[Company Analysis] 따끔한 피부자극 천연화장품 '네시픽(NACFIC)'
[Company Analysis] 따끔한 피부자극 천연화장품 '네시픽(NACFIC)'
  • 박가희 기자
  • 승인 2019.12.18 17:16
  • 댓글 0
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천연화장품 브랜드 네시픽 선보여, 탁월한 마케팅력으로 국내외 판로 개척 성공적
(주)에이빌코리아 김형민 대표.
(주)에이빌코리아 김형민 대표.

 

[편집자주]서울시의 산업진흥 및 중소기업 육성 정책의 효율적인 추진을 위해 설립된 서울산업진흥원(SBA)의 다양한 지원사업들이 관내 중소 스타트업들의 인큐베이팅 역할을 톡톡히 하며 주목받고 있다. 좋은 일자리 창출을 핵심 목표로 창업, 유통, 교육, 콘텐츠, 특허, R&D 등 다양한 서비스를 제공하고 있는 서울산업진흥원의 지원사업들은 중소 스타트업들이 '강소기업'으로 도약할 수 있는 밑거름이 되고 있다는 평가를 받고 있다. 이에 서울산업진흥원(SBA)과 디지털 경제신문 ‘비즈니스리포트’는 SBA의 지원사업 수혜를 통해서 성공한 많은 중소 스타트업들의 성공스토리를 기획특집기사로 연재한다.

원료에 대한 소비자들의 관심이 높아지면서 천연 원료를 기반으로 하는 화장품 브랜드 론칭이 많아지고 있다. 소비자 입장에서는 선택에 폭이 확대된다는 점에서 긍정적이지만, 천연 화장품이란 컨셉 외에 뚜렷한 차별점이 없어 오히려 제품 선택에 어려움이 되기도 한다. 김형민 대표가 지난 2014년 창업한 (주)에이빌코리아(Abillkorea)는 피부를 자극해 활성화시키는 이른바 '따끔한' 천연 화장품 브랜드 '네시픽'을 운영하는 화장품 전문 회사다. (주)에이빌코리아는 온라인 유통채널 MD출신인 김 대표의 탁월한 마케팅력과 차별화된 브랜딩 전략을 바탕으로 창업 4년만에 연평균 2배의 실적 성적을 기록하는 강소기업으로 도약하고 있다.

# 천연원료에 집중한 네시픽 3가지 라인
에이빌코리아는 설립 후 비누 브랜드 '비앤솝(B&SOAP)'을 내놓은 이후 최근에는 주력 브랜드로 천연 원료에 집중한 네시픽(네추럴퍼시픽)을 선보이고 있다. 네시픽의 3가지의 주력 제품 라인으로 구성되어 있다. 첫번째는 항산화 특허 성분과 천연 성분들로 구성된 네시픽의 메인 제품라인인 프레쉬 허브 오리진 시그니처 라인 (프레쉬 허브 오리진 세럼, 토너, 크림) , 두번째는 한국뿐 아니라 동남아에서 인기몰이를 하고 있는 화이트닝 제품인 피토 나이아신 화이트닝 라인( 피토 나이아신 화이트닝 에센스, 토너, 톤업크림) 이다. 끝으로 세번째는 진짜 꽃잎이 들어가서 보기만해도 여심을 자극하고, 진짜 꽃잎이 함유돼 꽃의 영양을그대로 피부에 전달해주는 리얼 플로럴 라인 (리얼 플로럴 토너 카렌둘라, 리얼 플로럴 에어크림 카렌둘라, 리얼 플로럴 토너 로즈, 리얼 플로럴 에어크림 로즈) 이다.

네시픽 주요 제품.
네시픽 주요 제품.

김 대표는 "천연화장품이지만 사용의 효과가 크고 차별성이 있는 제품을 개발하던 중에 ‘프레쉬 허브 오리진 세럼’을 개발하게 됐다. 프레쉬 허브 오리진 세럼은 다른 천연화장품과 달리 피부를 자극해 활성화시켜주는 성분이 들어가 따끔한 것이 특징인 화장품이다. 미백효과가 있는 ‘피토 나이아신 화이트닝 에센스’ 와 세트로 묶어서 만든 ‘낮에는 화이트닝, 밤에는 욕세럼(낮화밤욕)’ 세트상품도 100만병 이상 팔리며 히트상품으로 자리잡고 있다."고 설명했다.

# 탁월한 마케팅, 국내외 판로 개척 성공적
에이빌코리아의 핵심 경쟁력은 우수한 품질을 갖춘 상품을 소비자들에게 효과적으로 알려 판매하는 마케팅력이다. 에이빌코리아의 마케팅력은 상품기획자(MD) 출신인 김 대표의 노하우가 토대가 되고 있다. 김 대표는 2011년 국내 유력한 소셜커머스 회사에서 오프라인 영업에서부터 패션, 잡화, 식품 등을 판매하는 MD로 근무했고, 다른 소셜 커머스 회사로 이직한 후에도 자체브랜드(PB)상품을 총괄한 경력의 소유자다.

