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[M&A] 이탈리아 명품 브랜드 몽클레르, 스톤아일랜드 인수 / [M&A] Italian luxury brand Moncler, take over StoneIsland
[M&A] 이탈리아 명품 브랜드 몽클레르, 스톤아일랜드 인수 / [M&A] Italian luxury brand Moncler, take over StoneIsland
  • 윤영주 기자
  • 승인 2020.12.08 12:11
  • 댓글 0
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[사진 출처 = 몽클레르]
[사진 출처 = 몽클레르]

 

스톤아일랜드를 품에 안았다. 몽클레르는 고급 패딩 점퍼를 바탕으로 국내에서도 친숙한 이탈리아 명품 패션 브랜드다.

스톤아일랜드는 과거 몽클레르의 라이벌로 불리던 이탈리아 패션 브랜드로 젊은층 사이에서 인지도가 높다. 몽클레르는 스톤아일랜드 인수를 바탕으로 글로벌 명품 브랜드로 제2의 도약에 나선다는 계획이다.

8일 M&A업계에 따르면 지난 7일(현지시각) 로이터통신은 몽클레르가 스톤아일랜드를 인수한다고 보도했다. 인수 금액은 11억5000만 유로(한화 1조5000억원)에 달한다. 인수 방식은 현금과 주식 지급 형태로 이뤄지며, 내년 상반기 중 최종 인수를 마무리한다는 방침이다.

몽클레르가 인수합병은 이번이 처음이다. 전 세계적으로 코로나19 감염이 확산되며 의류 업계에도 영향을 미치고 있는 가운데 규모의 경제를 바탕으로 브랜드 경쟁력 확대를 꾀했다. '패션을 넘어, 럭셔리'라는 브랜드 철학을 전면에 내세우며 글로벌 시장 점유율 상승도 기대하고 있다.

우선 스톤아일랜드는 몽클레르에 비해 젊은층 사이에서 디자인과 기능성을 모두를 충족한 재킷으로 인기가 많다. 최근 수년 동안 두 자릿수 매출 증가율을 기록했다. 올해의 경우 코로나19의 영향으로 매출이 전년 대비 1%가량 감소할 것으로 전망되지만 선방했다는 평가다.

몽클레르는 고급 패딩을 바탕으로 젊은층과 함께 중장년층에게도 인기를 얻고 있다.

특히 몽클레르는 스톤아일랜드 인수를 바탕으로 미국 및 아시아 시장 공략과 온라인으로 소비자에게 직접 판매(DTC) 능력을 끌어 올릴 수 있도록 지식과 경험을 공유할 계획이다.

M&A업계 관계자는 "올해 코로나19의 영향을 받아 전 세계 명품 시장의 매출이 23~25%가량 낮아질 것으로 예상되는 가운데 업체 간 규모의 경제를 바탕으로 경쟁력 확대를 꾀하는 명품 브랜드 간 M&A가 속속 이뤄지는 경향을 보이고 있다"며 "각자 다른 주요 소비층을 확보하고 있는 브랜드간 결합이라는 점에서 몽클레르의 결정은 보복적 소비가 증가할 것이란 예상과 브랜드 경쟁력 강화라는 조건이 맞아 이뤄진 것으로 보인다"고 말했다.

 

 [M&A] Italian luxury brand Moncler, take over StoneIsland

 

[사진 출처 = 스톤아일랜드]​
[사진 출처 = 스톤아일랜드]​

 

Moncler held Stone Island in her arms. Moncler is an Italian luxury fashion brand that is also familiar in Korea based on its high-end padded jumper.


Stone Island is an Italian fashion brand that used to be called Moncler's rival, and is highly recognized among young people. Based on its acquisition of Stone Island, Moncler plans to make a second leap as a global luxury brand.


According to the M&A industry on the 8th, Reuters reported on the 7th (local time) that Moncler will take over Stone Island. The acquisition amount amounts to 1.15 billion euros (KRW 1.5 trillion. The acquisition method will be in the form of cash and stock payments, and the final acquisition will be completed in the first half of next year.

This is the first time Moncler has taken over. While Corona 19 infection is spreading around the world and affecting the clothing industry, it has sought to expand its brand competitiveness based on the economy of scale. It is also looking forward to increasing its global market share by putting its brand philosophy of "Fashion, Luxury" at the forefront.

First of all, Stone Island is popular among young people with jackets that satisfy both design and functionality compared to Moncler. It has posted double-digit sales growth in recent years. This year's sales are expected to fall by 1 percent year-on-year due to the influence of Corona 19, but it is said to have done a good job well.

Based on high-end padding, Moncler is also gaining popularity among young and middle-aged people.

In particular, Moncler plans to share its knowledge and experience in targeting the U.S. and Asian markets based on its acquisition of Stone Island, and in order to attract direct sales (DTC) capabilities to consumers online.

An M&A industry source said, "As sales in the global luxury market are expected to fall by 23-25% this year due to the influence of the Korona 19, M&A industry is showing a tendency for M&As among luxury brands to expand their competitiveness based on economies of scale," adding, "Montcler's decision seems to match the expectation that retaliatory consumption will increase and the strengthening of brand competitiveness."


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