[M&A] 토니모리, 펫푸드 생산업체 오션 인수 '반려동물시장' 진출 / [M&A] TonyMoly enters the pet market by acquiring Ocean, a pet food producer.
[M&A] 토니모리, 펫푸드 생산업체 오션 인수 '반려동물시장' 진출 / [M&A] TonyMoly enters the pet market by acquiring Ocean, a pet food producer.
  • 윤영주 기자
  • 승인 2021.03.29 19:32
  • 댓글 0
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[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음

 

토니모리가 펫푸드 생산업체 오션을 인수, 반려동물시장에 진출한다고 29일 밝혔다. 오션은 2014년 6월 설립된 펫 사료, 간식 전문 생산업체로 반려동물의 다양한 제품을 제조, 유통하고 있는 업체다.

토니모리는 최대 주주를 포함한 기존 오션의 주주들로부터 구주를 48억원에 인수하고 오션에 유상증자 40억원을 투입해 지분 76.61%를 확보하는 최대 주주가 된다. 오션의 현 최대 주주이자 대표이사인 권재철 대표는 2대 주주로 오션에 남아 토니모리가 펫푸드 사업에 성공적으로 진출할 수 있도록 토니모리와 함께 공동으로 경영할 예정이다.

오션은 동결건조제품류, 저온 제습 건조제품류, 레토르트멸균 제품, 자연화식, HMR(즉석조리식품) 등 다양한 프리미엄 간식을 제조할 수 있는 것이 경쟁력으로 꼽힌다. 농림축산식품부의 위해요소 중점관리(HACCP) 인증을 시작으로 ISO9001, ISO22000, 이노비즈 인증을 취득했다.

자체 R&D 센터에서 한국산학연협회, 중소기업벤처부, 대학교 연구소와 함께 활발한 펫 제품 개발을 진행하고 있으며 비만견, 노령견을 위한 처방식, 마이크로바이옴 첨가 제품 등에 대한 특허와 30건의 지식재산권도 보유하고 있다. .

오션의 펫푸드 제품은 전국 펫 전문 로드샵, 동물병원, 대형할인마트와 반려동물 전문 온라인 쇼핑몰 80여 개 업체에 입점해 있다. 토니모리는 향후 자체 온·오프라인 유통 인프라에 추가 입점하며 시너지를 확대한다는 계획이다.

토니모리는 "화장품과 펫푸드의 주 구매결정권자가 20~40 여성"이라며 "산업은 다르지만 같은 고객을 보유한 만큼 충분한 시너지가 발생 할 수 있고, 해외 인프라를 오션에 적용해 K펫푸드 붐을 만들고 싶다"는 포부를 밝혔다.

 

[M&A] TonyMoly enters the pet market by acquiring Ocean, a pet food producer.

 

[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음

 

TonyMoly announced on the 29th that it will acquire pet food producer Ocean and enter the pet market. Ocean is a producer specializing in pet food and snacks established in June 2014 and manufactures and distributes various products of pets.

Tony Moly will be the largest shareholder to acquire the old shares for 4.8 billion won from existing Ocean shareholders, including the largest shareholder, and invest 4 billion won in paid-in capital increase in Ocean to secure 76.61 percent of the shares. Kwon Jae-chul, the current largest shareholder and CEO of Ocean, will remain as the second largest shareholder of Ocean and jointly run with Tony Molly to successfully enter the pet food business.

Ocean is considered competitive by being able to manufacture a variety of premium snacks such as freeze-dried products, low-temperature dehumidification dry products, retort sterilization products, natural food, and HMR (instant cooking food). Starting with HAACCP certification by the Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs, it has obtained ISO9001, ISO22000, and Inno Biz certification.

The company is developing active pet products with the Korean Association of Academic Affairs, the Ministry of SMEs and Startups and the University Research Institute, and has patents and 30 intellectual property rights for overweight dogs, prescriptions for older dogs, and microbiome-added products. .

Ocean's pet food products are located at road shops specializing in pet food, animal hospitals, large discount marts and 80 online shopping malls specializing in pets nationwide. TonyMoly plans to expand synergy by additionally entering its online and offline distribution infrastructure in the future.

Tony Moly said, "The main purchasing decision maker of cosmetics and pet food is 20-40 women." "The industry is different, but enough synergy can occur as we have the same customer, and we want to create a K-pet food boom by applying overseas infrastructure to Ocean."

 


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