[Company Analysis] 한국 토종 비건성분 전문 화장품 기업 '리딩프로스'
[Company Analysis] 한국 토종 비건성분 전문 화장품 기업 '리딩프로스'
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.10.10 19:28
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동물성·화학 성분 철저히 배제한 저자극 더마화장품, 각계 전문가들의 협업 눈길

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

상해박람회 중국 왕홍과 함께한 (주)리딩프로스 이지은 대표(우측).
상해박람회 중국 왕홍과 함께한 (주)리딩프로스 이지은 대표(우측).

성분이 중요한 시대다. 먹는 것은 물론 피부에 바르는 화장품까지 소비자들이 제품을 선택함에 있어서 함유 성분의 안전성과 효과까지 꼼꼼히 따져보는 성향이 강해지고 있기 때문이다. 특히 최근에는 전 세계적으로 동물 유래 성분이나 자극적인 화학 성분을 철저히 배제하는 이른바 '비건' 열풍이 불고 있다.

(주)리딩프로스(대표 이지은)는 이 같은 소비자들의 니즈와 세계적인 트렌드에 발맞춰 국내 최초로 비건 사이언스(Vegan Science) 기반의 화장품을 선보이고 있는 회사다. 이지은 대표가 20여년 이상의 국내외 화장품 론칭 및 화장품 사업 총괄 경력을 살려 각계 전문가들과의 협업을 통해 글로벌 브랜드로 성장할 수 있는 차세대 더마 화장품을 만들겠다는 포부로 지난 2017년 설립했다.

# 동물성·화학 성분 철저히 배제한 '비건(Vegan) 성분 화장품'
리딩프로스는 클린뷰티 브랜드라는 컨셉 아래 피부의 자극을 줄 수 있는 동물, 화학 성분을 철저히 배제하고 자사 브랜드만의 특화된 원료를 함유한 화장품을 선보이고 있다. 주력 브랜드로는 '#17브이더마'와 '다룸'이 있다.

'#17브이더마'는 마스크팩으로 유명한 ㈜리더스 코스메틱과 줄기세포 기술 기반 바이오테크놀러지 전문 기업 프로스테믹스가 공동투자해 탄생한 비건 뷰티 브랜드다. 주요 제품으로는 17가지 최소 안심 성분이 함유된 저자극 마스크팩 '피부왕 마스크-휴식'과 각질, 보습, 톤업, 진정, 탄력 케어를 한번에 할 수 있는 '피부왕 패드-분홍'이 있다. 두 제품 모두 영국 비건 소사이어티 공식 인증마크를 획득한 비건 화장품이다.

리딩프로스 주요 브랜드 제품.
리딩프로스 주요 브랜드 제품.

다룸은 노낙경 피부과 전문의(2008 국제인명센터(IBC) 세계 100대 과학자 등재)와 세계적 수준의 연구진으로 구성된 원료사 ‘내추럴 솔루션’,  제조사 ‘코스맥스’가 공동 협력으로 원료 개발부터 시작해 장시간의 연구 끝에 론칭한 브랜드다. 다룸에 함유되는 ‘발효 식이유황 MSM-F10’ 성분은 민감성 피부를 완화시키는데 도움을 주고 손상된 피부의 장벽 재건, 항산화와 미백효과가 있다. 주요 제품으로는 피부장벽강화 임상을 완료한 '다룸 베리어 크림'과 16가지 최소 안심 성분의 진정 보습 앰플 '다룸 릴리프 앰플',  민감한 피부도 자극 없이 사용할 수 있는 국소 부위 트러블 케어 젤인 '다룸 아크10 스팟 젤' 등이 있다.

이 대표는 "다룸 브랜드를 론칭하기 전에 세 가지 조건을 만족시키는 제품이어야 한다는 목표를 세웠은데 ▲자극이 없어야 하고 ▲피부가 눈에 띄게 건강해질 정도로 성분이 좋아야 하며▲이 제품을 반드시 써야 하는 차별화된 원료가 있어야 한다는 것이다."라며 "다룸은 이 세가지 조건을 완벽히 만족시키는 원료부터 남다른, 섬세한 화장품이다."라고 설명했다.