에이빌코리아는 국내 홈쇼핑을 통해  '뉴트리션 허브 오리진 세럼'을 성공리에 론칭하는 등 유통 채널 확대에 박차를 가하고 있다. 현재 위메프, CJ홈쇼핑, 삐에로쇼핑, 롭스, 시코르 등 주요 온라인 채널에 입점해 있다.

해외 진출도 성공적이다. 창업과 동시에 해외 수출을 시작해 전 세계 27개국에 수출 중이며 인도네시아, 말레이시아, 필리핀, 베트남에서 성장세가 가장 높다.

김 대표는 "이슬람권 문화에서는 소고기나 닭고기는 기피하는 경향이 있어 콜라겐과 같은 동물성분이 들어가지 않는 제품을 선호한다. 인도네시아는 국민 대다수가 이슬람을 믿고 있는 만큼 네시픽과 같은 천연 화장품에게 기회가 많았고, 이를 잘 살려 시장을 공략했다."고 말했다.

Nacific 로고.
Nacific 로고.

# 해외 진출 박차, 글로벌 브랜드로 도약할 것
에이빌코리아는 방글라데시, 이태리, 미얀마 등 창업 후 지속해온 해외 진출에 더욱 박차를 가할 계획이다. 아울러 현재 개발중인 10여개의 신제품도 출시할 예정이다.

김 대표는 "에이빌코리아의 브랜드인 네시픽과 비앤솝이 빠르게 글로벌 브랜드로 자리잡아가는 것이 가장 큰 목표다.'라고 포부를 밝혔다.

[Company Analysis] Natural cosmetic product 'NACFIC' Abillkorea

(주)에이빌코리아 김형민 대표.

Various support projects by the SBA (SBA), established to efficiently implement the city's industrial promotion and small - and medium-sized businesses, have played a significant role in incubating small - and medium-sized startups within its jurisdiction. The Seoul Development Institute's support projects, which provide various services such as start-ups, distribution, education, content, patents and R&D, are considered the foundation for small and midsize startups to become strong companies. The Seoul Industrial Development Institute (SBA) and the Digital Economic Daily " Business Report " will feature stories on the success of many small and medium startups that have succeeded through the benefits of supporting SBA businesses.

As consumers are increasingly interested in raw materials, the launch of cosmetics brands based on natural ingredients is increasing. Although it is positive that consumers will be able to choose more widely, it can be difficult to choose products because there are no distinct differences other than the concept of natural cosmetics. Abillkorea, which was established by CEO Kim Hyung-min in 2014, is a cosmetic company that runs " Natural Pacific, " a product brand that stimulates and activates the skin. Based on Kim's excellent marketing skills and differentiated branding strategies, Abillkorea is making a leap into a small company with an average annual performance of twice as much in just four years since its foundation.

After launching the soap brand B&SOP after its inception, Abillkorea has recently introduced the " Natural Pacific, " a major brand focusing on natural ingredients. It consists of three main product lines of NACFIC. The first is the Fresh Hub Origin Signature Line (Fresh Hub Origin Serum, Toner, Cream), which is the main product line of NACFIC composed of antioxidants and natural ingredients, and the second is the Pitoniachin Whitening Line (Pitonicine Whitening Essence, Tonneau), which is a popular in Southeast Asia as well as Korea. Lastly, the third is the real flowerlike line (Real Fluorol Toner, Real Fluorol Cream Karen Dulla, Real Floralless Toner Rose, Real Floral Air Cream Rose), which stimulates the female heart just by looking at the real petals.

" When it comes to natural cosmetics, we naturally think of mild cosmetics, " Kim said. While developing a product that is a natural cosmetics product but has great effect in using it, it developed ' Fresh Herb Origin Serum '. Unlike other natural cosmetics, the Fresh Herb Origin Serum is a cosmetics product that is characterized by irritation of the skin and irritation. " More than 1 million bottles of photo-nighting and church-sering products are sold during the day and night, " the company said.

Its core competitive edge is its ability to effectively market high-quality products to consumers. Abillkorea's ability to host the event is based on Kim's know-how as a former product planner (MD). CEO Kim worked as MD for offline sales, fashion, general merchandise, and food at a leading social commerce company in Korea in 2011, and is the owner of his own brand (PB) product even after moving to another social commerce company.

Abillkorea is stepping up efforts to expand its distribution channels by successfully launching the new hub origin serum through home shopping in Korea. Currently, it is located on major online channels such as Wimev, CJ Home Shopping, Pierrot Shopping, Rops, and Cicor.

The company has also successfully expanded into overseas markets. As soon as they start their business, they are exporting to 27 countries around the world, and Indonesia, Malaysia, Philippines and Vietnam have the highest growth rates.

" In Islamic cultures, we tend to avoid beef or chicken, so we prefer non-animal products such as collagen, and Indonesia has plenty of opportunities for natural cosmetics such as nesifica since most of us believe in Islam, " Kim said.

The company plans to accelerate its overseas expansion, which it has continued since launching operations in Bangladesh, Italy and Myanmar. It is also planning to release about 10 new products that are currently under development.

" Our biggest goal is to quickly become global brands, " Kim said.


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