[M&A] 프레인글로벌, 스포티즌 스포츠 에이전시 사업 인수 / [M&A] Frein Global acquires Sportizen sports agency business
[M&A] 프레인글로벌, 스포티즌 스포츠 에이전시 사업 인수 / [M&A] Frein Global acquires Sportizen sports agency business
  • 윤영주 기자
  • 승인 2021.04.13 19:00
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.

 

프레인글로벌이 스포츠 마케팅 기업 스포티즌의 스포츠 에이전시 사업 부문을 인수·합병한다. 프레인글로벌은 국내 대표 PR전문 회사다. 

13일 M&A업계에 따르면 프레인글로벌의 스포티즌 인수는 현금 거래와 주식 교환 방식을 병행해 진행된다. 인수 금액은 120억원으로 알려졌다. 스포티즌의 엑시온(XION)과 아카데미 사업 분야 등은 인수·합병 대상에서 제외됐다.

스포티즌은 스포츠 마케팅과 이벤트, 선수 매니지먼트 등을 전문으로 하는 스포츠 비즈니스 기업이다. 한국프로골프(KPGA)와 한국여자프로골프(KLPGA)의 다수 대회를 기획·운영하고 있고, 미국프로골프(PGA) 투어의 국내 마케팅과 홍보를 담당하는 곳이다.

프레인글로벌은 스포티즈 인수는 클라이언트 및 고객들에게 보다 큰 가치를 제공하기 위한 취지에서 진행됐다. 특히 온라인 마케팅과 소셜네트워스(SNS)의 발달로 인플루언서의 영향력이 증가함에 따라 양사 간 피플 매니지먼트의 시너지 효과도 기대하고 있다. 

김동욱 프레인글로벌 사장은 "비즈니스 영역이 무한으로 섞이고 확장되는 시기에 스포티즌과의 합병은 우리에게 새로운 도약"이라며 "프레인은 물론 스포티즌 고객에게 더 나은 성과와 가치를 안겨주는 새로운 형태의 마케팅 에이전시로 발전하는 계기가 될 것"이라고 말했다.

 

[M&A] Frein Global acquires Sportizen sports agency business

 

Frein Global acquires and merges Sportizen, a sports marketing company, with its sports agency business. Frein Global is Korea's leading PR company.

According to the M&A industry on the 13th, Frein Global's acquisition of Sportizen will be carried out in both cash transactions and stock exchange methods. The acquisition amount is known to be 12 billion won. Sportsison's XION and Academy businesses were excluded from the list of mergers and acquisitions.

Sportizen is a sports business company that specializes in sports marketing, events, and player management. It plans and operates many competitions between the Korea Professional Golf Association (KPGA) and the Korea Ladies Professional Golf Association (KLPGA) and is in charge of marketing and promotion of the PGA Tour in Korea.

FreinGlobal's acquisition of Sporties was aimed at providing greater value to clients and customers. In particular, as the influence of influencer increases due to the development of online marketing and social networking (SNS), synergy effects of people management between the two companies are also expected.

"At a time when the business area is mixed and expanded indefinitely, the merger with Sportizen is a new leap for us," said Kim Dong-wook, president of Frein Global. "It will be an opportunity to develop into a new type of marketing agency that gives better performance and value to Frein and Spotizen customers."


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.