UPDATE. 2024-04-27 (토)
레노버, 지난해 매출 전년 대비 6.3% ↑ 129억달러… 3년래 최고치 기록
레노버, 지난해 매출 전년 대비 6.3% ↑ 129억달러… 3년래 최고치 기록
  • 김성수 기자
  • 승인 2018.02.05 15:34
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

PC·데이터 센터·모바일 분야의 글로벌 리더·129억달러 매출
세전 수익 1억5000만달러로 전분기 대비 4배 증가 ... 데이터 센터 그룹 2년래 최고 매출 기록
[사진 =픽사베이 제공]
[사진 =픽사베이 제공]

 

[홍콩=외신종합] = 홍콩증권거래소에 상장된 레노버 그룹(Lenovo Group)의 지난해(2017년12월31일 3분기 기준) 매출이 전년 대비 6.3% 증가한 129억 달러에 달 한 것으로 나타났다.

이같은 매출증가에 대해 레노버는 PC와 스마트기기(PCSD), 데이터센터그룹(DCG) 부문에서 지속적인 매출 증가세를 보이고 있기 때문인 것으로 분석했다.

레노버의 모바일 비즈니스 그룹(MBG)은 이번 분기에 예상대로의 실적을 올렸다. 레노버는 3분기에 높은 세전 수익 성장세를 보여, 1억5000만달러를 기록했으며 이는 전분기 대비 네 배가 높은 수치이고 전년 동기 대비 거의 50%나 상승한 것이다.

레노버 경영진은 “높은 재무실적을 올린 주된 이유를 핵심 비즈니스 부문에서 리더십을 강조하고 주요 산업 분야에서 성장을 꾀하며 유망한 기술 분야에 투자를 집중한다는 회사의 ‘3단계 전략’이 주효한 것”이라고 설명했다.

이번 분기에 레노버는 PC 매출에서 높은 성장을 거두고 데이터 센터와 모바일 부문에서도 견실한 성장을 기록한 데 더해 ‘디바이스 플러스 클라우드’와 ‘인프라 플러스 클라우드’ 같은 새롭게 성장하는 기술 분야에서도 높은 모멘텀을 보였다.

레노버의 회장 겸 CEO인 양위안칭은 “레노버는 우리 비즈니스 모든 부문에 걸쳐 세계 최고가 되기 위해 전력을 기울이고 있다”고 말했다. 그는 “우리는 스마트 기기 및 데이터 센터 등 첨단기술시장 분야에서 높은 성장을 거두고 있다”며 “우리는 전분기부터 지속되고 있는 매출, 마진, 이익, 이노베이션, 재무실적, 고객서비스 등 모든 분야에 걸쳐 모멘텀 가속화를 목도하고 있다”고 밝혔다.

이어 “이는 우리가 현재 실행하고 있는 대전환 전략이 성과를 거두고 있음을 보여주는 것이다”고 덧붙였다.

[사진 = 픽사베이 제공]
[사진 = 픽사베이 제공]

 

회사의 PC 및 스마트기기(PCSD) 사업부문은 3분기에 계속해서 높은 실적을 올렸다. 레노버는 이 부문의 성장 모멘텀이 가속화되고 있으며 글로벌 시장에서도 성장세가 분명하게 나타나고 있다고 보고 있다.

업계 전반의 성장률 또한 3분기 기대치를 달성하여 고성장 분야에 투자를 집중하여 기회를 찾는다는 레노버의 전략이 옳았음을 입증했다.

3분기 중에 회사는 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 등 신기술 분야에서 모멘텀을 크게 높였다. 디즈니(Disney)와 공동으로 개발한 ‘스타워즈: 제다이 챌린지(Star Wars: Jedi Challenges)’ AR 기기는 VR/AR 분야에서 레노버가 계속해서 선두주자임을 다시 한 번 입증했다.

레노버의 데이터 센터 그룹(DCG)은 3분기 연속으로 회사를 변혁시키겠다는 종전의 약속을 지켰고 2년래 최고의 매출 실적을 거뒀다. 이러한 호실적은 모든 제품 분야와 지역시장에 걸쳐 나타나는 성장 모멘텀을 통해서 거둘 수 있었다.

레노버의 모바일 비즈니스 그룹(MBG)은 업계 전체가 경쟁 상의 어려운 도전을 받는 상황에서 3분기에 예상대로의 실적을 거뒀다.

회사가 전부터 강조했듯 단기적 실적 향상과 지속적인 장기 성장을 동시에 거두기 위해서는 장기적 비전이 필요하고 그 비전 실행을 위한 적절한 전략이 마련되어야 한다. 중남미 시장은 레노버에 있어서 여전히 독보적인 시장으로서 시장평균 성장률을 전년도 대비 30%p 가량이나 초과하는 실적을 올렸다.

회사의 총 이익은 18억달러로서 전년도 대비 9.8%가 증가했고 전분기 대비 8.6% 증가했다. 총 마진은 13.5%로 전년도 대비 약간 상승한 것으로 나타났다. 영업이익은 전분기 대비 1억1400만달러 만큼 증가했다.

