[Company Analysis] 더리얼마케팅, 글로벌 통합 결제 인증 표준 선도한다/ TheRealMarketing, Leading Global Integrated Payment Certification Standards
[Company Analysis] 더리얼마케팅, 글로벌 통합 결제 인증 표준 선도한다/ TheRealMarketing, Leading Global Integrated Payment Certification Standards
  • 이승진 기자
  • 승인 2019.11.11 17:28
  • 댓글 0
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국내 최초 전자영수증 사업 전개, 모바일 페이 통합결제시스템 구축

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

사진제공=더리얼마케팅.
사진제공=더리얼마케팅.

(주)더리얼마케팅(대표 손종희)은 국내 최초로 전자영수증 개발에 성공하며 대한민국의 모바일 영수증 시대를 선도하고 있는 회사다. 지난 2015년부터는 전자영수증 사업에서 더 나아가 어떠한 페이(결제)도 자유로운 진출과 가맹점 확보가 가능하도록 하는 오프라인 핀테크 결제의 오픈마켓 개념 플랫폼 사업으로 발전시키며 국내는 물론 글로벌 시장에서도 통할 수 있는 결제 인증 시스템과 인프라 구축에 박차를 가하고 있다.

# 국내 최초 전자영수증 사업 전개, 모바일페이 통합결제시스템 구축
손 대표는 지난 2011년 금융사 마케팅플랫폼을 전문 제작하는 회사로 더리얼마케팅을 설립했다. IBK기업은행 카드몰 구축, 하나카드 VIP서비스몰 구축 등 금융사들의 다양한 고객마케팅플랫폼을 구축, 운영 대행해주는 것으로 사업을 운영하다가 2013년부터 자체 플랫폼 구축으로 전자영수증 사업을 전개하고 있다. 더리얼마케팅의 모바일 전자영수증 서비스는 영수증과 동일하게 상세구매내역이 적혀있는 게 특징으로, 고객이 종이 영수증을 보관하지 않아도 언제든지 모바일 상에서 구매내역을 확인할 수 있으며, 소비 패턴과 통계를 확인할 수 있어 지출액을 관리하는 데도 도움이 된다. 손 대표는"더리얼마케팅은 별도의 앱 설치 없이 카카오톡 또는 문자 등을 통해 소비자가 손쉽게 ‘전자영수증 기능’과 ‘가계부 기능’을 관리 할 수 있도록, 모바일 영수증 서비스를 진화, 발전 시켜오고 있다."고 말했다.

모바일페이 통합결제서비스도 더리얼마케팅의 주력 사업이다. 이 서비스는 매장 내에서 결제 금액 입력만으로 고객의 모바일 결제 바코드 인식돼 결제 완료가 되는 초간편 통합 결제 시스템이다. 고객 결제 시 매장에서는 별도 QR코드 부착 없이 결제가 가능하고, 모바일 페이를 구분해 결제할 필요가 없다(고객 바코드 및 QR로 모바일 결제 가능). 또한 다양한 모바일 결제 추가 적용이 쉽고, 결제 즉시 확인 가능한 것이 특징이다. 손 대표는 "기존의 POS와 연동을 통해 신용카드 뿐만 아니라 다양한 모바일 페이 결제가 매장에서 구분 작업 없이 즉시 결제가 가능한 시스템을 개발해 발전해 나가고 있는 중이다."라고 설명했다.

사진제공=더리얼마케팅.
사진제공=더리얼마케팅.

# 모바일 전자 영수증 시대 열고 있는 기술력
더리얼마케팅의 핵심 경쟁력은 기술력이다. 더리얼마케팅은 국내 최초의 전자영수증 사업자인 만큼 관련특허 10여종을 출원해 보유하고 있으며 그 기술을 확장, 발전시켜 나가고 있다. 현재 소비자와 가맹점의 불편을 해소하기 위해 전국 대형 유통점 및 프랜차이즈를 중심으로 전국 POS 단말기 70% 이상의 운영 제휴를 맺고 있다. 이를 통해 카카오톡으로 종이영수증 형태와 동일한 전자영수증을 발급하고 있다. 또한 해당 유통점 및 프랜차이즈의 애플리케이션 그리고 각 카드사의 애플리케이션 알람을 통해서도 종이영수증과 동일하게 구매 품목이 기재 되어 있는 전자영수증을 발행 할 수 있도록 서비스 하고 있다.

