[Focus] 하이트진로, 청정라거 ‘테라’ 출시...맥주 시장 탈환 예고 / Hite Jinro to launch Cleaner.a forecast of a return to the beer market
[Focus] 하이트진로, 청정라거 ‘테라’ 출시...맥주 시장 탈환 예고 / Hite Jinro to launch Cleaner.a forecast of a return to the beer market
  • 문정원 기자
  • 승인 2019.03.13 13:34
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

호주 골든트라이앵글 청정맥아 100%, 리얼탄산 100%로 탄생한 '테라' 오는 21일 첫 선
국내 레귤러브랜드 중 최초 '그린’병 적용, 독특한 토네이도 패턴 및 라벨 눈길
김인규 하이트진로 대표가 13일 서울 웨스틴조선호텔에서 열린 신규 맥주 브랜드 '테라' 출시 기자간담회에서 발언하고 있다.
김인규 하이트진로 대표가 13일 서울 웨스틴조선호텔에서 열린 신규 맥주 브랜드 '테라' 출시 기자간담회에서 발언하고 있다.

"목표는 대한민국 대표 맥주다."

하이트진로(대표 김인규)가 새로운 맥주 브랜드 '테라(TERRA)'를 출시하고 맥주 시장 탈환에 나선다.

하이트진로는 13일 서울 웨스틴조선호텔에서 기자간담회를 개최하고 기존 맥주와 완전히 차별화된 원료, 공법을 적용한 '청정라거 - 테라(TERRA)’를 오는 21일 출시한다고 밝혔다. 라틴어로 흙, 대지, 지구를 뜻하는 ‘테라’는, 전세계 공기질 부문 1위를 차지한 호주에서도 청정지역으로 유명한 ‘골든트라이앵글’ 지역의 맥아만을 100% 사용하고, 발효 공정에서 자연 발생하는 리얼탄산만을 100% 담았다.

하이트진로는 초미세먼지 경보가 일상화되어 청정, 자연, 친환경 등에 대한 갈망이 커지고 있는 시대적 요구를 반영하는 동시에, 소비자들이 가장 선호하는 맛을 실현해서 대중성을 확보하는데 중점을 두었다. 지난 5년간 지구 곳곳을 돌아 가장 청정한 원료를 찾으려 노력한 끝에, 인위적인 주입이 없는 자연주의적 공법을 연구해 최선의 주질을 개발하게 됐다.

하이트진로 마케팅실 오성택 상무는 "그 동안 토종 주류기업의 사명감과 자부심으로 시장 트렌드 변화 및 소비자 요구에 부응할 수 있도록 다양한 맥주 브랜드를 출시해 왔으며, 국내 최초로 발포주를 선보이는 등 다양한 도전을 시도하여 소비자들의 사랑을 받았다"며 “이번 신제품은 원료, 공법부터 패키지에 이르기까지 모든 부분을 완전히 차별화하였으며, 청정에 대한 소비자들의 니즈를 채워줄 수 있는 고품질의 대한민국 대표 맥주로 당당히 인정받을 수 있도록 소비자들과의 적극적인 소통과 공격적인 마케팅 활동을 전개하겠다"고 말했다.

#호주 골든트라이앵글 맥아 100%
신제품 '청정라거-테라'는 호주 골든트라이앵글(AGT: Australian Golden Triangle)의 맥아를 100% 사용해 원료부터 차별화했다. 골든트라이앵글 지역은 호주 내에서도 깨끗한 공기, 풍부한 수자원, 보리 생육에 최적의 일조량과 강수량으로 유명하고, 비옥한 검은 토양(Black Soil)이 특징이다. '테라'라는 브랜드네임 역시 골든트라이앵글 지역의 이미지와 청정, 자연주의를 온전히 반영해 결정했다.

#리얼탄산 100% '청량감' 강화
‘청정라거-테라’는 발효 공정에서 자연적으로 발생하는 리얼탄산만을 100% 담았다. 이를 위해 리얼탄산을 별도로 저장하는 기술과 장비를 새롭게 도입했다. 100% 리얼탄산 공법은 라거 특유의 청량감이 강화되고, 거품이 조밀하고 탄산이 오래 유지된다는 강점이 있다.

