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[INVEST] 카카오키즈, 야나두와 합병 주총 승인…"종합 교육기업 성장" / [INVEST] Kakao Kids, Yanadu and Yanadu to approve the merger..."Comprehensive Education Enterprise Growth"
[INVEST] 카카오키즈, 야나두와 합병 주총 승인…"종합 교육기업 성장" / [INVEST] Kakao Kids, Yanadu and Yanadu to approve the merger..."Comprehensive Education Enterprise Growth"
  • 윤영주 기자
  • 승인 2019.12.11 17:29
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[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.

 

카카오키즈가 영어교육 전문기업 ㈜야나두를 합병한다. 키즈 시장을 넘어 '종합 교육기업'으로 성장을 목표로 내세웠다.
카카오키즈와 야나두는 10일 각각 개최한 임시주주총회에서 합병을 최종 승인받았다고 11일 밝혔다.국내 최대 모바일 유아동 교육 플랫폼인 카카오키즈는 100만 회원을 보유한 성인 대상의 영어 교육 플랫폼인 야나두와의 이번 합병을 통해 유아동에 국한하지 않고 전 연령층을 아우르는 에듀테크 기업으로 변모한다는 계획이다. 플랫폼, 기술력, 자금력을 갖춘 카카오키즈와 성인 영어교육 관련 방대한 콘텐츠 및 학습케어 서비스, 마케팅 능력을 갖춘 야나두의 결합을 통해 시너지 효과를 극대화 한다는 방침이다.


합병에 앞서 양 사는 콘텐츠 제휴를 맺고 야나두가 EBS 대표 강사들과 손잡고 만들어 낸 필수 유아영어 리딩 프로그램 ‘야나두 주니어’를 카카오키즈앱을 통해 선보인 바 있다. 1년여에 걸친 협업 과정에서 교육시장 전반의 변화와 혁신을 추구하는 두 회사의 지향점이 일치하고, 서로의 니즈가 잘 맞아 합병을 결정하게 됐다.


향후 합병법인은 공동대표 체제로 운영되며 김정수 카카오키즈 대표가 회사의 경영, 조직, 사업계획, 자금, 핵심 기술 관련 업무를 담당하고 야나두 김민철 대표는 브랜드 파워 강화, 마케팅, 세일즈, 신규사업 관련 업무를 주로 담당할 예정이다. 합병으로 인한 구조조정은 없으며, 카카오키즈 인력규모는 현재 50여명에서 150여명으로 늘어난다.


양측 대표는 “4차 산업혁명에 맞춰 교육 분야가 새로운 패러다임으로 변화되는 시기에 카카오키즈는 유아동을 넘어서 교육시장 전체를 대상으로 한 기술 개발과 콘텐츠 개발에 끊임없이 투자해 최고의 교육 서비스와 콘텐츠를 제공할 계획"이라며 “새로운 유형의 교육 플랫폼, 콘텐츠 및 커머스 모델로 종합 교육 시장을 리드하며, 2020년 매출 1,000억원을 시작으로 최종적으로 매출 3조 이상의 대한민국 최고 종합교육플랫폼으로 성장해 나갈 것”이라고 밝혔다.


카카오키즈는 온라인 영어 1위 브랜드인 야나두와의 합병을 신호탄으로 내년에도 다양한 교육 콘텐츠 확보에 약 300억원을 투자할 것이며 AI기반 러닝 서비스도 본격 추진할 예정이다.


카카오키즈앱은 제공하는 교육 콘텐츠가 2만2000여 종이 넘는 국내 최대 모바일 유아동 교육 플랫폼이다. 200여 곳 이상의 국내외 유명 콘텐츠 파트너들과 정식 라이센스를 체결하고 유치원 필수 교육과정인 누리과정을 비롯, 대교, 한솔 신기한 한글나라, 카카오키즈 잉글리시 등 차별화된 교육 콘텐츠들과 ‘뽀로로’, ‘핑크퐁’, ‘콩순이’, ‘폴리’ 등 인기 애니메이션, 동요, 동화, 창의학습, 언어학습 등 놀이와 학습이 결합된 다양한 콘텐츠를 제공하고 있다.