더리얼마케팅의 이 같은 경쟁력은 창업 이후 쌓아온 주요 성과에서도 엿볼 수 있다. 더리얼마케팅은 ▲ BC카드와 전자영수증 가맹점 확대 MOU체결 ▲ SKT빌레터 App내 전자영수증 탑재 개발 프로젝트 진행 ▲탐앤탐스 전자영수증 서비스 진행 ▲L.POINT와 포인트 가맹점 모집 진행 등 다양한 업체와 전자영수증 확대 진행 뿐만 아니라 오프라인 가맹점 확대 관련한 사업을 진행 중이다. 아울러 2019년 특허청 주관 '특허기술 전략적 사업화 지원사원'에도 선정되는 쾌거를 이어가고 있다.

# 소비자, 사업자 모두 WInWin 하는 플랫폼 구축
모바일 전자 영수증 사업은 기본적으로 종이 영수증에 사용되는 종이 사용을 줄인다는 측면에서 친환경 사업이다. 또한 소비자는 한곳에서 모든 영수증을 받아볼 수 있고, 사업자들 입장에서는 종이 영수증 사용 없이도 발전된 모바일 결제 시스템 이용할 수 있다는 측면에서 모두에게 이익인 사업이다. 더리얼마케팅은 이같은 모바일 전자영수증 시스템의 특성과 장점을 사회적으로 확산시키기 위해 오픈 마인드로 여러 기업들과의 제휴를 추진하고 있다.

사진제공=더리얼마케팅.
사진제공=더리얼마케팅.

손 대표는 "친환경을 위해 개개인이 특별한 노력이 아주 많이 필요하다면, 성공하기 힘든 것이 친환경 사업이다. 또한, 작은 노력도 보상이 하나도 없다면 적극적인 참여를 유도하기 힘들것이다. 소비자가 기업이 전자영수증을 이용하였을 때, 큰 불편함이 없고 권리를 침해 받지 않으며, 아주 작은 보상이라도 드릴 수 있는 플랫폼을 제휴사를 통해 2020년 내에는 런칭을 하는 것이 목표다."라고 말했다.

# '글로벌 통합 결제 인증 표준' 제시할 것
더리얼마케팅은 모든 모바일페이의 오프라인 결제가 가능한 결제 중계 시스템까지, 거래 행위가 이루어지는 모든 과정을 디지털화 하는 플랫폼 서비스를 상용화 하는 것이 목표다. 아울러 이 과정을 통해 얻은 전자영수증 정보를 활용해 소비 패턴 등을 분석, 궁극적으로 소비자들이 사업자로부터 양질의 서비스도 받을 수 있도록 할 계획이다.

더리얼마케팅 손종희 대표.
더리얼마케팅 손종희 대표.

손 대표는 "현재 암호화폐 결제에 필요한 거래 인증 서비스를 개발하고 있다. 이 서비스는 모바일 결제 서비스, 카드시장, 정부 기관에게 적합한 것으로, 독자적인 모바일 결제 및 가상화폐 기반 결제 플랫폼, 거래인증 서비스는 곧 특허 출원에 나설 예정이다."리며 "더리얼마케팅을 카드, 핀테크, 암호화폐 등 모든 결제 수단을 아우르는 글로벌 통합 결제 인증 표준을 제시하는 기업으로 키우겠다."고 포부를 밝혔다.

[Company Analysis] TheRealMarketing, Leading Global Integrated Payment Certification Standards

사진제공=더리얼마케팅.

Various support projects by the Seoul Industrial Promotion Agency (SBA), which was established to promote the Seoul city government's policies for promoting industrial development and fostering small and medium-sized enterprises, are drawing keen attention as they serve as incubators for small and medium-sized startups within the government. The Seoul Industrial Promotion Agency's support projects, which offer a variety of services, including startups, distribution, education, content, patents and R&D, with the key aim of creating good jobs, are said to be the foundation for small and medium start-ups to become "strong companies." As a result, SBA (Seoul Industrial Promotion Agency) and digital economic newspaper Business Report will publish success stories of many small and medium start-ups that have succeeded through SBA's support business.