#국내 레귤러랜드 중 최초 '그린'병 적용
패키지 역시 기존 브랜드와는 확연히 다른 모습이다. 청정라거 콘셉트를 가장 잘 표현하는 '그린'을 브랜드 컬러로 결정하고 모든 패키지에 적용했다. 또한 트라이앵글을 형상화하고 브랜드네임만 심플하게 강조한 BI를 개발, 라벨 디자인에 활용했다. 특히 병 어깨 부분에 토네이도 모양의 양음각 패턴을 적용, 휘몰아치는 라거의 청량감을 시각화했다.

하이트진로 김인규 대표는 "어렵고 힘들었던 맥주 사업에 마침표를 찍고자 한다. 재도약의 틀을 마련하겠다."라며 "창립 100주년을 5년 앞둔 현 시점에서 소주 시장에서의 안정적인 성장 기반과 해외 시장에서의 새로운 성장동력을 발판 삼아 100년 기업의 저력을 다해 맥주 시장에서의 새로운 성공신화를 창출해내겠다."고 말했다.

한편 '청정라거-테라'는 오는 21일 첫 출고 이후 전국 대형마트, 편의점 등 가정 채널과 음식점, 유흥업소 등 유흥 채널에서 동시 판매될 예정이다. 출고가격은 기존 맥주와 동일하고 알코올 도수는 4.6%이다.

 

[Focus]  Hite Jinro to launch Cleaner.a forecast of a return to the beer market

 

하이트진로 신규 맥주 브랜드 테라(TERRA).
하이트진로 신규 맥주 브랜드 테라(TERRA).

"The goal is to become the representative beer of Korea."


Hite Jinro (CEO Kim In-kyu) is planning to recapture the beer market by releasing a new beer brand called 'TERRA'.

Hite Jinro held a press conference at the Westin Chosun Hotel in Seoul on the 13th and announced that it will launch "Clean Lager - Terra" on the 21st, which uses materials and techniques that are completely different from existing beer. Terra, which means soil, land and earth in Latin, uses 100 percent of the Gulf of Gold Triangle, which is also famous for its cleanness, and contains 100 percent of the real carbon dioxide that occurs naturally in the fermentation process.

Hite Jinro focused on ensuring the public's popularity by realizing consumers' favorite flavor while reflecting the times' growing desire for cleanness, nature and environmentalism as ultrafine dust alerts become common. After five years of trying to find the cleanest raw materials around the globe, the research on naturalistic techniques without artificial injection has led to the development of the best subject matter.

"We have been launching various beer brands to meet market trends and consumer demands with the mission and pride of a native liquor company, and we have been loved by consumers for attempting various challenges such as introducing the nation's first-ever shotgun," said Oh Seong-taek, executive vice president of Hite Jinro's marketing division. "The new product has completely differentiated everything from raw materials, utilities to packages, and is recognized as a representative beer of Korea."

# Australia Golden Triangle Mac 100%
Its new product called 'Clean Lager-Terra' is differentiated from raw materials by using 100% of mala from Australian Golden Triangle (AGT). The Golden Triangle region is also famous for its clean air, abundant water resources and optimum sunlight and precipitation in barley production, and features fertile black soils. The brand name "Tera" was also decided to fully reflect the image, cleanliness and naturalism of the Golden Triangle region.

#Increase 100% 'softness' of real carbonate
'Clean lager-tera' contains 100% of only real carbonic acid that occurs naturally during fermentation process. To this end, it has newly introduced technologies and equipment that store real carbonate separately. The 100% Real Carbon Dioxide technique has the strength of lager-specific softness, dense foam and long-lasting carbonation.

 

#In Korea, the first 'green' bottle to be applied.
The package also looks markedly different from previous brands. It decided 'green' that best expresses its concept of clean lager as its brand color and applied it to all packages. It has also developed BI that shapes triangles and emphasizes simple brand names and used them in designing labels. In particular, a tornado-shaped bipedal pattern was applied to the shoulder of the bottle to visualize the softness of the lager.


"I want to put an end to the difficult and difficult beer business," said Kim In-kyu, CEO of Hite Jinro. We will prepare a framework for a re-launch," he said. "At this point, five years before our 100th anniversary, we will create a new success story in the beer market with a stable growth base in the soju market and a new growth engine in overseas markets."

Meanwhile, "Cheongjung Lager-Terra" will be sold simultaneously at home channels such as large discount stores and convenience stores nationwide, as well as entertainment channels such as restaurants and entertainment establishments after its first release on Monday. The forwarding price is the same as that of conventional beer and the alcohol level is 4.6%.


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.