주당 기본 손실은 2.53미화센트(19.72홍콩센트)로서 이는 4억달러의 일회성 비현금 세부담으로 인한 것이다. 이는 최근에 미국에서 도입된 세제개혁 법안으로 인해 미국 내 이연법인세자산을 재평가함으로써 발생한 것이다. 회사는 장기적으로 낮은 세율로 인해 미국 내 사업이 개선될 수 있을 것으로 보고 있다.

[사진 = 픽사베이 제공]
[사진 = 픽사베이 제공]

 

[추가적인 비즈니스 그룹 하이라이트]

# PC 및 스마트기기(PCSD) 비즈니스 그룹

· 전년도 대비 단순비교 기준으로 1570만 PC 출하. 매출은 93억달러로 전년도 3분기 대비 7.6% 증가하고 전분기 대비 10.4% 증가. 이는 전년도 대비 5년 연속 매출 성장이다. 회사는 업계 내 최고의 이익 마진 수준을 계속 유지하고 있다.

· 걸쳐 모멘텀이 강하게 나타나고 있어서 유럽·중동·아프리카, 아시아·태평양, 중남미 시장에서 골고루 두 자릿수 성장을 기록

· 브라질 시장에서의 호조로 중남미에서 레노버의 시장점유율이 20%에 달하고 있음

# 데이터 센터 그룹(DCG)

· 매출 12억달러로 2년래 최고 분기 매출 기록. 이는 전년도 대비 16.7%, 전분기 대비 25.5% 증가한 것

· 모든 지역 시장에서 두 자릿수 성장과 마진 증가를 기록. 북미주와 유럽·중동·아프리카 지역에서 3분기 연속 전년도 대비 매출 성장을 거둠

· 중국에서는 하이퍼스케일(Hyperscale) 비즈니스가 안정되고 고성능 컴퓨팅(High Performance Computing) 및 소프트웨어 정의 인프라(Software Defined Infrastructure) 분야에서 성공을 거둠에 따라 전년도 대비 매출 성장을 회복

· TBR(테크놀로지 비즈니스 리서치)에 따르면 x86 고객만족 분야에서 8분기 연속으로 1위를 유지. 이에 더해 회사의 팀은 88개의 워크로드 벤치마크 세계기록을 추가. 이는 업계 내 다른 회사들에 비해 4배나 높은 수치

# 모바일 비즈니스 그룹(MBG)

· 매출 21억달러으로 전년 동기 대비 5% 하락했으나 전분기 대비로는 전과 동일

· 중남미는 두 자릿수 매출 성장(+37%)과 높은 수익률을 올려서 회사 비즈니스의 핵심 지위를 유지

· 전세계에 걸쳐 모토 Z(Moto Z) 헤드셋이 500만 개가 판매됐으며 MODS의 개통률은 전년도 대비 64%로 급증

· 서유럽 지역에서 모토 브랜드 출하량이 전년 동기 대비 23% 증가하여 레노버는 이 지역에서 모토 브랜드의 약진을 기대

# 레노버(Lenovo) 개요

레노버(홍콩증권거래소: 0992)(PINK SHEETS: LNVGY)는 430억달러 규모의 포춘지 선정 500대 기업의 하나이며 혁신적인 소비자, 상업 및 데이터센터 기술을 제공하는 선도기업이다. 고품질, 보안 및 서비스를 자랑하는 레노버의 제품 포트폴리오에는 PC(전설적인 Think 브랜드와 멀티모드 YOGA 브랜드 포함), 워크스테이션, 서버, 스토리지, 네트워킹, 소프트웨어(ThinkSystem과 ThinkAgile 포함), 스마트 TV와 스마트폰(모토롤라 브랜드 포함), 태블릿 및 애플리케이션을 포함한 모바일 제품군이 있다. 자세한 정보는 링크드인, 페이스북, 트위터(@Lenovo) 또는 웹사이트(http://www.lenovo.com)에서 확인할 수 있다.

* 회계원칙에 따라 4억달러(4358억원)에 달하는 일회성 비현금 세부담은 2017/18 회계연도 3분기에 포함되었으며, 이는 최근 미국에서 도입된 세제개혁 법안으로 인해 미국 내 이연법인세자산을 재평가함으로써 발생한 것이다.

[원본]

 

Lenovo’s Three-Wave Strategy Delivers Strong Revenue and Earnings in Third Quarter FY2017/18

Global Technology Leader in PC, Data Center and Mobile Grew Revenue 6.3 Percent Year-over-Year to US$12.9 Billion, Highest in 3 Years

Pre-Tax Income Quadrupled to US$150 Million Compared to Q2 FY2017/18

Data Center Group Posts Highest Revenue in Two Years

HONG KONG--(Business Wire/Korea Newswire) February 05, 2018 -- Lenovo Group (HKSE: 0992) (PINK SHEETS: LNVGY) today announced results for its third fiscal quarter ended December 31, 2017. Revenue was US$12.9 billion, a 6.3 percent increase year-over-year, and 10 percent increase over the second fiscal quarter of FY2017/18. Lenovo continued to enjoy significant revenue gains in PCs and smart devices (PCSD) and the Data Center Group (DCG). Lenovo’s Mobile Business Group (MBG) performed as expected for the quarter. Lenovo showed strong pre-tax income growth in the quarter, up sharply to US$150 million, a four-fold increase from last quarter, and nearly a 50 percent jump from the same period a year earlier.

