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[Focus] KT&G, 경쟁사 필립모리스와 손잡고 전자담배 ‘릴(lil)’ 글로벌시장 전격 진출/ KT&G Joins Hands with PMI to Kick Off the Overseas Expansion of Smoke-Free Product ‘lil’
[Focus] KT&G, 경쟁사 필립모리스와 손잡고 전자담배 ‘릴(lil)’ 글로벌시장 전격 진출/ KT&G Joins Hands with PMI to Kick Off the Overseas Expansion of Smoke-Free Product ‘lil’
  • 문정원 기자
  • 승인 2020.01.29 12:04
  • 댓글 0
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29일 양사 계약 체결, 3년간 제품 공급…글로벌 유통망 확보 ‘첫 시동’
(왼쪽부터)KT&G 백복인 사장과 PMI 안드레 칼란조풀로스(André Calantzopoulos)  최고경영자가 29일 서울 광화문 포시즌스 호텔에서 열린 ‘KT&G-PMI GLOBAL COLLABORATION’ 헹사에서 양사 파트너십 계약 체결후 기념사진 촬영을 하고 있다.
(왼쪽부터)KT&G 백복인 사장과 PMI 안드레 칼란조풀로스(André Calantzopoulos) 최고경영자가 29일 서울 광화문 포시즌스 호텔에서 열린 ‘KT&G-PMI GLOBAL COLLABORATION’ 헹사에서 양사 파트너십 계약 체결후 기념사진 촬영을 하고 있다.

KT&G(사장 백복인)가 글로벌 메이저 담배기업인 필립모리스 인터내셔널(PMI)과 전략적 제휴를 맺고 차세대 전자담배 ‘릴(lil)’의 해외시장 진출에 본격 나선다.

KT&G와 PMI는 29일 서울 광화문 포시즌스 호텔에서 ‘KT&G-PMI GLOBAL COLLABORATION’ 행사를 열고 전자담배 ‘릴(lil)’의 해외 판매를 위한 제품 공급 계약을 체결했다. 행사에는 백복인 KT&G 사장과 안드레 칼란조풀로스(André Calantzopoulos) PMI 최고경영자를 비롯한 각사 고위 임원들이 참석한 가운데 서명식과 기념촬영 등이 진행됐다.

이번 계약에 따라 KT&G는 ‘릴(lil)’ 제품을 PMI에 공급하고, PMI는 이를 한국을 제외한 전 세계 국가에서 판매할 수 있게 된다. 이와 관련해 양사는 시장의 성과를 확인하면서 더 많은 국가에서 제품을 출시할 수 있도록 글로벌 협력 체계를 구축하기로 하고, 올해 안에 신속히 제품을 판매하는 데 노력하기로 합의했다. 또한, 최초 계약기간은 3년이지만, 향후 성과가 좋을 경우 장기적인 파트너십을 체결하기로 했다.

해당 제품은 KT&G가 현재까지 국내에서 출시한 궐련형 전자담배인 ‘릴 하이브리드’와 ‘릴 플러스’, ‘릴 미니’, 액상형 전자담배인 ‘릴 베이퍼’ 등 총 4종이며, 향후 출시될 혁신적인 제품들도 포함된다. 양사는 해외에서 판매될 제품의 브랜드명에 대해선 현재 사용 중인 ‘릴(lil)’과 ‘아이코스(IQOS)’를 병기하는 방안 등을 검토하고 있다.

KT&G ‘릴(lil)’은 지난 2017년 첫선을 보인 이후 편의성과 휴대성 면에서 소비자들의 호평을 받으며 국내 시장에서 영향력 있는 전자담배 브랜드로 자리매김했다. 특히, ‘릴 하이브리드’는 KT&G의 독자적인 기술이 집약된 차별화된 제품으로 혁신성을 높이 인정 받았으며, 지난해에는 각종 국제 박람회에 공개돼 해외 바이어들의 뜨거운 반응을 얻었다.

이에 KT&G는 국내외에서 제품력을 인정받은 ‘릴(lil)’의 본격적인 해외 진출과 유통망 확보를 위해 글로벌 메이저 담배기업인 PMI를 파트너사로 선정했다. PMI 역시 KT&G를 전략적 동반자로 선택해 ‘릴(lil)’을 통해 혁신 제품의 포트폴리오를 더욱 강화할 수 있게 됐다.

백복인 KT&G 사장은 “글로벌 선두주자인 PMI와의 이번 전략적 제휴로 KT&G의 브랜드 경쟁력과 혁신적인 제품개발 능력을 다시 한번 인정받는 중요한 계기가 됐다”며, “미래 담배시장에 새로운 시장표준을 제시해 담배 산업을 더욱 주도적으로 이끌어 나가겠다”고 밝혔다.