최근에는 내년 AI기반 러닝 서비스 본격 추진을 위해 서비스 개인화, 콘텐츠 추천, 검색 및 채널 확대가 가능한 구조로 최적화한 ‘카카오키즈앱 8.0’ 버전을 선보였다.


야나두는 성인 온라인 영어교육 플랫폼으로 ‘10분 강의, 장학금 제도, 1:1 보이스케어’ 등 업계 혁신을 일으키는 서비스 기반, 공격적인 마케팅을 통해 단기간 내 업계 탑으로 발돋움한 기업이다. 2019년 브랜드 인지도 91%, 네이버 트렌드 검색량 1위를 기록했고, 지난 8월 이후 홈페이지 회원수 100만, SNS 팔로워수 50만을 돌파한 바 있다.

 

[INVEST] Kakao Kids, Yanadu and Yanadu to approve the merger..."Comprehensive Education Enterprise Growth"

[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.
[사진 = 픽사베이 제공] 특정기사와 직접관련없음.

 

Kakao Kids will merge Yanadu, a company specializing in English education. Beyond the Kids market, the company aims to grow into a "comprehensive education company."
Kakao Kids and Yanadu said Wednesday that they received final approval for the merger at an extraordinary shareholders' meeting held on Thursday.Kakao Kids, the nation's largest mobile toddler education platform, plans to transform itself into an eduTech company that encompasses all age groups, not just infants, through the merger with Yanadu, an English education platform for adults with 1 million members. The plan is to maximize synergy effect through the combination of Kakao Kids with platform, technical skills and financial power, and Yanadu with vast content and learning care services and marketing capabilities related to adult English education.



Prior to the merger, the two companies formed a content partnership and introduced the essential infant English reading program "Yanadu Junior" created by Yanadu in collaboration with EBS's representative instructors through Kakao Kids App. During the year-long collaboration process, the two companies' goals of seeking change and innovation across the education market coincide, and they decided to merge because their needs match well.



The merged entity in the future will be run under a co-operative system, with Kakao Kids CEO Kim Jung-soo taking charge of the company's management, organization, business plan, funding and key technology-related affairs, while Yanadu's CEO Kim Min-chul will be mainly in charge of strengthening brand power, marketing, sales and new business-related affairs There will be no restructuring due to the merger, and Kakao Kids' workforce will be increased to 150 from the current 50.



"At a time when the education sector is changing into a new paradigm in line with the fourth industrial revolution, Kakao Kids will continue to invest in technology development and content development for the entire education market beyond toddlers, leading the overall education market with new types of educational platforms, content and commerce models, and eventually growing into the nation's top comprehensive education platform with sales of more than 3 trillion won in 2020."



In a sign of its merger with Yanadu, the No. 1 online English brand, Kakao Kids will invest about 30 billion won in securing various educational content next year, and will also push for AI-based running services in earnest.



Kakao Kids App is South Korea's largest mobile toddler education platform with more than 22,000 kinds of educational content provided. It has signed a formal license with more than 200 well-known domestic and foreign content partners and provides differentiated educational content such as Nuri course, which is a compulsory curriculum for kindergartens, as well as various contents such as "Pororo," "Pinkpong," "Consooni" and "Poly" as well as popular animations, children's stories, creative learning, and language


Recently, the company introduced the "Kakao Kids App 8.0" version, which is optimized with a structure that allows personalization of services, contents recommendation, search and channel expansion, to promote AI-based running services in full-scale next year.



Yanadu is an adult online English education platform, a service-based company that revolutionizes the industry such as "10-minute lectures, scholarship system and 1:1 voice care," and has emerged as the top industry player in the short term through aggressive marketing. In 2019, brand awareness reached 91 percent and Naver's trend search volume topped the list, and since August, it has surpassed 1 million members of its website and 500,000 followers of SNS.


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