leading market company through active marketing activities. Through the global academic forum 'H.E.L.F.' it will provide various information and knowledge such as know-how and trends related to procedures. In addition, the company plans to expand its presence in overseas markets through its cross-selling strategy with The Chaeum, which is doing well in the European market.



"As complex procedures using botulinum toxin, HA filler, and lifting rooms have emerged as new beauty and plastic surgery trends, this acquisition has enabled us to provide integrated solutions in the beauty and plastic surgery fields," Hewzel said in a statement regarding the acquisition of J-World. "By combining Hugel's excellent manufacturing, marketing capabilities and academic platforms, it will further accelerate its growth into a new game changer in the domestic medical aesthetic market."


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