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[Focus] 아모레퍼시픽, 인도네시아 최대 유통사 MAP과 비즈니스 파트너십/ Amore Pacific, Business Partnership with Indonesia's largest retailer MAP
[Focus] 아모레퍼시픽, 인도네시아 최대 유통사 MAP과 비즈니스 파트너십/ Amore Pacific, Business Partnership with Indonesia's largest retailer MAP
  • 문정원 기자
  • 승인 2020.02.03 10:41
  • 댓글 0
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거대 시장 인도네시아 최대 유통사와 협약 통해 글로벌 브랜드 진출 확대
인도네시아 고객에게 최고의 제품과 최적의 서비스 선보이기 위해 노력할 것
아모레퍼시픽그룹 배동현 대표이사(사진 오른쪽)와 MAP 그룹 샤르마 CEO(사진 왼쪽)가 비즈니스 파트너십 체결식에서 기념사진을 촬영하고 있다.
아모레퍼시픽그룹 배동현 대표이사(사진 오른쪽)와 MAP 그룹 샤르마 CEO(사진 왼쪽)가 비즈니스 파트너십 체결식에서 기념사진을 촬영하고 있다.

아모레퍼시픽그룹이 인도네시아 현지 최대 유통 회사 MAP(PT Mitra Adiperkasa Tbk) 그룹과 비즈니스 파트너십(Business Partnership) 계약을 체결했다.

아모레퍼시픽그룹 배동현 대표이사와 MAP 그룹 샤르마(V.P. Sharma) CEO가 참가한 파트너십 체결식은 지난달 29일(현지시간), 인도네시아 자카르타 MAP 그룹 본사에서 열렸다. 이번 협약을 통해 아모레퍼시픽그룹은 MAP 그룹이 운영하는 유통망에서 설화수, 라네즈, 이니스프리, 에뛰드하우스의 제품을 선보인다.

아모레퍼시픽그룹은 글로벌 시장, 그중에서도 중국과 아세안을 포함하는 아시아-태평양 시장의 성과를 더욱 강화하기 위해 다양한 전략을 추진 중이다. 아시아-태평양 시장 중 특히 인도네시아는 현재 세계 4위의 인구 규모에 2018년 화장품 시장 규모 약 6조 4,800억 원, 2023년 약 11조 4,500억 원에 이를 것으로 예측(시장조사업체 유로모니터)되는 거대 시장이다.

MAP 그룹은 SOGO, 갤러리 라파예트, 세포라 등 글로벌 유통 채널과 스타벅스, 자라 등 글로벌 브랜드 현지 운영권을 보유한 인도네시아 대형 유통 회사로, 인도네시아 70여 개 도시에서 약 2,300여 개 매장을 운영 중이다. 이번 계약을 통해 아모레퍼시픽그룹은 설화수, 라네즈, 이니스프리, 에뛰드하우스 등 주요 글로벌 브랜드의 제품을 MAP 그룹의 로드숍, 백화점, 드러그스토어를 통해 더 많은 인도네시아 고객에게 선보일 예정이다.

아모레퍼시픽그룹 배동현 대표이사는 협약식을 통해 “성장 잠재력이 큰 인도네시아의 최대 유통사인 MAP사와 파트너십을 맺게 되어 앞으로 기대가 크다”라며, “MAP사의 유통 전문성과 아모레퍼시픽의 글로벌 브랜드가 시너지를 내서 앞으로 인도네시아 고객들에게 최고의 제품과 최적의 서비스를 선보이겠다”라는 의지를 밝혔다.

MAP 그룹 샤르마(V.P. Sharma) CEO는 “글로벌 뷰티 기업 아모레퍼시픽그룹과의 파트너십 덕분에 자사가 유통하는 프리미엄 글로벌 브랜드의 포트폴리오가 더욱 강화되었다”라며, “현대적 아름다움과 웰빙에 대한 니즈가 높아지고 있는 인도네시아 고객들에게 아모레퍼시픽그룹의 혁신 제품을 소개하는 데 지원을 아끼지 않겠다”라고 말했다.

한편, 아모레퍼시픽은 2013년 인도네시아 현지 법인 설립 후 매년 고성장을 이어오고 있다. 인도네시아 시장에 설화수, 라네즈, 이니스프리, 마몽드 브랜드를 론칭했으며, 이번 파트너십을 통해 에뛰드하우스 브랜드를 공식적으로 새로 선보이게 되었다. 이번 MAP과의 파트너십 계약을 통해, 아모레퍼시픽은 앞으로도 현지 시장에서의 뷰티 리더십을 더욱 강화해나갈 예정이다.

[Focus] Amore Pacific, Business Partnership with Indonesia's largest retailer MAP

아모레퍼시픽그룹 배동현 대표이사(사진 오른쪽)와 MAP 그룹 샤르마 CEO(사진 왼쪽)가 비즈니스 파트너십 체결식에서 기념사진을 촬영하고 있다.

AmorePacific Group has signed a business partnership deal with Indonesia’s largest retailer MAP (PT Mitra Adiperkasa Tbk) group.

The signing ceremony for the partnership between AmorePacific Group CEO Bae Dong-hyun and MAP Group CEO V.P. Sharma was held at the MAP Group headquarters in Jakarta, Indonesia on April 29. Through the agreement, AmorePacific Group will showcase products from Sulwhasoo, Laneige, Innisfree and Etude House in its distribution network run by MAP Group.

AmorePacific Group is pursuing various strategies to further strengthen its performance in the global market, especially in the Asia-Pacific market that includes China and ASEAN. Among the Asia-Pacific markets, Indonesia, in particular, is the world's fourth-largest population, which is expected to reach 6.48 trillion won in 2018 and 11.45 trillion won in 2023.

MAP Group is an Indonesian retail giant that has local operations rights for global distribution channels such as SOGO, Gallery Lafayette and Cellar, as well as global brands such as Starbucks and Zara, and operates about 2,300 stores in more than 70 cities in Indonesia. Through the deal, AmorePacific Group will showcase products from major global brands such as Sulwhasoo, Laneige, Innisfree and Etude House to more Indonesian customers through MAP Group’s roadshops, department stores and drugstores.

In a signing ceremony, AmorePacific Group CEO Bae Dong-hyun said, "We have high expectations in the future as we form a partnership with MAP, Indonesia’s largest retailer with great growth potential." He expressed his commitment to introducing the best products and optimal services to Indonesian customers in the future by creating synergy between MAP’s distribution expertise and AmorePacific’s global brand.

The partnership with global beauty firm AmorePacific Group has further strengthened the portfolio of premium global brands it distributes," said V.P. Sharma, CEO of MAP Group, adding that the company will spare no support in introducing AmorePacific Group’s innovative products to Indonesian customers who are facing growing needs for modern beauty and well-being.

Meanwhile, AmorePacific has continued to post high growth every year since the establishment of a local corporation in Indonesia in 2013. It has launched Sulwhasoo, Laneige, Innisfree and Mamonde brands in the Indonesian market, and the partnership will officially introduce the Etude House brand. Through the partnership deal with MAP, AmorePacific will continue to strengthen its beauty leadership in the local market.


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