안드레 칼란조풀로스 PMI 최고경영자는 “KT&G와 계약을 체결하게 되어 기쁘다”며, “PMI의 자원과 지식, 인프라를 KT&G의 전자담배 제품과 함께 활용하게 된 이번 계약으로 전세계 흡연자들의 만족도와 선택의 폭이 더욱 확대될 것”이라고 말했다.

한편 국내 1위 담배 기업 KT&G는 오는 2025년까지 ‘Global Big4’ 기업으로의 도약을 목표로 하고 있다. 국내뿐만 아니라 글로벌 시장에서도 균형 잡힌 사업 포트폴리오 완성을 위해 해외시장 공략에 힘을 쏟고 있으며, 공격적인 신시장 개척을 통해 현재 80여 개인 진출 국가 수를 올해까지 100여 개국으로 늘려갈 계획이다.

[Focus] KT&G Joins Hands with PMI to Kick Off the Overseas Expansion of Smoke-Free Product ‘lil’
Two companies sign agreement on the 29th, products to be supplied for three years … the first step in securing a global distribution network

(왼쪽부터)KT&G 백복인 사장과 PMI 안드레 칼란조풀로스(André Calantzopoulos)  최고경영자가 29일 서울 광화문 포시즌스 호텔에서 열린 ‘KT&G-PMI GLOBAL COLLABORATION’ 헹사에서 양사 파트너십 계약 체결후 기념사진 촬영을 하고 있다.

KT&G (President Baek Bok-In) has established a strategic collaboration with leading tobacco company Philip Morris International (PMI) to kick off the overseas expansion of its next generation smoke-free product ‘lil’.

On the 29th at the Four Seasons Hotel in Seoul, KT&G and PMI hosted a ‘KT&G-PMI GLOBAL COLLABORATION’, as they entered into a supply contract for the overseas distribution of KT&G’s smoke-free product ‘lil’. Senior members from both companies including President Baek Bok-In of KT&G and CEO André Calantzopoulos of PMI attended the event where they signed the contract and took photographs to commemorate the moment.

Under the agreement, KT&G will supply ‘lil’ products to PMI which can then be sold in markets worldwide except for Korea. The two companies plan for a global collaboration with the intention to actively expand to cover many markets based on commercial success, and agreed to put efforts into selling the products as quickly as possible this year. The initial term is set to three years but can transition to a long term partnership with assessment milestones.

The agreement will include four existing products, namely ‘lil Hybrid’, ‘lil Plus’, ‘lil Mini’ which are KT&G’s heat-not-burn tobacco products, ‘lil Vapor’ which is the company’s e-vapor product, and other innovative products to be launched at a later date. The companies have discussed the potential for a parallel brand association between ‘lil’ and ‘IQOS’.

Introduced in 2017, KT&G’s ‘lil’ was well-received by consumers for its convenience and portability, and was established as an influential heat-not-burn tobacco brand in the domestic market. In particular, ‘lil Hybrid’, a differentiated product that is the culmination of KT&G’s independent technology, was highly recognized for innovation. Last year, ‘lil’ was introduced in many international exhibitions to great fanfare.

KT&G chose PMI, a major company in the tobacco industry, as its partner in initiating a full-fledged overseas expansion of and securing a distribution network for ‘lil’ that has already been highly recognized at home and abroad for its competitive edge. PMI chose KT&G as its strategic partner and with access to ‘lil’ products, PMI can also enhance its portfolio of innovative products and offer a broader choice to adult smokers worldwide.

“This strategic collaboration with the global industry leader PMI is an important opportunity for us to be recognized once again for our brand competitiveness and innovative product development capabilities.” said Baek Bok-In, CEO of KT&G. “We will set a new industry standard for the future tobacco market, and lead the industry.”

André Calantzopoulos, CEO of PMI stated “we are excited to enter into this agreement with KT&G,” as he added “we are able to bring PMI’s resources, knowledge and infrastructure as we leverage KT&G’s smoke-free products. Our agreement will benefit adult smokers by providing a wide array of better choices.”

KT&G, the top player in the Korean tobacco market, aims to join the ranks of ‘Global Big4’ companies by the year 2025. The company has been focusing its energy on entering foreign markets to complete its balanced business portfolio not only in Korea but also in the global stage, and plans to expand the number of its markets from over 80 countries to over 100 by intensively pioneering new markets.


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