# 전문가들이 만드는 더마화장품
리딩프로스의 경쟁력은 '#17브이더마', '다룸' 등 주요 브랜드의 론칭 과정에서 엿 볼 수 있듯 각계 전문가와 업체들간의 협업을 통해 상품을 선보이고 있다는 것이다. 특히 리딩프로스를 이끌고 있는 이 대표는 지난 1997년부터 현재까지, 인터내셔널 뷰티 그룹인 로레알과 LVMH 등에서 슈에무라와 베네피트, 라프레리, 페리콘 MD, 웰라쥬 등 6개 브랜드의 마케팅 및 경영을 총괄하고 국내외 유명 브랜드를 론칭하며 뷰티 전문가로서 명성을 쌓아온 인물이기도 하다.

이 대표는 "모회사인 리더스 코스메틱과 프로스테믹스, 공동개발자 노낙경 피부과 전문의, 중국 마케팅 유통 파트너 서울몰, 그리고 20여년의 화장품 비즈니스 경력의 이지은 대표의 각계 전문가 협업과 각 노하우가 리딩프로스의 경쟁력이라고 할 수 있다."라며 "원료부터 남다른 리딩프로스 제품, 피부과 전문의가 인정하고 사용, 판매하는 제품력, 그리고 글로벌 네트워크를 통한 비즈니스 확장의 구도가 회사의 건강한 성장을 위한 원동력이 될 것이다."라고 강조했다.

리딩프로스는 이같은 경쟁력을 토대로 주목할 만한 대내외 성과를 내고 있다. #17브이더마는 비건 인증마크 획득(영국 비건 소사이어티)과 더불어 '피부왕 패드'의 서울어워드 우수 상품 선정됐으며 피부왕 마스크-휴식은 아마존 론칭 1개월 만에 신상품 마스크팩 부분 1위를 기록하는 성과를 냈다. 특히 고양이 발모양의 패드는 미국과 더불어 일본에서도 큰 인기를 얻으며 현지 K Beauty 오프라인 채널인 스킨가든에서 Top10 제품에 올랐다.

케이콘 바이어상담회에 참가한 리딩프로스.
케이콘 바이어상담회에 참가한 리딩프로스.

# 국내외 유통채널 확대 박차, 글로벌 브랜드로 도약할 것
리딩프로스는 올해 '#17브이더마'의 주요 수출 시장인 미주시장 확대와 러시아, 일본 등 수출 계획에 박차를 가하고 있다. 아울러 지난 5월 론칭한 더마 브랜드 다룸의 판매채널 확장과 인플루언서 등을 통한 입소문 마케팅에도 적극 나설 계획이다.

이 대표는 "리딩프로스의 #17브이더마와 다룸 브랜드 제품력에 자신이 있기에, 국내외 주요 유통 채널의 확장과 더불의 사용자들의 입소문 확장이 당면한 과제이자 목표다. 동시에 레드와 블루가 인상적인 세련된 패키지와 컨셉으로 글로벌 브랜드로 빨리 건강하게 자리잡는 것이 포부다."라고 말해다. 이어 "동물구호 기부사업과 사회환원, 그리고 비건 성분화장품에 대한 인식확대와 대중화에도 적극 나설 계획이다."라고 덧붙였다.

[Company Analysis] Cosmetics company specializing in Vegan ingredients of Korea 'Leadingpros'

상해박람회 중국 왕홍과 함께한 (주)리딩프로스 이지은 대표(우측).

 

Various support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to promote the Seoul city government's policies for promoting industrial development and fostering small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they serve as incubators for small and medium-sized startups within the government. The Seoul Industrial Promotion Agency's support projects, which offer a variety of services, including startups, distribution, education, content, patents and R&D, with the key aim of creating good jobs, are said to be the foundation for small and medium start-ups to become "strong companies." As a result, SBA (Seoul Industrial Promotion Agency) and digital economic newspaper Business Report will publish success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through SBA's support business.

It is an era where ingredients are important. This is because consumers are becoming more inclined to scrutinize the safety and effectiveness of ingredients in choosing products, not to mention what they eat In particular, there has been a so-called "Vegan" craze around the world that completely excludes animal origin or provocative chemicals.

