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[M&A] 이랜드-中 엑스텝, 케이스위스 매각 딜크로징/ E•Land-China X-Tep, Selling Deal Closing K•SWISS
[M&A] 이랜드-中 엑스텝, 케이스위스 매각 딜크로징/ E•Land-China X-Tep, Selling Deal Closing K•SWISS
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.08.01 18:04
  • 댓글 0
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‘매각 거래 금액 2억 6000만 달러, 최종 납입 완료’

이랜드가 중국 스포츠브랜드 엑스텝과 추진했던 케이스위스(K•SWISS) 매각이 딜크로징 됐다.

이랜드월드(대표:김일규)는 1일 엑스텝인터내셔널 홀딩스 (대표: Shui Ding, HKG:1368)가 잔금 납입을 완료하면서 매각 절차가 최종적으로 완료됐다고 밝혔다.

이랜드월드와 엑스텝인터내셔널 홀딩스는 지난 5월 케이스위스 매각을 위한 주식매매계약 (SPA)를 체결한 바 있으며, 매각 거래의 최종 금액은 2억 6000만 달러 (한화 약 3,000억)이다.

양사는 사업적인 동반자 관계로 관계를 지속한다. 이랜드는 케이스위스가 보유하고 있는 부츠 브랜드 팔라디움의 향후 10년 동안의 중국 내 라이선스권을 획득하여 슈즈 시장 공략을 지속하기로 했다.

당초 합작사(JV) 설립을 통해 팔라디움 브랜드에 대한 중국 사업을 공동으로 진행하는 것으로 협의를 시작했다. 하지만 빠르게 변화하는 중국 시장을 공략하기 위해서는 엑스텝이 케이스위스 확산에 전념하고 이랜드가 팔라디움을 전담하는 것이 더 효율적이라고 의견이 좁혀지면서 라이선스로 사업을 전개하는 것으로 최종 합의했다.

팔라디움은 유럽에서 인지도가 높을 뿐만 아니라 국내에서도 마니아층을 가지고 있는 부츠 브랜드로 중국 내에서 140여개 매장을 운영하고 있고 중국 10~20대 젊은 고객층이 빠르게 증가하고 있다.

이랜드그룹 이윤주 CFO는 “이번 딜을 통해 자본건실화를 완성 할 수 있을 뿐만 아니라 중국 사업에서 지속적으로 함께 할 수 있는 파트너를 얻는 기회가 됐다”면서, “양사가 단발적인 딜 관계자를 넘어 사업적인 동반자 관계를 맺어 끝이 아닌 새로운 시작을 이뤄 낼 수 있을 것”이라고 말했다.

한편, 이랜드는 지속적인 재무건전성 강화를 통해 올해 말 부채비율을 150% 이하까지 줄여 나간다는 계획이다.


[M&A] ELand-China X-Tep, Selling Deal Closing K•SWISS
$260 million in sales, final payment completed.

E-Land's sale of K•SWISS, which was pushed by Chinese sports brand X-Tep, has been concluded.

E-Land World (CEO: Kim Il-kyu) made an announcement on the 1st that the sale process was finally completed as X-Tep International Holdings (CEO: Shui Ding, HKG:1368) completed the payment of the balance.

E-Land World and X-Tep International Holdings Ltd. signed a stock sale agreement (SPA) in May for the sale of K•SWISS, with the final amount of the deal valued at $260 million.

The two companies continue their relationship as a business partnership. E-Land will continue to tap the Shoes market by acquiring license rights in China for the next 10 years of its boot brand Paladium, which is owned by K•SWISS.

It initially started the discussion by jointly carrying out the Chinese business for the palladium brand through the establishment of the joint venture, or JV. However, in order to tap the fast-changing Chinese market, the company finally agreed to deploy the business with a license, as it was decided that X-Tep was committed to the spread of K•SWISS and E-Land was more efficient in taking charge of Paladium.

Paladium is a boots brand with a high profile in Europe as well as a maniac in Korea, which operates some 140 stores in China and is rapidly increasing the number of young customers in China's 10s.

The deal not only completes capital building realization but also provides an opportunity to get partners who can continue to work together in Chinese business," said Lee Yoon-joo, a CFO of E-Land Group, adding that the two companies will be able to build a business partnership beyond single-shot deal officials to achieve a new beginning, not an end.

Meanwhile, E-Land plans to reduce its debt ratio to below 150 percent at the end of this year by continuously strengthening its financial health.


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