TheRealMarketing (CEO Sohn Jong-hee) is the first Korean company to successfully develop an electronic receipt and is leading the mobile receipt era in Korea. Since 2015, the company has been stepping up efforts to establish payment authentication system and infrastructure that can work in both domestic and global markets by developing an open market platform business for offline fintech payments that allows free entry of any payment (payment) and securing of merchants.

# Deploying the first electronic receipt business in Korea and establishing a mobile payment system
CEO Sohn established TheRealMarketing in 2011 as a company that specializes in producing marketing platforms for financial companies. It established and operated various customer marketing platforms of financial companies, such as the establishment of the IBK Industrial Bank's credit card mall and the establishment of Hana Card's VIP service mall, and has been developing e-Literacy business since 2013 by establishing its own platform. TheRealMarketing's mobile electronic receipt service is characterized by detailed purchase details written on the same as receipts, allowing customers to check purchases on mobile devices at any time without having to store paper receipts, and also helps them manage their expenditures by checking consumption patterns and statistics. "TheRealMarketing has evolved and developed mobile receipt services so that consumers can easily manage 'electronic receipt' and 'housekeeping functions' through Kakao Talk or text messages without installing an app," Sohn said.

Mobile Pay's integrated payment service is also a major business of TheRealMarketing. This service is a super-simple integrated payment system that recognizes customers' mobile payment bar code just by entering payment amount inside a store and completes payment. For customer payment, the store can pay without attaching a separate QR code, and there is no need to distinguish mobile payment (mobile payment with customer barcode and QR). It is also easy to apply variety of additional mobile payments and can be checked immediately. "We are developing and developing a system where not only credit cards but also various mobile payment systems can be paid without any sortation in stores through the link with the existing POS," Sohn explained.

# Technology opening in the age of mobile electronic receipts
TheRealMarketing's core competitiveness is its technological prowess. Since TheRealMarketing is the nation's first electronic receipt operator, it has applied for about 10 related patents and is expanding and developing the technology. Currently, the company has an operating alliance of more than 70 percent of its POS handsets across the country, focusing on large retail outlets and franchises across the country, in a bid to ease inconveniences for consumers and merchants. Through Kakao Talk, the company is issuing electronic receipts that are identical to paper receipts. In addition, through the application of the distribution stores and franchises and the application alarm of each credit card company, an electronic receipt with the same purchase item can be issued as the paper receipt.

TheRealMarketing's competitiveness can also be seen in the major achievements it has built since its inception. TheRealMarketing expands BC Card and electronic receipt merchant, holds MOU, carries out development project of electronic receipt in SKT Bill letter App, and carries out Tom & Toms Electronic Receipt Service ▲L.Not only is it going to expand electronic receipt with various businesses such as POINT and point merchant recruitment, but it is also going through business regarding expansion of offline franchises. In addition, it is continuing to make a great achievement that will be selected as a support employee for strategic commercialization of patented technologies under the auspices of the Korean Intellectual Property Office in 2019.

# Build a platform for both consumers and businesses
The mobile electronic receipt business is basically an eco-friendly business in terms of reducing the use of paper used for paper receipts. In addition, it is a business that benefits everyone in terms of the ability to receive all receipts in one place and, for operators, use advanced mobile payment systems without the need for paper receipts. In order to spread the characteristics and benefits of the mobile e-Literacy system, Dural Marketing is pushing for partnerships with various companies in an open mind.

Sohn said, "If each person needs a lot of special efforts for the environment, it's hard to succeed. Also, it would be difficult to induce active participation without any small effort or compensation. The goal is to launch a platform within 2020 through its affiliates that will provide a platform that is free of great inconvenience, is not infringed upon, and can give even a very small reward when a company uses an electronic receipt," he said.

# 'Global Integrated Payment Certification Standards'
TheRealMarketing aims to commercialize platform services that digitize all processes where transactions take place, even a payment relay system that allows offline payment of all mobile payments. In addition, the company plans to analyze consumption patterns by utilizing electronic receipt information obtained through the process and eventually allow consumers to receive quality services from operators.

"We are currently developing a transaction authentication service that is needed to settle cryptocurrency. The service is suitable for mobile payment services, the card market and government agencies, and its own mobile payment and virtual money-based payment platform and transaction authentication service will soon launch patent applications."We will develop TheRealMarketing as a company that presents global integrated payment authentication standards that cover all payment methods such as cards, fintech, and cryptocurrency."``I have expressed my ambition.


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