[M&A] 자안바이오, 이탈리아 ‘하이드로겐’ 인수 사업영역 확대 / [M&A] Jaanhbio Expands Acquisition of Hydrogen S.r.l. in Italy
[M&A] 자안바이오, 이탈리아 ‘하이드로겐’ 인수 사업영역 확대 / [M&A] Jaanhbio Expands Acquisition of Hydrogen S.r.l. in Italy
  • 윤영주 기자
  • 승인 2021.04.26 11:50
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

하이드로겐 콜라보레이션 상품군 [사진제공=자안바이오]
하이드로겐 콜라보레이션 상품군 [사진제공=자안바이오]

 

자안바이오가 이탈리아 패션 기업 하이드로겐을 인수했다. 26일 인수합병업계에 따르면 자안바이오는 관계사인 자안코스메틱과 함께 하이드로겐 지분 100%를 공동으로 인수하는 계약을 체결했다. 최종 지분 양수 예정일은 5월 3일이다. 자안바이오는 하이드로겐 인수를 통해 해당 브랜드의 카테고리를 기존 럭셔리 스포츠웨어(패션)에서 프리미엄 위생용품 및 화장품까지 확장한다는 계획이다. 

패션 카테고리는 자안그룹이, 프리미엄 위생용품은 자안바이오가, 화장품은 자안코스메틱이 담당한다. 자안바이오는 이미 올해 하이드로겐 브랜드를 활용한 기능성 패션 마스크와 프리미엄 손 소독제 제품을 출시한 바 있다.

밀라노에 본사를 둔 이탈리아 럭셔리 스포츠웨어 브랜드 하이드로겐은 2003년 테니스 선수 출신의 디자이너 ‘알베르토 브레시(Alberto Bresci)’가 설립했다. 캐주얼 웨어를 비롯해 럭셔리 골프웨어, 테니스 및 퍼포먼스 제품을 주력으로 판매하고 있다. 

설립 당시 미래 연료로 주목받던 수소(Hydrogen)에서 착안해 브랜드명을 ‘하이드로겐’으로 지었으며 ‘미래의 변화를 주도하는 혁신적인 아이디어’를 뜻한다. 브랜드 명칭처럼 하이드로겐은 설립 이후 다양한 영역을 넘나드는 파격적인 콜라보레이션으로 전 세계의 주목을 받았다.

‘듀베티카’, ‘수페르가’, ‘알베르토 비아니’ 등 유명 패션 브랜드와 수많은 콜라보레이션 제품군을 선보인 바 있다. 또 일본의 인기 캐릭터 ‘헬로키티’를 비롯해 슈퍼카 브랜드인 ‘람보르기니’, 럭셔리 요트 브랜드 ‘월리막시요트(Wally Maxi Yacht)’ 등 패션과 무관한 유명 브랜드들과도 협업을 진행했다.

자안그룹 관계자는 "최근 국내 유통업체 한 곳과 하이드로겐 골프웨어 제품군에 대한 라이선스 계약을 체결했다"며 "압구정 갤러리아 백화점 본점 등 국내 주요 백화점 및 가두점을 위주로 골프웨어 매장을 운영할 계획"이라고 말했다. 이어 "국내뿐 아니라 하이드로겐 브랜드의 중국 시장 진출을 위한 중국 대형 유통업체와의 독점 유통 계약 체결을 눈앞에 두고 있다"고 덧붙였다.

한편 자안바이오, 자안그룹, 자안코스메틱은 이탈리아 브랜드 하이드로겐 인수를 시작으로, 다양한 글로벌 기업들의 인수를 통해 사업 확장에 박차를 가한다는 계획이다.

 

[M&A] Jaanhbio Expands Acquisition of Hydrogen S.r.l. in Italy

 

Jaanhbio has acquired the Italian fashion company Hydrogen S.r.l. According to the merger and acquisition industry on the 26th, Jaanhbio signed a contract with its affiliate Jaanh Cosmetics to jointly acquire a 100 percent stake in Hydrogen. The final share transfer date is May 3. Jaanhbio plans to expand the brand's category from luxury sportswear (fashion) to premium hygiene products and cosmetics through the acquisition of hydrogen.


Jaanh Group is in charge of fashion categories, Jaanhbio is in charge of premium hygiene products and Jaanh Cosmetics is in charge of cosmetics. Jaanhbio has already released functional fashion masks and premium hand sanitizer products using the Hydrogen S.r.l. brand this year.


Milan-based luxury sportswear brand Hydrogen S.r.l. was founded in 2003 by former tennis player designer Alberto Bresci. It focuses on selling casual wear, luxury golf wear, tennis and performance products.

Based on Hydrogen, which was drawing attention as a future fuel at the time of its establishment, it was named "Hydrogen S.r.l." and means "an innovative idea that drives future change." Like the brand's name, Hydrogen has attracted worldwide attention for its unconventional collaboration across various fields since its establishment.

It has introduced numerous collaboration products with famous fashion brands such as "Duvetica," "Superga" and "Alberto Viani." It also collaborated with fashion-related famous brands such as Japanese popular character Hello Kitty, supercar brand Lamborghini and luxury yacht brand Wally Maxi Yacht.

"We recently signed a license agreement with a local distributor for the Hydrogen S.r.l. golf wear product line. We plan to operate golf wear stores mainly in major department stores and street stores such as Apgujeong Galleria Department Store." said an official at Jaanh Group. "We are on the verge of signing an exclusive distribution contract with large Chinese retailers not only in Korea but also for the Hydrogen S.r.l. brand to enter the Chinese market," he added.

Jaanhbio, Jaanh Group and Jaanh Cosmetics plan to expand their business through the acquisition of various global companies, starting with the acquisition of the Italian brand Hydrogen S.r.l.

 


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.