Leadingpros (CEO Lee Ji-eun) is the first company in Korea to introduce "Vegan Science-based" cosmetics in line with such consumer needs and global trends. CEO Lee Ji-eun founded it in 2017 with the aim of creating next-generation dummy cosmetics that can grow into a global brand through collaboration with experts from all walks of life, taking advantage of more than two decades of experience in launching and managing the cosmetics business at home and abroad.

# Vegan ingredient cosmetics that are completely excluded from animal and chemical components
Under the concept of "Clean Beauty brand," Leadingpros thoroughly excludes animals and chemicals that can stimulate the skin and introduces cosmetics that contain specialized ingredients of its own brand. Its main brands include "#17 VDerma" and "DahRuem"

'#17 Vderma' is a Vegan beauty brand created by a joint investment by leaders Cosmetics, known for its mask pack, and Prostemics, a company specializing in stem cell technology. Major products include the low-polar mask pack "Skinwang Mask-rest," which contains 17 minimum reassuring ingredients, and the "Skinwang Pad-Funing," which allows people to do exfoliation, moisturization, tone-up, sedation and elasticity care at once. Both products are non-gun cosmetics that have earned the official certification mark of the UK's Vegan Society.

DahRuem is a brand that was launched after a long period of research, starting with the development of raw materials through joint cooperation between Roh Nak-kyung, a dermatologist (listed as one of the world's top 100 scientists at the International Center for Humanity (IBC), a raw material company composed of world-class researchers. The 'MSM-F10' ingredient in DahRuem helps relieve sensitive skin and has the effect of rebuilding damaged skin barriers, antacidization and whitening. Major products include "DahRuem Barrier Cream," which has completed clinical trials for skin barrier hardening, "DahRuem Lillip Amplifier" with 16 minimum reassuring ingredients, and "DahRuem Arc10 Spot Zell," a local-area trouble-care gel that can also be used without irritation even sensitive skin.

"Before launching the DahRuem brand, we set a goal of meeting three conditions: no stimulation, no irritation, no skin, no need to be visibly healthy, and there must be differentiated ingredients that must be used," Lee said. "DahRuem is a delicate cosmetics product that perfectly satisfies these three conditions."

The competitive edge of Leadingpros is that it is showcasing its products through cooperation between experts and companies from all walks of life, as seen during the launch of major brands such as "17vderma" and "DahRuem" Lee, who leads Leadingpros in particular, has been known as a beauty expert since 1997 by overseeing marketing and management of six brands, including Schuemura and Benefit, La Prairie, Pérone MD and Wellrazu, from the international beauty groups L'Oreal and LVMH.

"We can call each know-how competitive in the Leadingpros, from raw materials to different kinds of Leadingpros, to recognize and sell skin care professionals, from the company's global network of products such as leaders Cosmetics and Prostimics, co-developers Noh Nak-kyung, dermatology specialist, Chinese marketing distribution partner Seoul Mall, and 20 years of experience in the cosmetics business," Lee said.

Based on this competitive edge, leadingpros has been making notable internal and external achievements. Along with winning the Vegan Certification Mark (British Vegan Society), #17 VDerma was selected as the best product at the Seoul Awards for "Pad of the King of Skin," and the Skin King Mask-resting was the first in the mask pack category of a new product within a month of Amazon's launch. In particular, the cat-footed pad has gained huge popularity in Japan as well as in the U.S., making it a top-10 product on Skin Garden, a local K Beauty offline channel.

# Expanding distribution channels at home and abroad, and leap to global brand
leadingpros has been ramping up efforts to expand the U.S. market, the main export market for "#17 VDerma," and export plans for Russia, Japan and other countries this year. It also plans to expand sales channels of DahRuem, a Derma brand launched in May, and actively market word-of-mouth through Influencer.

"As we are confident in the product strength of leadingpros 's #17 VDerma and DahRuem's brand, expanding major distribution channels at home and abroad and expanding users' word of mouth are both challenges and goals facing us," Lee said At the same time, the aspiration is for Red and Blue to quickly become healthy as a global brand with impressive sophisticated packages and concepts," he says. "We are also planning to increase awareness and popularize animal relief donation projects, social rehabilitation, and Vegan cosmetics."


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