Lenovo management credited the performance to execution of its “three-wave strategy,” which emphasizes leadership in its core businesses, growth in key segments, and investment in emerging technologies. During the quarter, Lenovo drove growth in PC sales, solid data center and mobile performance, and strong momentum in the developing areas of device plus cloud and infrastructure plus cloud technologies.

“Lenovo is accelerating its transformation to become a world leader across every part of our business. We continue to see significant improvement and strong performance in some of the most exciting technology market sectors, smart devices and data center. We saw revenue, margins, profit, innovation, performance and customer experience all extend the momentum that developed during the prior quarter, and these results reaffirm the transformation strategy we are executing,” said Yang Yuanqing, Lenovo Chairman and CEO.

The company’s PC and Smart Devices (PCSD) business continued to show strength in the third quarter. Lenovo tracked solid momentum in this unit and signs of the overall worldwide market trending higher. Industry numbers met expectations on the quarter, validating Lenovo’s belief in taking advantage of developing high-growth opportunities in this market segment. During the quarter, the company enhanced its momentum in emerging technology areas, including Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR). The flagship Star Wars: Jedi Challenges AR device in partnership with Disney is reaffirming the company’s status as an emerging leader in the VR/AR space.

Lenovo’s Data Center Group (DCG) continues its transformation, tracking not only to its commitments for the third consecutive quarter but also delivering its highest revenue in the last two years. This progress has been fueled by consistent momentum across all segments and all geographies.

Lenovo’s Mobile Business Group (MBG) met expectations for the quarter even as the industry faces enormous competitive challenges. As the company has indicated previously, it takes a long-term view of this business and believes that the right strategy is in place to deliver short-term improvements and sustainable growth in the long-term. Latin America continues to be a stronghold, outgrowing the market by almost 30 points year-on-year.

The Company’s gross profit increased 9.8 percent year-over-year to US$1.8 billion, which was a 8.6 percent improvement quarter-to-quarter. Gross margin was 13.5 percent, a slight increase compared to last year. Operating profit increased by US$114 million quarter-to-quarter. Basic loss per share was 2.53 US cents or 19.72 HK cents, resulting from a one-off non-cash tax charge of US$400 million. This follows the re-measurement of US deferred tax assets after the recently enacted US tax reform legislation. In view of this, the company believes that the lower tax rate can benefit the US operations over time.

ADDITIONAL BUSINESS GROUP HIGHLIGHTS

PC and Smart Devices (PCSD) business group:

· Shipped 15.7 million PC units, flat year-over-year. Revenue grew 7.6 percent compared to last year’s Q3 to US$9.3 billion, and up 10.4 percent from the prior quarter - the 5th consecutive quarter of year-to-year revenue growth. The company maintained its industry-leading margin.

· Momentum was particularly strong across the globe with double-digit revenue growth year-over-year in EMEA, Asia Pacific (AP) and Latin America (LA).

· Latin America’s performance stood out with Lenovo market share now at 20% driven by strong growth in Brazil.

Data Center Group (DCG):

· Highest quarter revenue in two years at US$1.2 billion, up 16.7 percent year over year and 25.5 percent sequentially.

· All geographies achieved double-digit growth and margin improvement. North America and EMEA saw their third straight quarter of year-over-year revenue growth.

· China returned to year-over-year revenue growth and margin improvement, thanks to a stabilized Hyperscale business and success with High Performance Computing and Software Defined Infrastructure.

· Extended number one ranking in x86 customer satisfaction, according to TBR (Technology Business Research), for the 8th straight quarter. Additionally the team added 88 new world record workload benchmarks - four times more than any other industry player.

Mobile Business Group (MBG):

· Revenue of US$2.1 billion was down 5 percent from a year earlier, but flat compared to the prior quarter.

· Latin America remained the strong core of the business, seeing double-digit revenue growth (+37%) and strong profitability.

· 5 million Moto Z handsets have now been shipped globally, with activation rates for MODS up 64% year-to-year.

· Lenovo saw the Moto brand strengthen in Western Europe, with shipments up 23 percent compared to the same period a year ago.

About Lenovo

Lenovo (HKSE: 0992) (PINK SHEETS: LNVGY) is a US$43 billion global Fortune 500 company and a leader in providing innovative consumer, commercial, and data center technology. Our portfolio of high-quality, secure products and services covers PCs (including the legendary Think and multimode Yoga brands), workstations, servers, storage, networking, software (including ThinkSystem and ThinkAgile solutions), smart TVs and a family of mobile products like smartphones (including the Motorola brand), tablets and apps. Join us on LinkedIn, follow us on Facebook or Twitter (@Lenovo) or visit us at http://www.lenovo.com/

* In accordance with accounting policies, a one-off non-cash tax charge of US$400 million has been included in Q317/18 which reflects the re-measurement of US deferred tax assets after the recently enacted US tax reform legislation.


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.